Gå til innhold

XPS M1710 VS M1530


Anbefalte innlegg

Hei, har lenge stusset over hvilke av disse PC'ene som jeg skal kjøpe. Skal ikke betale mer enn 12 000 - 13 000 kroner og det SKAL være enten XPS M1710 eller M1530.

Jeg har tenkt til å dra på lan til kompiser av og til, de bor ikke så altfor langt unna så en 17" vil ikke være en byrde i det hele tatt.

 

Jeg har tenkt til å bruke PCn jeg velger til å spille på.

M1710 med 7950 GTX-kortet har jo det beste skjermkortet, men lurer på om skjermoppløsningen (1920 x 1200) blir for stort til skjermkortet, og at jeg får dårlige bilder i litt nyere spill som for eksempel Call of Duty 4 der jeg antagelig må bruke en lavere resolusjon enn 1920 x 1200. (Ihvertfall har jeg hørt at å kjøre spill på lavere enn naturlig resolusjon gjør at bildene blir mer "gjørmete" eller noe i den duren)

 

Hva tror dere?

Kom med argumenter for og mot. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan sikkert finne ut litt mer om den maskinen i morgen hvis du vil. Da kan jeg finne ut om han bruker AA eller ikke og kanskje FPS.

 

Det kan hende at jeg er så heldig å få prøvd det ut i morgen... ;)

 

Angående det å bruke andre oppløsninger enn det som er det optimale, så vil du nok se bildet litt mer gromsete, hvis du ikke bruker AA. Men det er jo litt forskjellig hvor godt de forskjellige skjermene klarer å skalere bildet. Her kan du lese og se nøyere på hvordan bildet blir.

Endret av Treasure
Lenke til kommentar

Min erfaring er at i spill som ikke viser liten tekst eller små ikoner har det veldig lite å si om man bruker en annen oppløsning enn native. I FPS spill som Team Fortress 2 har jeg ikke merket at bildet blir grøtete i det hele tatt, verken på 14" på min bærbare eller min eksterne 22".

Lenke til kommentar

Har funnet ut at maskinen ikke takler CoD4 med høyeste innstillinger. Men maskinen kjører spillet helt flytende på 1280*800, 4*AA og med det meste av "eyecandy" på. Tror ikke du legger så stor merke til at du ikke kjører native oppløsning,

Endret av Treasure
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...