tilstad Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 ...... Er det noe jeg har lært er det å ha en streng, saklig tone mot saksbehandlere uten overdreven språkbruk. Holder man en slik tone samtidig som man er høflig blir man alltid møtt med respekt. Dette bør noen og enhver merke seg, særlig den yngre garde. Dette er min erfaring også, og må nok inrømme at jeg ikke alltid oppførte meg slik i mine yngre år. Men det virker! Og man kan jo ikke se hvor gammel man er over telefonen, så gir man et inntrykk av at man er en respektabel person med integritet, får man også den respekten man etterspør. Lenke til kommentar
Noname Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 sant sant det dere sier.... jeg har alltid vært høfelig når jeg snakker med dem... men det skjer ikke noe nytt.. samme og samme skjer det igjen... :s jeg er ganske lei av det... Så jeg håper de klare å gjøre noe fornuftig denne gangen.... Jeg venter spent Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvis du har tatt kontakt med dem flere ganger uten at noe skjer, sier du dette til dem neste gang du ringer og ber om å få snakke med skiftleder for å få fortgang i saken. Du kan be om navn på denne personen slik at han blir "ansvarlig" for saken din. Det hele handler om hvordan du legger saken frem. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hvis du har tatt kontakt med dem flere ganger uten at noe skjer, sier du dette til dem neste gang du ringer og ber om å få snakke med skiftleder for å få fortgang i saken. Du kan be om navn på denne personen slik at han blir "ansvarlig" for saken din. Det hele handler om hvordan du legger saken frem. Ingen personer blir direkte "ansvarlig" for saken din. De kan si at de "følger opp saken", veldig få kundesenter som kjører personlig kundebehandling. Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Hvis du har tatt kontakt med dem flere ganger uten at noe skjer, sier du dette til dem neste gang du ringer og ber om å få snakke med skiftleder for å få fortgang i saken. Du kan be om navn på denne personen slik at han blir "ansvarlig" for saken din. Det hele handler om hvordan du legger saken frem. Jegba om navn sist jeg snakket med dem, og fikk da at navnte var nextgenttel kundeservice.. ja men hva heter du,, svar : nextgentel Kundeservice svarte damen.. Heter du virkelig det? spute jeg,,, Lang tenkepause fulgte,, Nei jeg heter Linda svarte damen.. Etternavnet ville hun ikke oppgi meg. Da jeg ringte banken nok en gang fortale kundebehandlrer der (som forøvrig fortalte meg fult navn uten å blunke) at de hadde hatt utrolig mange hendvendelser fra NGT kunder og han sa rett ut at de har ikke et system og elendige rutiner Saken er nå at jeg har betalt 375 kroner for mye til NGT slik at det er de som skylder meg penger og ikke omvendt, men vi får se da når aprilregninga kommer, skulle ikke forundre meg om de heller plusser på 375 kroner eller dropper det totalt. Lenke til kommentar
aron Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Hva slags selskap er NGT? De kan ikke ha rare egenkapitalen når de ikke tar sjansen på å benytte vanlig innfordring av regninger. Slik jeg forstår det benyttes Lindorff til å kreve inn regningene. Dette blir en kokk til som søler. Lindorff fremstiller seg som Gud selv på sine internettsider, og er løsningen på alle økonomiske bekymringer for kundene, i dette tilfellet NGT. Lindorff skryter uhemmet av svært gode edb-systemer som benyttes i arbeidet med å kreve inn penger. Jeg har vært og er i Lindorff sine klør, vi snakker om flere hundre k! Jeg kan fortelle dere at dette selskapet er alt annet en seriøst. De skryter til sine kunder at de er løsningsorientert i innfordringssaker. De løsningene som har kommet frem i mine saker er det jeg selv som har stått for. Jeg snakker prinsippiellt ikke med dette selskapet, kun de jeg skylder penger. Jeg megler med henblikk på et forlik og gjør det helt klart at det ikke er 5 øre å hente om de ikke går med på dette, og det virker! Til NGT: Jeg har vært på nippet til å bli kunde der, siden jeg ikke er kredittverdig må jeg betale på forhånd for et år, som for så vidt er helt greit. Man får en grei rabatt for dette. Når jeg oppdaget at Lindorff er involvert så bråsnudde jeg og avbestilte hele greia. Ikke så mye som en kvadratmillimeter med skipsgulv eller persiske tepper i Lindorffs kontorer skal finansieres av meg. Hvorfor i all verden skal Lindorff håndtere en fullstendig uforpliktende faktura til meg? Ingen betaling intet bredbånd, enkelt og greit. Det hører med til historien at jeg ikke gikk med på NGT sine vilkår. Jeg fikk kontantrabatten på 5% men blir av uforståelige grunner ikke betraktet som en kunde med ett års bindingstid og dermed må jeg betale full pris for abonnementet. Dette er meddelt NGT i 2 mailer før jeg fikk faktura + en etter at jeg har mottatt en purring pr. mail. Hvorfor purring på en frivillig betaling? Jeg har for øvrig satt som krav at jeg ikke betaler før jeg har en bekreftet installasjonsdato, og da maks 14 dager før dette. Men får jeg svar fra NGT?? Nei kun en faktura……. Og purring Hvorfor NGT er avhengig av å benytte et slikt selskap er jo et godt spørsmål. Det finnes en skog av selskaper som kan ordne med fakturering og betalingsoppfølging på en helt nøytral måte, de svarer til og med firmaets navn når du ringer "økonomiavdelingen". Å blande inkasso inn i dette er uhørt og skremmer sikkert vekk en god del kunder. Er økonomien til NGT så vaklende at de ikke kan tape et par måneder på en kunde? De selger sine tjenester til kunder med kjent adresse hvor også tjenesten fysisk blir levert. En mye mer effektiv måte å få fart på betalingen er å stenge forbindelsen, noe som neppe er særlig resurskrevende og som neppe koster 500 kroner. Nekter kunden da å betale etter inkassovarsel og det ikke er en tvistesak kan saken sendes til inkasso. De kan da selvfølgelig kreve inn slik at de får dekket eventuelt manglende nedbetaling av installasjonen (ett års binding). Nedenfor en tekst som kan sendes til inkassobyrået, som får dem til å jobbe litt for salæret: SAK xxx Viser til deres skriv av dato. 1.Jeg har ikke mottatt deres påståtte betalingsoppfordring (eventuelt: inkassovarsel fra….) av dato. 2.For at jeg skal kunne ta stilling til kravet må jeg bli forelagt nødvendig dokumentasjon i saken. Dette er dokumentasjon av opprinnelig krav, kopi eller dokumentasjon av at lovpålagte purringer og inkassovarsler er sendt. Inntil ovenstående er meg i hende er dette en tvistesak. Med vennlig hilsen Dette er dokumenter fordringshaver i mange tilfeller ikke greier å fremlegge og da har de heller ingen sak Lenke til kommentar
Folo Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hun betaler for meg! altså hun får penger av meg for å betale Gidder ikke gjøre det selv. Er en barsk mann på 22! makan Lenke til kommentar
Lef Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Til NGT: Jeg har vært på nippet til å bli kunde der, siden jeg ikke er kredittverdig må jeg betale på forhånd for et år, som for så vidt er helt greit. Man får en grei rabatt for dette. Når jeg oppdaget at Lindorff er involvert så bråsnudde jeg og avbestilte hele greia. Ikke så mye som en kvadratmillimeter med skipsgulv eller persiske tepper i Lindorffs kontorer skal finansieres av meg. Hvorfor i all verden skal Lindorff håndtere en fullstendig uforpliktende faktura til meg? Ingen betaling intet bredbånd, enkelt og greit. Aron: Du har tydeligvis ikke skjønt mye av hvordan det er å drive forretning Skremmende innstiling spør du meg... Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Nedenfor en tekst som kan sendes til inkassobyrået, som får dem til å jobbe litt for salæret: SAK xxx Viser til deres skriv av dato. 1.Jeg har ikke mottatt deres påståtte betalingsoppfordring (eventuelt: inkassovarsel fra?.) av dato. 2.For at jeg skal kunne ta stilling til kravet må jeg bli forelagt nødvendig dokumentasjon i saken. Dette er dokumentasjon av opprinnelig krav, kopi eller dokumentasjon av at lovpålagte purringer og inkassovarsler er sendt. Inntil ovenstående er meg i hende er dette en tvistesak. Med vennlig hilsen Dette er dokumenter fordringshaver i mange tilfeller ikke greier å fremlegge og da har de heller ingen sak Helt enig! Ved å bestride kravet har de ikke rett til å gå til inkasso uten videre. Bevisbyrden flyttes fra deg til de (Som må bevise at du helt sikkert ikke har betalt). Dette får mange til å legge ned saken. Inkassovarsel => Bestrides , sparer deg for mye trøbbel hvis det er de som har rotet. Lenke til kommentar
Svidar Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hei, Jeg har generelt gode ting å si om NGT når det gjelder linje og kapasitet på den, men på regningsfronten har jeg opplevd følgende. Jeg fikk 2 fakturaer for samme måned en gang før jul (oktober eller noe), men iom at jeg ikke fikk dem på samme tid, og uten å titte for mye på de så betalte jeg begge to. Senere sendte NGT kunderservice ut en mail om at de hadde sendt ut 2 fakturaer og at man skulle se bort i fra den ene. Jeg sendte da svar om at jeg trodde at jeg hadde betalt begge, og ville gjerne at de sjekket opp dette for meg. En stund senere (faktisk i januar) i år så fikk jeg bekreftelse på at jeg riktignok hadde betalt begge fakturaene, og at jeg av den grunn skulle se bort i fra faktura for januar, slik at mitt regnskap kom i 0 med dem. Greit nok tenkte jeg og så bort i fra faktura, og sendte svar til de om at jeg gjorde som de sa. Men, så nå forleden fikk jeg da purring / varsel om stenging av linje fordi jeg ikke hadde betalt regningen for januar. Greit nok, jeg har nå kontaktet NGT på både mail og telefon, og avventer situasjonen. Jeg vil nok tro den løser seg problemfritt, men jeg ville helst selvsagt unngått hele situasjonen med purringen. Om det skjer noe "uventet" så skal jeg komme tilbake med mer info om saken. -Svidar- Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 må si jeg blir litt mer skeptisk her nå til fakturabiten... jeg fikk regninga i slutten av forrige uke og så det var fra Lindorff (*grøss*)... fakturadatoen var 17/2, altså +/- 10 dager før jeg fikk fakturaen. Men vi får se da om alt er gått i orden; betalte regninga i går, samme dag som fristen gikk ut. I dag morges så linja ut til å være > ISDN iallefall... Men jeg må si at jeg så lang er fornøyd! Bestilte (og betaler for) Bravo, men ser ut til at jeg kjører på Charlie-hastighet Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 må si jeg blir litt mer skeptisk her nå til fakturabiten... jeg fikk regninga i slutten av forrige uke og så det var fra Lindorff (*grøss*)... fakturadatoen var 17/2, altså +/- 10 dager før jeg fikk fakturaen. Men vi får se da om alt er gått i orden; betalte regninga i går, samme dag som fristen gikk ut. Det er vel Lindorff som fakturerer for NGT og de er da til og prate med så hvorfor ikke bruke telefonen som er et meget kraftfullt verktøy Lenke til kommentar
