Gå til innhold

Wii fit - for og imot.


Marbash

Anbefalte innlegg

Har nå anskaffet meg en brukt Nintendo Wii, og lurer på om jeg skal gå til anskaffelse av Wii Fit også, men jeg lurer litt på hva folk som har dette spillet syntes om det. Har ikke lyst til å kjøpe noe såpass dyrt, og ikke bli fornøyd med det lissom.

 

Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen argumenter for og imot om jeg burde kjøpe meg Wii Fit eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns Wii Fit er glimrende. Balansebrettet fungerer meget bra. Det blir feil å kalle det direkte et spill, mer som en aktivitet. De små spillene i pakken er heller ganske enkle og har lite dybde.

 

Først og fremst bør man se på Wii Fit som et treningssupplement. Spillene i pakken er heller bare noe ekstra for litt variasjon.

Lenke til kommentar
Har nå anskaffet meg en brukt Nintendo Wii, og lurer på om jeg skal gå til anskaffelse av Wii Fit også, men jeg lurer litt på hva folk som har dette spillet syntes om det. Har ikke lyst til å kjøpe noe såpass dyrt, og ikke bli fornøyd med det lissom.

 

Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen argumenter for og imot om jeg burde kjøpe meg Wii Fit eller ikke. :)

 

Samboeren min fikk meg nok på gli til å kjøpe dette i går. Tror du kan få ganske godt utbytte av det, spesielt muskeldelen kjente jeg godt. Var ikke så fornøyd med BMI'en min (nesten overvekti) og at kroppsalderen min ble 38 fikk hun seg en god latter av (er 25 :() Men produktet ser lovende ut.

 

PS. Har tenkt å bruke det som supplement. Jogging på stedet er litt teit, så tar heller å bruker det til styrke/utstrekning og så registrerer jeg mine eksterne treningsaktiviteter i kalenderen

Endret av kottila
Lenke til kommentar

Helt klart. Du skaffer deg ikke Wii Fit om du er ute etter å spille spillene på den. Men det er jo den eneste måten å skaffe deg balansebrettet på til nå. Så er du klar over hva du får, blir det en litt annen sak.

 

Det er mange spill som kommer som skal bruke balansebrettet framover. Kanskje balansebrettet blir tilgjengelig seperat senere i år.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at det etterhvert skal komme et skateboardspill til balansebrettet. Det kan bli interessant i vintermånedene for min del. For å holde ferdighetene vedlike. Nå om sommeren får jeg all trim jeg trenger.

 

Ellers så har jeg lest rykter av at Wii Fit er litt i strengeste laget når det gjelder å bedømme BMI og kroppsalder (skremmer fork til å bruke det mer). Men vet ikke om dette stemmer.

Lenke til kommentar
Ellers så har jeg lest rykter av at Wii Fit er litt i strengeste laget når det gjelder å bedømme BMI og kroppsalder (skremmer fork til å bruke det mer). Men vet ikke om dette stemmer.

 

 

Kroppsalderen er jo bare et mål på noe balansegreier. Kan variere voldsomt utifra gang til gang. Omtrent som alderen din når du driver med WiiSports. Betyr ingenting

Lenke til kommentar
Ellers så har jeg lest rykter av at Wii Fit er litt i strengeste laget når det gjelder å bedømme BMI og kroppsalder (skremmer fork til å bruke det mer). Men vet ikke om dette stemmer.

 

 

Kroppsalderen er jo bare et mål på noe balansegreier. Kan variere voldsomt utifra gang til gang. Omtrent som alderen din når du driver med WiiSports. Betyr ingenting

Stemmer det, første gang jeg prøvde Wii Sports ble jeg 50 år (er egentlig 22)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvordan går det med Wii Fit bruken?? Dere som har hatt dette en stund? Er kvaliteten på brettet god?

 

Hadde selv tenkt å kjøpe dette nå - men det ser ut til å være tomt de fleste steder jeg har sett. Virker til å være en storselger - eller ble det ikke tatt inn noe særlig?

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Jeg spiller det nesten ikke. Men igjen så spiller jeg generelt lite for tida. Har hatt mario galaxy siden lansering og har enda ikke rørt det. Teit, ja, vet. Hadde en kamerat på besøk da jeg fikk wii fit og lot han prøve nesten med en gang, og da kicket han på det istedet for at jeg gjorde det:P Synes konseptet er interessant.

Endret av chainch0mp
Lenke til kommentar
Ikke mye brukt, men som jeg skrev tidligere så gleder jeg meg til Wii Ski, som nå heter Family Ski. Det kom på fredag :yes:

 

Det er jo ikke tiden for spilling nå som utepilssesongen er i gang :fun:

 

Haha, Wii Ski. Synd de endret navn.

 

Ellers, vi har hatt Wii Fit en stund nå og det blir en del brukt, men jeg syns et nokså stort problem er at det er lite effektiv trening, mye venting på forklaring osv som er unødvendig når man har gjort øvelsen 100 ganger før. Og så burde det kanskje vært flere øvelser.

 

Men det kommer kanskje et Wii Fit 2 etter hvert?

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar
Ikke mye brukt, men som jeg skrev tidligere så gleder jeg meg til Wii Ski, som nå heter Family Ski. Det kom på fredag :yes:

 

Det er jo ikke tiden for spilling nå som utepilssesongen er i gang :fun:

 

Det het We Ski i japan. Wii * er Nintendo sin ting og dette spillet er Namco (tror jeg)

Lenke til kommentar
Hvordan går det med Wii Fit bruken?? Dere som har hatt dette en stund? Er kvaliteten på brettet god?

 

Hadde selv tenkt å kjøpe dette nå - men det ser ut til å være tomt de fleste steder jeg har sett. Virker til å være en storselger - eller ble det ikke tatt inn noe særlig?

Kom gjerne med flere innspill på denne her, da jeg lurer på akkurat det samme :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...