Sonsol Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg begynner å merke at behovet for en ekstern harddisk øker mer og mer, både med tanke på lagringsplass ang. film og musikk, og at det tydeligvis er veldig lurt å ha back-up. Jeg har søkt på prisguiden, og ut fra mine kunnskaper er Western Digital Elements 500GB det beste alternativet med tanke på pris og plass. Denne har bare USB-port, og virker kanskje litt som en billig-modell. Kan noen fortelle meg om det er bedre med firewire, og om det finnes bedre/mer egnede harddisker? Mvh. Sondre Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Den disken har fungert veldig fint for min del, lese og skrivehastigheten fungere på alt jeg har prøvd det ut på. Kan spille av 720p HD-filmer fra den uten noen problemer. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Jeg har ikke særlig god peiling på hva som trengs av lese- og skrivehastighet til f.eks back-up, men du mener det bør være godt nok? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Ja, brukelig til det meste, og ikke noe særlig bråkete heller, i motsetning til erfarningene jeg har hatt med andre eksterne diskserier fra Western Digital. Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Er det noen som har erfaringer eller tanker om Time Capsule? Jeg trenger en ny router, for den vi har er så dårlig at jeg nesten begynner å skrike, så jeg tenker at det kanskje kan være litt lurt. Dessverre er den litt dyr, og slik jeg har forstått det, så er det egentlig ikke 802.11n, men en slags beta-versjon Vil det være dumt å kjøpe den nå? Bør jeg heller gå for WD Elemtents? Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Dessverre er den litt dyr, og slik jeg har forstått det, så er det egentlig ikke 802.11n, men en slags beta-versjon 802.11n er ikke ferdig definert ennå, den skal etter planen være definert Juni 2009, så de fleste 802.11n komponenter der ute er basert på "Draft 2". Men du kan være ganske trygg på at det vil være mulig å firmware oppgradere etterhvert som standarden blir mer satt. Personlig er jeg veldig glad i min Time Capsule, men den er ikke noen fullverdig erstatning for en ekstern harddisk hvis du skal jobbe med store tunge filer, eller ta med deg filene ut av hjemmets lune vrede. ...så jeg har en liten svart og lekker WD Passport disk i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå