Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

104 km/t i 60 sone på 300 meter. Div spm:

Snills

Anbefalte innlegg

nei, For noen steder har en eller annen inkompetent-veiingenør sagt at veien ikke skal ha mer enn 60 km/t... merkelig det at en 4 felts vei med midtrabbatt skal ha 60 km/t når en smal fjellvei har samme grense..

og si at fyren er dum sier jo bare litt om deg, så du har aldri tråkka litt hardt på gassen kanskje? legger deg kanskje litt under..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er sistnevnte, men det har faktisk ikke en dritt å si i dette tilfellet. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke vet nøyaktig hvor grensen mellom "litt for hardt på gassen" og særdeles uansvarlig ligger, men den ligger langt under 180% av den tillatte farten.

Forøvrig: Er du selv utdannet ingeniør, eller er du bare en eller annen bedreviter som nettopp har fått lappen, men selvfølgelig er verdensmester og vet bedre enn alle noldusene i veivesente?

Endret av Herrbrun
Lenke til kommentar

ja, da har du ikke en dritt å si.... den dagen du får lappen, så kommer du til å forstå trådstarter og mange andre... utrolig lett å miste lappen.... har du kjørt lenge fort på motorvei og svinger av til en mindre vei er det lett og bli fartsblind.. og da merker man faktisk ikke at mna kjører fort selv om man sprenger kamaret i fotoboksen, spiller jo også en stor rolle hvilken bil man kjører

edit: har aldri påstått at jeg er ingeniør, men med en såpass god veistandard som vi har i Norge ENKELTE steder er fartsgrensen latterlig lav.. men dette skjønner du når du får lov å sitte bak rattet og ikke plassert i baksetet med hunden... :)

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
edit: har aldri påstått at jeg er ingeniør, men med en såpass god veistandard som vi har i Norge ENKELTE steder er fartsgrensen latterlig lav.. men dette skjønner du når du får lov å sitte bak rattet og ikke plassert i baksetet med hunden... :)

Jeg har ikke lappen, men kritiserer kjøringa til en som har det. Du er ikke ingeniør, men kritiserer avgjørelsene til en som er det. Samma greia, begge deler må være lov. Forskjellen er at jeg har trafikkloven bak meg, du har bare din egen ukvalifiserte synsing og patetiske retorikk å støtte deg til.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lappen, men kritiserer kjøringa til en som har det. Du er ikke ingeniør, men kritiserer avgjørelsene til en som er det. Samma greia, begge deler må være lov. Forskjellen er at jeg har trafikkloven bak meg, du har bare din egen ukvalifiserte synsing og patetiske retorikk å støtte deg til.

Din synsing er også rimlig ukvalifisert da du ikke har førerkort... hvor gammal er du egnetlgi? ser ikke noe poeng i å begynne å forklare fartssyn for en 13 åring.. som sagt hold deg til baksetet med familens hund så kan du leve i din velse boble hvor alle kjører fint på hver sin rosa sky.. :)

Lenke til kommentar

Jeg blir 18 om to uker. Hvor gammel er du?

Poenget mitt er at din kritikk av veivesenets avgjørelser er akkurat like kvalifiserte som min kritikk av kjøringen din. Jeg har allerede sagt at jeg har forståelse for de som kjører litt for fort. De er uheldige. Jeg vet ikke hvor grensen for "litt" går, men når du kjører 180% av den farten du har tillatelse til å kjøre i, er du langt over den grensen. Da er det uansvarlig, intet annet. Enhver person uten skylapper skjønner det.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er du eldre enn meg, men det kan umulig være særlig mye.

Hvis du ikke merker hvor fort du kjører, så må du følge med på speedometeret. Eller kjøpe deg en bil hvor du får bedre følelse for hvor fort du kjører. Det finnes ingen unnskyldning for å kjøre så fort i 60-sonen. Du er uheldig om du kjører 10-15km/t for fort i 60-sonen. Du er uansvarlig og stokk dum når du kjører så fort som trådstarter har gjort. Myndighetene er enige med meg, og de aller fleste erfarne sjåfører vil nok være det samme. For all del, det er selvfølgelig lett å tråkke litt for hardt på gassen, spesielt om du har en veldig fet bil og veldig liten tiss, men det forandrer ikke det faktum at det er jævlig dumt.

Lenke til kommentar

De fleste bryter vel fartsgrensene til tider, hvem ligger vel i 70 på motorveien når alle andre foran deg ligger i 90?

`Men selv så er jeg påpasselig når jeg kjører at jeg ikke ligger alt for langt over (som feks. 106 i 60 sonen, i de fleste biler merker man forskjell på 60 og 106..)

Straff som fortjent, men er helt enig i at på visse strekninger kan man lure hva de tenkte når de satt fartsgrensene, men det gjør det ikke mer lovlig å kjøre for fort..

Lenke til kommentar

"... utrolig lett å miste lappen.... "

-------------

Tullprat ! Jeg har hatt lappen sammenhengende siden '92 ,og har kun 3 parkeringsbøter på samvittigheten.

Er man aktpågivende og varsom når man kjører bil,noe man skal være,så er det VANSKELIG å miste lappen...

------------------------------

"Om du har så lite kontroll over kjøringen at du ikke merker at du kjører i 180% av den tillatte farten, har du ikke en dritt på veiene å gjøre, og det er bare bra at du mister lappen. " = 110% enig.

------------------------------------------

"Jeg var uheldig og ble målt i snittfart på 104 km/t i en 60-sone, september -07."

-------------

Synes det var heldig jeg,at de tok deg...kanskje de reddet noen menneskeliv pga det :-)

Endret av OlaOlablakken
Lenke til kommentar
Selvfølgelig er du eldre enn meg, men det kan umulig være særlig mye.

Hvis du ikke merker hvor fort du kjører, så må du følge med på speedometeret. Eller kjøpe deg en bil hvor du får bedre følelse for hvor fort du kjører. Det finnes ingen unnskyldning for å kjøre så fort i 60-sonen. Du er uheldig om du kjører 10-15km/t for fort i 60-sonen. Du er uansvarlig og stokk dum når du kjører så fort som trådstarter har gjort. Myndighetene er enige med meg, og de aller fleste erfarne sjåfører vil nok være det samme. For all del, det er selvfølgelig lett å tråkke litt for hardt på gassen, spesielt om du har en veldig fet bil og veldig liten tiss, men det forandrer ikke det faktum at det er jævlig dumt.

Så mange ulogiske fartsgrenser det er her til lands så er det ikke rart at folk ligger både over og under fartsgrensene..

Ikke at jeg forsvarer 104 i 60´n, men vet veldig godt hvor lett det er!

Her setter de gjerne latterlig lave fartsgrenser på sletter, bånn av lange slake bakker og andre steder folk fort kan ligge litt over, hiver opp masse kontroller, for så å sope inn drøssevis av hardt opparbeidede penger..

Dette har absolutt ingenting med trafikksikkerhet å gjøre!

Lenke til kommentar

Ikke om det er sankk om noen av de typiske "fellene"

Har liggi på landeveien å trudd det var 80km/t å det har vist seg å være 50´soner..

Typisk plass politiet henter penger til neste års budsjett..

Greia er da visst han kjørte på en sånn plass, så er det fort gjort å ligge i 100 uten å tenke på det..

Lenke til kommentar
Ikke om det er sankk om noen av de typiske "fellene"

Har liggi på landeveien å trudd det var 80km/t å det har vist seg å være 50´soner..

Typisk plass politiet henter penger til neste års budsjett..

Greia er da visst han kjørte på en sånn plass, så er det fort gjort å ligge i 100 uten å tenke på det..

Var ikke en typisk felle. Ble målt snittfart i nærmere 2 mil.

E6: 90sone --> 300 meter 60sone -- 90sone ->

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...