Gå til innhold

104 km/t i 60 sone på 300 meter. Div spm:

Snills

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig er du eldre enn meg, men det kan umulig være særlig mye.

Hvis du ikke merker hvor fort du kjører, så må du følge med på speedometeret. Eller kjøpe deg en bil hvor du får bedre følelse for hvor fort du kjører. Det finnes ingen unnskyldning for å kjøre så fort i 60-sonen. Du er uheldig om du kjører 10-15km/t for fort i 60-sonen. Du er uansvarlig og stokk dum når du kjører så fort som trådstarter har gjort. Myndighetene er enige med meg, og de aller fleste erfarne sjåfører vil nok være det samme. For all del, det er selvfølgelig lett å tråkke litt for hardt på gassen, spesielt om du har en veldig fet bil og veldig liten tiss, men det forandrer ikke det faktum at det er jævlig dumt.

Så mange ulogiske fartsgrenser det er her til lands så er det ikke rart at folk ligger både over og under fartsgrensene..

Ikke at jeg forsvarer 104 i 60´n, men vet veldig godt hvor lett det er!

Her setter de gjerne latterlig lave fartsgrenser på sletter, bånn av lange slake bakker og andre steder folk fort kan ligge litt over, hiver opp masse kontroller, for så å sope inn drøssevis av hardt opparbeidede penger..

Dette har absolutt ingenting med trafikksikkerhet å gjøre!

Enig, en av de mest svingette og uoversiktlige dritt veiene her på Hadeland er det 80km sone. Og der ligger husene helt inntil veien uten noe som helst gjerde eller noe. Men, på en slette opp mot Eina er det helt åpent, og fine sletter, jorder og alt rundt. Der er det av en eller ana merkelig grunn 60 sone. Og der blir mange så klart tatt i kontroll. Og det er bare på en liten del av veien, både før og etter denna sletta, så er det 80 sone. Idiotiske greier :ermm:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
har du kjørt lenge fort på motorvei og svinger av til en mindre vei er det lett og bli fartsblind.. og da merker man faktisk ikke at mna kjører fort selv om man sprenger kamaret i fotoboksen

Da ser man litt ekstra på speedometeret, for fartsblindhet er noe man bør vite om når man har vært gjennom hele kjøreopplæringa og klart oppkjøring. Derfor er det heller ingen unnskyldning å være fartsblind.

De fleste bryter vel fartsgrensene til tider, hvem ligger vel i 70 på motorveien når alle andre foran deg ligger i 90?

Nevn en motorvei hvor grensa er 70 km/t.

Lenke til kommentar

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har kjørt for fort mange ganger, men har aldri blitt stoppet eller fått bot. Jeg tror de som får bot må kjøre fort ganske ofte for å i det hele tatt få bot eller oppleve at det er kontroll. Så de som får bot er sikkert de som alltid kjører for fort, og da er det helt greit med streng straff.

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar

Dumemste jeg har hørt, fordi om man blir stoppet i fartskontroll betyr ikke at du er en gjentakende fartssynder. Det kan like godt være uflaks. Du kan jo kjøre pent som bare juling ellers, og være uheldig å bli stoppa en gang når du ble irritert over 70 sona på den fette beineste strekninga med tre fils motorvei.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Men det blir likevel feil å sette alle som blir stoppet i samme bås som de som virkelig kjører gris. En del tullinger fra min hjemplass som virkelig kjører som et helvette som aldri blir stoppa. Da snakker jeg såpass som å teste toppfata på landeveien første dagen man har tatt lappen osv. Mens helt ærlige folk ellers som kansje ligger 10-20km/t over kan være uheldige å kjøre litt for fort og bli stoppa.

Derfor ser jeg aldri på de som blir stoppet i fartskontroll som noen som bestandig eller ofte kjører for fort. Det er kun flaks/uflaks som bestemmer dette, selv om de som kjører fort hele tiden har større sjangs for å bli stoppet i en eventuell fartskontroll.

Lenke til kommentar

http://www.sa.no/lokale_nyheter/article3540698.ece Her i dag var det jo en som ble tatt i å kjøre for fort.

Jeg må si meg enig med Herrbrunn :thumbup:

Jeg kjører og har kjørt mange fete biler i den lille tiden jeg har hatt serfikat og man merker om man kjører i 60 eller i 104. Det er jo idioti og påstå noe annet.

Man merker farten og har man speedometer så bør man faen ikke si no!.

Til dags dato kjører jeg M3 og har en skyline ståenes i garasjen og jeg merker godt farta når jeg kjører.

Og nå er ikke jeg den gutten som ALDRI har kjørt fortere en fartsgrense.. for det gjør jeg ofte.. men nå er jo veldig ops på hvor jeg gjør dette å.. jeg vet hvor polititet pleier å stå i hjemstedet mitt og hvor det er trygt å trokke litt extra på gassen. er man varsom går det bra.. men å kjøre i 104 i 60 sona er egentli litt drøyt syns jeg.. !!!!!

Lenke til kommentar

Da lurer jeg virkelig på hva du driver med som har både skyline og M3 i en alder av 20år. har du sprek bil er det også mye lettere å kjøre for fort, siden fartsøkningen da vil være mye større med tilsvarende pådrag. Sier seg selv om man kjører en fiesta 1.1 så er det liten sjangs å få fartsbot da man vil slite med å kjøre over fartsgrensa i det hele tatt. Mens har man derimot 400hk under panseret skal du ikke mye bortpå gassen før farten stiger brukbart. Og har du en nyere bil merker du mindre farta enn en eldre bil.104 i 60 sona trenger ikke utelukkende å være idioti, ikke se deg helt blind på fartsgrensa. Selvfølgelig var det en grei overtredelse, men 60 soner kan se ganske forskjellige ut, alt fra øde landeveier med 2mil rettstrekke med en påkjørsel som grunn i 60 sona. Eller en traffikert tettsted, satt på spissen selvfølgelig.

Men det skal også sies at jeg forstår både trådstartes handling, og selvfølgelig deres side av saken. Han har unektelig gjort noe galt, ingen tvil om det, men det er forskjell å kjøre for fort på motorveien og på et tettsted. Regner med at det var ganske bra vei der trådstarter kjørte, siden det var 90 sone både før og etter 60 sona. Tipper den var der pga en påkjørsel eller lignende.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
http://www.sa.no/lokale_nyheter/article3540698.ece Her i dag var det jo en som ble tatt i å kjøre for fort.

Jeg kjører og har kjørt mange fete biler i den lille tiden jeg har hatt serfikat og man merker om man kjører i 60 eller i 104. Det er jo idioti og påstå noe annet.

Til dags dato kjører jeg M3 og har en skyline ståenes i garasjen og jeg merker godt farta når jeg kjører.

Og nå er ikke jeg den gutten som ALDRI har kjørt fortere en fartsgrense.. for det gjør jeg ofte.. men nå er jo veldig ops på hvor jeg gjør dette å.. jeg vet hvor polititet pleier å stå i hjemstedet mitt og hvor det er trygt å trokke litt extra på gassen. er man varsom går det bra.. men å kjøre i 104 i 60 sona er egentli litt drøyt syns jeg.. !!!!!

jaja...hvis du ikke merker en andeledes fartsfølese i sportsbiler enn i f-eks en mercedes sprinter så begynner jeg å lure på om de bilene dine kun er lekebiler parkert i brio-garasjen din...

Lenke til kommentar

jaja...hvis du ikke merker en andeledes fartsfølese i sportsbiler enn i f-eks en mercedes sprinter så begynner jeg å lure på om de bilene dine kun er lekebiler parkert i brio-garasjen din...

Seffølgelig. Det er jo ikke det jeg mener.. men man merker farta uansett hvem bil man kjører. det jeg mente.. skal ikke komme her å si at man ikke merker forskjell på en laborghini og en Fiat punto på E6.. For det gjør man jo. Men det jeg mente var jo at du er jo OPS på at du kjører i den farta du gjør.. Det er faktisk speedometer i bilen og da kan man ikke si: Oj. Jeg viste ikke at jeg kjørte såå fort.. For man ska titte på speedometeret samtidi mens man kjører da? Lærte jeg i hvertfall på kjøre skolen. Men men.. Forstår dere ikke hva jeg mener så skal ikke jeg sitte her og liste opp :).. Ha en Go 17 mai folkens! :)

Lenke til kommentar

Det at det er lett å kjøre fortere enn tillatt er jo sant, men det er absolutt ingen gyldig unnskyldning. Du er pliktig til å sjekke farten din, og da må du kikke på speedometer - og med mindre speedometeret ditt ser slik ut

post-31016-1211058184.jpg

... får du ingen sympati fra meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Var ikke en typisk felle. Ble målt snittfart i nærmere 2 mil.

E6: 90sone --> 300 meter 60sone -- 90sone ->

Selv har vi et slik stykke på motorveien og selv om jeg kjører her veldig ofte er det utrolig lett og glemme seg. Motorveien (som fra før av fint kunne vert 100km/t sone) forandres ikke, men fartsgrensen gjør pga av en bomstasjon. Holder du 90 km/t og glemmer deg av da du kjører forbi 60 skiltet ryker lappen. Veien blir til 3 filer hvor en av dem er myntbetaling og de to andre er bombrikke. På kveldstid da det er lite biler kan du fint kjøre 90-100km/t uten at det er i nærheten av farlig på noen som helst måte. Jeg må legge til at jeg bremser som regel ned, men det er latterlig enkelt å glemme seg. Jeg gjør det med jevne mellomrom.

Kjenner jeg blir irritert på folk som bastant mener alle fartsbøter kommer av råkjøring. _Spessielt_ om vedkommene selv ikke har lappen. Jeg vil aldri forsvare det å kjøre for fort i nærheten av skoler, barnehager osv. Men å være så firkantet og trangsynt at du ikke kan forstå at ikke alt er råkjøring irriterer meg. Det finnes situasjoner der jeg kunne forsvart både 20, 30 til og med 40km/t for fort. Selv mener jeg trafikkreglene er i overkant av strenge (les: 1600kr i bot ved 5km/t for fort) men det er en annen diskusjon og jeg er allerde offtopic.. :p

Lenke til kommentar

Vær så enige dere vil, ingen har enerett på å ha feil...

Hvis grunnen til ikke å kjøre for fort er at du er redd for å miste lappen er du ikke moden nok til å ha lappen. Å det er _ingen_ sympati å hente i ettertid fra min side om du mister lappen. Du kan (kanskje) kjøre opp igjen, men 5 åringen som fløy over panseret ditt er forever gone...

DarkerGlow, er det bommen med Ikea Forus du snakker om? 60 grensa er faktisk ikke så dum når du skal svinge på. En veldig flettejobb der i rushen, og med biler i 90 mot stillestående ville det blitt mye pang pang...

Lenke til kommentar

Var et stykke ved noen gamle bommer som det fortsatt var skilta 60, selv etter at de var lagt ned, som politiet sto og plukket førerkort og masse penger i form av bøter for et års tid siden..

Det er ikke akseptabelt!

Om en 5-åring leker på motorveien så vet jeg ikke helt hva jeg skal si.

En annen ting er om hvor mye farta fra 90-120km/t har med et sånt tilfelle å gjøre?

Lenke til kommentar

Var et lite stykke der det hadde vært bommer, og politiet innrømte det at det var fordi folk ikke så noen grunn til å bremse ned siden det ikke var noen hindringer..

Sikker på at du selv hadde sett det om du lå i 90km/t uten at det var noe annet som skulle tilsi at du skulle sett det?

Lenke til kommentar
Vær så enige dere vil, ingen har enerett på å ha feil...

Hvis grunnen til ikke å kjøre for fort er at du er redd for å miste lappen er du ikke moden nok til å ha lappen. Å det er _ingen_ sympati å hente i ettertid fra min side om du mister lappen. Du kan (kanskje) kjøre opp igjen, men 5 åringen som fløy over panseret ditt er forever gone...

DarkerGlow, er det bommen med Ikea Forus du snakker om? 60 grensa er faktisk ikke så dum når du skal svinge på. En veldig flettejobb der i rushen, og med biler i 90 mot stillestående ville det blitt mye pang pang...

Yes, stemmer det.. Men jeg tror ikke du leste skikkelig hva jeg skrev. Hvor nyttig den fartsgrensa er i rushtid blir en annen sak. Poenget mitt er at du på rette tider kan være alene på den strekningen, det utgjør NULL fare å holde 90km/t. Du som tydeligvis vet hvilken strekning jeg snakker om, syns du virkelig at en liten glipp der i 20.00 tiden på kvelden burde resultere i fengsel/bot/inndragelse av lappen? Det er så lite som skal til og det er utrolig lett å glemme seg..

Som alle vet er det ulovlig å ferdes til fots på en motorvei. At du tar livet av en 5 åring som leker i veien er temmelig utelukket her..

Dette går igjen på det jeg sa at ikke all kjøring over fartsgrensen er råkjøring som enkelte her inne skal ha det til. Det blir for drøyt at du skal straffes så hardt for noe så lite. Loven på dette område burde vær mye mer fleksibel og det burde være mulighet for å gi mye mildere straffer. Mangen som mister lappen fortjener det, men langt i fra alle gjør det. Du er bare trangsynt om du ikke er enig i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...