espanos Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Føffaen for noe drit! Samme rot hos meg også etter at jeg flyttet abonnementet over til hjemme-pc avtale på jobben skulle valgt bluecom veit jeg! Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Det er vel Lindorff som fakturerer for NGT og de er da til og prate med så hvorfor ikke bruke telefonen som er et meget kraftfullt verktøy Hvis det skjer igjen, kommer jeg til å ta det opp med dem. Feil kan skje en gang i mellom. Men jeg tar det heller med NGT tror jeg; det er jo egentlig deres ansvar og de som får ta det med Lindorff (hvis de får nok klager, så blir kommer de kanskje til å kutte ut Lindorff...) Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Får vel stille meg i rekken av folk som har fått en mail med krav om penger og nedsettelse av hastighet. Må også nevne at dette er ikke akkurat første gang jeg har problemer med NGT og faktura... Uansett, har Bluecom nå, ingenting å utsette på de. Min 1024 Linje holder en maks på 134KB/s og det må jeg si meg fornøyd med, i tillegg til ubetydlig nedetid. Man kommer også ganske raskt i kontakt med support og de svarer faktisk på mail med det samme Eneste problem er betalingspolicien dems, har ikke akkurat råd til å betale 6000++ i halvåret, så har delt opp i mnd. bet. Men ved å gjøre dette må man betale et ekstragebyr på ca. 60Kr. I tillegg kommer en avgift på kr. 100 pga. at jeg ikke har telefon. Så alt i alt betaler jeg kr. 860 for herligheten. -Bx Lenke til kommentar
Flame Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 NGT har vel egentlig bare hatt de samme problemene som telecom-industrien : rask vekst, sto kundemasse og stadig nye datasystemer. Da hender det at det går vel fort i svingene. Selv har jeg opplevd å få tilsendt samme giro to ganger fra NGT. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Fikk samme truselbrevet jeg også! Holdt på å gå inn i en sjokklignende tilstand når jeg så at dem skulle sette ned farten fra 1Mbit til 64kbit!!!! Men heldigvis så ser det ut som at det ordnet seg. Regningen var betalt og dem har ikke satt ned farten................ennå Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 jeg er glad jeg har upc aldri problemer regning til samme tid hver måned og nesten ingen nedetid Lenke til kommentar
pichashu Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Leser med et smil om munnen om alt rot med faktureringen fra ngt. jeg trodde jeg var alene der Har i løpet av et halvt år hatt 4 regninger som er blitt feilfakturert, har ringt dem og sendt mail, ikke noe svar. jeg skrev brev til de, ja et riktig brev med penn og papir, fikk ikke svar. jeg har ringt lindorff flere ganger og de har vært veldig hyggelig men som de sier selv - "vi får ikke tak ngt selv" har faxet kvitteringer frem og tilbake til ingen nytte. Jeg ble lovet til slutt at nå skulle det ordnes opp og jeg kunne bare hive de regningen jeg hadde fått og så skulle jeg få ny. Det var ikke lurt, mer purringer osv. Jeg ga opp til slutt og betalte hovedkrav, renter og salær for å slippe å bruke tid på de men det er skikkelig irriterende. Jeg har lært noen ting og det er og være høffelig men bestemt, be om navnet på den du snakker med, få alle ting de lover skriftelig, dvs på mail, og ta vare på det,når du sender mail til de, send en kopi til markedssjefen, adressen finner du på hjemmesiden deres. Det setter han pris på Jeg har charlie linje til bravo pris som et resultat av hardt arbeid... Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Betaler alltid regningene på forskudd, men fikk sperrevarsling pga ubetalt regning av januar måned. Sjekka med nettbank og neida, alt var betalt i god tid... Tåpelig av nextgentel å ha slik en dårlig fakturaservice, jeg personlig tok kontakt med dem og di sa bare send mail med opplysninger så skal det ordne seg, tviler på at det ordna seg i det hele tatt. Har bare hatt problemere med Nextgentel angående levering og kundeservice (selve produktet er ok) men er nå på utkikk etter en bedre aktør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå