Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel og rot i regninger, bare meg som er uheldig.


Anbefalte innlegg

Jeg er sinna nå og for å spare dere for usaklige kommentarer og drittslenging (noe mange sikkert ville ha likt!?!) så paster jeg inn brevet jeg skrev til NGT. Har noen andre opplevd det samme?

 

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------

HVA ER DETTE FOR NOE?????????????????????

 

Her har dere først rota noe forferdelig med regningene, og truer med å sette ned linjehastigheten min til 64 kps.. Jeg bruker så 2 timer for å kontakte banken og etter mye og å men får jeg de til å sende dere en faks med at regningene for lengst er betalt, jeg mottar så en mail fra dere om at dere har mottatt faksene fra banken og at dere tok feil..

 

Hva skjedde så for 20 minutter siden? JO DERE SATTE NED LINJEHASTIGHETEN TIL ISDN????????

 

Hva er dette for noe, nå er jeg kraftig provosert og forventer at det ryddes opp i dette snarest. Jeg har i tilegg betalt ca 250 kroner for mye til dere og allikevel klarer dere dette!. Jeg forlanger at det ryddes opp i dette snarest og jeg foreventer kompensasjon for mitt tap i denne forbindelse.

 

Tor

 

 

 

Hei Tor

Bekrefter med dette at vi har mottatt fax med kopi av fakturaer fra deg.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel AS.

 

 

 

Hei Tor

 

Vi har fremdeles en utestående saldo på deg på:

 

kr. 1296,-

 

I tillegg kan det også ha påløpt div. purregebyrer og renter som i så fall vil fremkomme i egne brev fra vår innfordringspartner.

 

Dette innebærer at vi nå senker hastigheten på din bredbåndslinje til 64kbps. Samtidig ber vi om at overnevnte beløp betales innen 05.03.03

 

Dersom vi ved fristens utløp ikke kan se å ha mottatt betaling, ser vi oss nødt til å stenge nettilgangen fra NextGenTel AS. Et gebyr på kr. 398,- vil påløpe ved gjenåpning.

 

Om det skulle vise seg at du ikke har fakturaen tilgjengelig, gjør vi oppmerksom på at følgende kontonummer skal benyttes: 5202.05.69700.

 

Skulle det være spørsmål til faktura, beløp eller innbetaling, ber vi deg om å kontakte NextGenTel kundeservice på 55 52 79 79 eller pr epost på: www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema.

 

Har du betalt en av de siste dagene, har nok din innbetaling krysset dette varsel. Hastigheten vil bli satt opp igjen når din innbetaling er registrert, og du kan se bort fra denne henvendelsen.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel AS.

 

For henvendelser eller spørsmål, bruk kontaktskjemaet. http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema.asp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe lignene skjedde meg også. Vi fikk også brev hvor de truet med å sette ned hastigheten, da vi ikke hadde betalt. Men etter at jeg fikk min far til å ta en tellefon til de var det ikke noe problem lengre. De bedyret at "trusselbrevet" ble sendt ut tidligere en det som var meningen, og at det ikke ikke skje igjenn. Min erfaring, ikke bare med Nextgentel, er at det beste er å ringe dem og helst ikke la sinne ta overhånd(da bare ignorere de deg)

Lenke til kommentar
Jeg er sinna nå og for å spare dere for usaklige kommentarer og drittslenging (noe mange sikkert ville ha likt!?!) så paster jeg inn brevet jeg skrev til NGT. Har noen andre opplevd det samme?

 

Hvis du kan dokumentere at du har betalt alt du skal til nogenlunde rett tid så bør ikke dette være noe problem.

Du burde fått en kopi av det banken sendt slik at du har noe og fare med når du ringer.

Og vær høfflig og oppfør deg sivilisert så burde dette være kjappt fikset.

Lenke til kommentar

Jepp jeg fikk samme e-mail.

Jeg ble forbanna og sendte en ny e-mail og spurte hva i helvete dere drivere med.

 

Men jeg har hatt mye problemer med dem ellers, de har ikke greie på kundeservice.

 

De klarte å koble ut telefon linjen min hjemme i 5 dager så jeg måtte gå og kjøpe meg mobil telefon for at folk skulle få tak i meg (med hensyn på jobb)

Men de hevdet at det var Bravida som var feil, og når jeg fant ut at det ikke var der feilen var så mente de at det var telenor sitt nett.

 

Men det var nextgentel som var feilen.

 

Jeg har også fått innkasso brev av dem på 1200kr eller noe slikt.

Men det var jo bare feil.

 

Jeg synes linjen er topp så lenge de ikke plager meg og jeg betaler regningene mine.

 

Men de klarer ikke å lavære å finne på tull.

 

De må virkelig fikse opp i systemet sitt, de kan være glad for at de ikke har kontor i haugesund hvor jeg bor. Da hadde de fått svi.

 

Har alle problemer med dem ? ¿ ? :evil:

Lenke til kommentar

Jeg har også fått det sammen... kan ikke skjønner at du klar å gjøre så masse feil... :s

De har bra linje ja, men Kunderservice S**** max :evil: .....

Det verste Kunderservice jeg har opplevd.... :grumpy:

kan ikke skjønner hvor de kan få det summen fra en gang.. jeg har jo betalt alt... måtte ring selvfølgelig...... ovs.. dere har sikkert opplevd det....

:o

 

Vi har fremdeles en utestående saldo på deg på:

 

kr. 1932,-

 

I tillegg kan det også ha påløpt div. purregebyrer og renter som i så fall vil fremkomme i egne brev fra vår innfordringspartner.

 

Dette innebærer at vi nå senker hastigheten på din bredbåndslinje til 64kbps. Samtidig ber vi om at overnevnte beløp betales innen 05.03.03

 

Dersom vi ved fristens utløp ikke kan se å ha mottatt betaling, ser vi oss nødt til å stenge nettilgangen fra NextGenTel AS. Et gebyr på kr. 398,- vil påløpe ved gjenåpning.

 

Om det skulle vise seg at du ikke har fakturaen tilgjengelig, gjør vi oppmerksom på at følgende kontonummer skal benyttes: 5202.05.69700. (Merk innbetalingen med din KID: ).

 

Skulle det være spørsmål til faktura, beløp eller innbetaling, ber vi deg om å kontakte NextGenTel kundeservice på 55 52 79 79 eller pr epost på: www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema.

 

Har du betalt en av de siste dagene, har nok din innbetaling krysset dette varsel. Hastigheten vil bli satt opp igjen når din innbetaling er registrert, og du kan se bort fra denne henvendelsen.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel AS.

 

For henvendelser eller spørsmål, bruk kontaktskjemaet. http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema.asp

Lenke til kommentar

der glemte jeg i farten, men jeg har 3 ganger snakket med saksbehandler på telefon i forbindelse med dette, og da fikk jeg de til å sende meg skriftelig at dette var ordnet opp i ved siste telefon. De kunne heller ikke motta kopi av vanelig kontoutskrift men trengte melding fra banken siden så mange jukset med dem. Hva slags selskap er dette da? det er vel ikke kundene som skal fortelle at de nå har betalt regning? De får beskjed fra banken

Lenke til kommentar
agvg

 

hehe oppføre deg og høfelig hjelper ikke litt en gang... alle gangen jeg har snakket med var jeg det.... de høre ganske greie også, men #¤"!%"#%¤# ingenting blir gjordt.....

:evil:

 

Man kan understreke alvoret på en skikkelig måte uten og gjøre motparten sur fordi dette ikke gagner en på noen måte.

Jeg vet at slike ting er et helvete, har hatt de utroligste opplevelser med faktura-avdelingen i Telenor og min oppsigelse av kundeforholdet i ActiveISP laget de mest forunderlige fakturaproblemer jeg noensinne har opplevd så jeg vet hvor frust slikt er.

Lenke til kommentar

tror dere få det er snakk om er veldig u heldig, har aldri mottat noe slikt, men man kommer ikke langt med å bli sikkelig sur. Man kan virke irritert, men å være sur gjør alt værre og får det til å virke mindre seriøst.

 

 

mvh Christian - Fornøyd med ngt :woot:

Lenke til kommentar
Jeg er sinna nå og for å spare dere for usaklige kommentarer og drittslenging (noe mange sikkert ville ha likt!?!) så paster jeg inn brevet jeg skrev til NGT.

 

Når (dato og klokkeslett) fikk du mailen der de "trua" med nedgradering av hastighet og stenging av linje?

Lenke til kommentar

Er nok ikke bare NGT som roter nei. Jeg har Tiscali, og skaffet meg dette fordi jeg fikk gratis innstallering/tilkobling og første måned gratis, men tror dere ikke de har greid å sende meg regning på innstallasjon som skulle være gratis ( den ene gangen ville de også ha betalt for å ha sendt innstallatør, noe jeg selvsagt ikke hadde brukt ). Regningene har kommet med jevne mellomrom ( ca. 3 uker imellom ), og siste gangen sendte de til og med inkassovarsel samme med varsel om at linjen min ville bli stengt.

 

Etter hver regning jeg har fått av dem, har jeg sendt mail til dem ( fullstendig nytteløst, da de ikke svarer på mail ), og ringt dem ( hørt mye "pausemusikk" der ja ), og hver gang har de lovet at dette skulle ordne seg umiddelbart. Dette har nå pågått siden november, og det kan mildt sagt sies at jeg begynner å bli drittlei de dårlige fakturarutinene deres.

 

Kan vel i samme slengen nevne at de eneste regningene jeg har fått fra Tiscali, har dreid seg om betaling for gratis innstallasjon/oppkobling og betaling for den første gratismåneden, og at jeg ikke har mottatt en eneste normal regning ( dvs. regning på den avtalte månedsavgiften ).

 

Det ender vel opp med at jeg år en kjempesvær regning for X antall måneder, og da gjerne sendt som inkassovarsel, eller at de plutselig stenger linjen min, fordi jeg ikke har betalt de regningene de IKKE har sendt meg.

 

Sist gang jeg snakket med dem, nevte jeg for dem at jeg ikke hadde fått tilsendt noen vanlige månedsregninger, og da sa de at jeg kunne betale en av de utallige regningene de hadde sendt meg, så skulle dette bli motregnet moe de regningene de IKKE hadde sendt meg. Dette sa jeg selvsagt blankt nei til, med henvisning til tiscali's "gode" fakturarutiner.

 

( PS ! Det er Inkassoselskapet Lindorf som sender ut fakturaene for Tiscali, så her er det ikke langt fra regning til Inkasso ).

Lenke til kommentar

De må virkelig fikse opp i systemet sitt, de kan være glad for at de ikke har kontor i haugesund hvor jeg bor. Da hadde de fått svi.

 

:p Kjekt å se flere Haugesundere her...

Ville bare nevne at sist jeg snakka med NGT på tlf, tok det nøyaktig 3 min og 47 sek, fra jeg trykka nummeret til jeg la på :woot: ! Det må være ny rekord, eller fins det noen bedre?

Lenke til kommentar

Vel, alle de som forbannet Telenor (eller TELEH*R som det blir kalt på hardware .no) burde innse at det ikke nødvendigvis lønner seg å bytte til NG, Bluecom, Tiscali, osv. Det er rot over hele linja. Om x-antall måneder er det missfornøyde Firstmile-kunder som kommer til å skrive klage-innlegg her inne. Vent å se. :yes:

Lenke til kommentar

Hehe...tror jeg holder meg til bluecom en stund til jeg, selvom jeg egentlig vurderte ngt nå. Hos Bluecom får man regning 2 ganger i året, da blir det ikke så mye kluss.

 

Hadde tiscali (world Online) før, men jeg droppet de som isp UTELUKKENDE pga sinnsyk fakturaføring. I flere måneder var det overhodet ikke mulig å finne ut hva som var brukt når, nettsidene med forbruk viste ingenting, mail ble ikke svart på. Og det siste er jo veldig kjekt for en som forsøker å klare seg uten fast telefon.

 

Det å sitte å høre på pause musikk til 4.99 i minuttet er ikke så veldig intressant må jeg si. Enn så lenge ruler bluecom i forhold, men det kan jo snu det også.

Lenke til kommentar

Jeg har selv opplevd rot med regningene fra NGT selv om mye av det var selvforskyldt. Når jeg skulle flytte inn i leiligheten jeg bor i nå var det allerede bestilt ADSL i tidligere leietakers navn. Jeg betalte etableringsavgiften og fikset omregistrering etterpå. Derfor fikk jeg ny regning på etableringsavgift.

 

Det endte med at regningen havnet hos Lindorff som sendte ut et inkassokrav. Jeg kontaktet kundeservice hos NGT som var veldig behjelpelige. De ba meg ringe Lindorff og si at jeg bestred saken (da stopper renter og videre gebyrer) mens vi fant ut hva som var feil. Selv om jeg til tider tok en "streng" tone mot saksbehandler(ne) hos NGT ble jeg alltid møtt med en profesjonell tone uten emosjonelle utbrudd fra saksbehandlers side (i motsetning til hva man kan si om kundeservice hos f. eks. UPC, Telenor, Tele2) og de gjorde alt de kunne for å rette opp i saken.

 

Det endte godt og NGT innrømmet med et "smil" at det var de som gjorde feil. Du kan ikke vente å få noe særlig hjelp hvis du er pissesur i utgangspunktet. Er det noe jeg har lært er det å ha en streng, saklig tone mot saksbehandlere uten overdreven språkbruk. Holder man en slik tone samtidig som man er høflig blir man alltid møtt med respekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...