Gå til innhold

OL i Tromsø: Nei takk - Nettverket Nei til OL

OL i Tromsø  

103 stemmer

1. 1. Ønsker du OL i Tromsø?

• Ja
      34
    • Nei
      58
    • Vet ikke/ingen formening
      11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det snakk om 4 felts motorvei i nord norge innen 2040? Har du noen kilder på det? Ikke at jeg ikke tror deg, men kan være interessant å se.

hvordan fikk du OK vei til og bli 4 felts motorvei :) det er snakk om 90 sone på E6 2 felt innen 2040, var i lokal avisen. har søkt litt men fant ikke igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis man skal ha firefelts motorvei bør det vel i det minste finnes trafikanter, eller er kravet sånn passe typisk sutring nordfra?

Forøvrig ser jeg frem til å reise nordover i 2018 for å delta som frivillig på arrangementet.

;)

Lenke til kommentar
Er det snakk om 4 felts motorvei i nord norge innen 2040? Har du noen kilder på det? Ikke at jeg ikke tror deg, men kan være interessant å se.

hvordan fikk du OK vei til og bli 4 felts motorvei :) det er snakk om 90 sone på E6 2 felt innen 2040, var i lokal avisen. har søkt litt men fant ikke igjen.

Si det du, gikk bare ut i fra det :p Ville vært litt rart siden det stadig blir færre folk i nord-norge

Lenke til kommentar

Bor i Tromsø selv, og er rimelig imot OL her. Ja, det ville sikkert gitt ett løft for infrastrukturen akkurat rundt her, men det er ikke her det trengs mest uansett.

Og tipper ett OL vil gi ett betydelig innhogg i de sentrumsnære grøntarealene, noe jeg er veldig i mot.

OL er en god ide, men vil egentlig ikke ha det i "min" by...

Lenke til kommentar
Dette kan enkelt gjøres på samme måte som med selvangivelse på internett/sms.

Dette burde selvfølgelig også vært gjort i forbindelse med bygging av opera i bjørviga.

Hvorfor det ? Jeg skjønner at å bruke så mye penger på en opera er en stor økonomisk beslutning, men resultatet ble da ikke så dårlig :)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Dette kan enkelt gjøres på samme måte som med selvangivelse på internett/sms.

Dette burde selvfølgelig også vært gjort i forbindelse med bygging av opera i bjørviga.

Hvorfor det ? Jeg skjønner at å bruke så mye penger på en opera er en stor økonomisk beslutning, mn resultatet ble da ikke så dårlig :)

Men operaen ble bygget for mine skattepenger. Og jeg har ikke akkurat mye glede av den her i Tromsø. :p

Lenke til kommentar
Hmm... denne tråden viser bare den utrolige sjalusien sør/østlendinger i dette landet har fordi Nord-Norges idé "slo" Oslos og Trondheims. Det er ikke snakk om at dere unner Nord-Norge et slikt arrangement.

Jasså. Jeg er imot OL i Tromsø, akkurat som jeg er imot statlig sponsing av all toppidrett. Pump pengene inn i breddeidretten i stedet, som folk flest kan være med på. Forøvrig kan dere gjerne få samme sum som dette beregnes til ganger 2 (OL vil koste mange ganger så mye) og få store mengder ny infrastruktur der oppe, Idrettshaller, jernbane, whatever. OL er bortkastede penger, uansett hvor det holdes i landet.

Lenke til kommentar
Bryr meg egentlig ikke om det blir OL i norge, men om det blir så bør det være i Tromsø. Tromsø er en av de fineste byene jeg noen gang har vært i. :) (bor ikke i Tromsø, har vært der en gang)

Det postitive med ett ol her oppe er jo at man antagelig får pusset opp byen litt. For det begynner virkelige å trenges. Byen er skitten og stygg sånn den fremstår i dag. Er naturen vi kan være stolte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842

Lillehammer 1994 var bra, og Tromsø 2018 ville sikkert også blitt bra. Grunnen til at mange her er så skeptiske er at de er fra Østlandet, og de er jo vant til å få alt, og unner naturligvis ikke tromsøværingene denne gleden. Det mener jeg også var grunnen til at Trondheim røk ut fra første runde, Trondheim 2018 var jo egentlig mer kompakt og mer økonomisk enn Tromsø 2018. Oslo–Lillehammer 2018 var ikke spektakulært nok til at det fascinerte meg på samme måte som Trondheim og Tromsø. Søknaden fra Østlandet virket mer som en "økonomipakke" og et siste nødskrik for å prøve å karre OL til Østlandet (selv om Lillehammer var bra i 1994, altså).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Idretten sier nei til OL

Ni av medlemmene i Idrettsstyret stemte for å trekke søknaden om OL i Tromsø. Dermed var det et solid flertall for å si nei til den nordnorsk OL-drømmen. Tre stemte for et kompromissforslag hvor søknaden ble opprettholdt. Etter å ha fått anbefalinger både fra idrettskretsene og særforbundene i forkant av sitt ekstraordinære møte i Idrettsstyret mandag morgen på Gardermoen, fattet styret sin beslutning. Idrettens øverste organ mellom idrettstingene, idrettsstyret, vil trekke søknaden. De vil ikke lenger ha OL i Tromsø i 2018.

Så da ser det ut som "nei siden" vinner i denne omgang. Synes dette vitner om smålighet, noen mennesker kan rett og slett ikke se visjoner og gode fremtidsplaner om de så spratt rett foran øya på dem... :thumbdown: Dette er etter undertegnedes mening en feil avgjørelse....

Lenke til kommentar

Du Ninja_Noob undertegnede innehar null interesse for sport, er ikke derfor jeg vil ha OL. OL hadde vært et fantastisk bidrag til og igjen sette Norge på kartet, det og få fram det vakre nord Norge, ville kommet hele landet til gode. I norge er det ikke enten eller, vi har råd til både veier, sykehus og OL...

Lenke til kommentar
Du Ninja_Noob undertegnede innehar null interesse for sport, er ikke derfor jeg vil ha OL. OL hadde vært et fantastisk bidrag til og igjen sette Norge på kartet, det og få fram det vakre nord Norge, ville kommet hele landet til gode. I norge er det ikke enten eller, vi har råd til både veier, sykehus og OL...

skulle tru det, men ifølge politikerne har vi ikke det

skoler forfaller og sjukehus blir lagt ned og eldre mennesker blir stuet inn i bøttekott

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...