hertugen Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Heisan, jeg skal bestille en CPU kjøler, men tenkte jeg like godt kunne klaske på litt minne på kjøpet. Mitt spørsmål er: Hvilke 2x2gb brikker anbefales? eventuelt 2X4gb Jeg har sett på: G.SKILL 4GB DDR2 Kit (2x2GB) PC2-8000 1000MHz Non-ECC CL5 (F2-8000CL5D-4GBPQ) Mushkin DDR2 4096MB REDLINE extreme Performance Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, men, finnes det andre, og eventuelt bedre brikker på markedet? Jeg må inrømme at jeg er ganske så grønn nå om dagene om hvilke memory stick som er bra å anskaffe, og hvilke som er mindre bra å anskaffe. Min Hardware er: Abit IX38 QuadGT (takket være Nizzens eminente SAS tråd) Q6700 Takker for tilbakemeldinger og tips Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Ville gått for Mushkin av den enkle grunnen at de er billigst. Du vil uansett ikke ha behov for brikker som tåler så fryktelig mye mer enn 1000 MHz. De vil kunne følge prosessor til 5GHz, noe du aldri vil nå. PC6400 burde derfor også være mer enn tilstrekkelig. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Jo, jeg er inne på tanken, De kjører ett ganske bra tilbud denne uken + at De har Termalright kjøleren inne. Jeg glemte å si at 8 gb er hva jeg skal ha. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jo, jeg er inne på tanken, De kjører ett ganske bra tilbud denne uken + at De har Termalright kjøleren inne. Jeg glemte å si at 8 gb er hva jeg skal ha. Har dominatorene du linker til, og er meget godt fornøyd med dem. Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Helt klart Mushkin. Endret 30. april 2008 av punk20 Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Takker for tilbakemeldingene. Jeg hamstret to pakker Mushkin XP2-8000, ukens tilbud på Netshop Så får vi se når hovedkortet, controlleren, cpuen kommer, om De yter godt. Hvis ikke, så ser jeg at det kom noen nye Dominator på Komplett Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Helt klart Mushkin. Fordi du har dem selv eller at de faktisk er bra? Billige? Klokker bra? Hvorfor? Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Helt klart Mushkin. Fordi du har dem selv eller at de faktisk er bra? Billige? Klokker bra? Hvorfor? De er bra, billig og stabil. Elendige overklokkere. De kjører stabilt på det de er oppgitt til å kjøre. Så langt ned som på 1.8v. Endret 24. mai 2008 av punk20 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Er jo ikkje gøy å ha noen rambrikker som er dårlige overklokkere! (synes jeg da) Hvis man kjøper noen billige rambrikker som klokker bra, så er det mye for pengene. Klokker de dårlig, så kan prisen faktisk være for høy selv om de er billige. Litt dårlig sagt, men nå står det nå en gang sånn Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Er jo ikkje gøy å ha noen rambrikker som er dårlige overklokkere! (synes jeg da) Hvis man kjøper noen billige rambrikker som klokker bra, så er det mye for pengene. Klokker de dårlig, så kan prisen faktisk være for høy selv om de er billige. Litt dårlig sagt, men nå står det nå en gang sånn Japp, enig der. Billigst er ikke nødvendig mest for penga. Det er mange år siden jeg fulgte med, må tilbake til DDR tiden. Jo eldre man blir, jo dovnere blir man så istedenfor å lese, så spør jeg heller om tips, hehe. Akkurat nå skal jeg ha ddr-3 også Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hvis du er ute etter brikker som overklokker bra, så kan du jo se på Crucial Tracer Red. Tror jeg skal gå for disse selv også, når jeg skal handle ny PC i juni. De overklokker forresten langt over det Mushkin-settet klarer, men prisen er litt stiv da. Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Må bare spørre.. Finnes det noen 4gb sett som faktisk er gode overklokkere? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Må bare spørre.. Finnes det noen 4gb sett som faktisk er gode overklokkere? Brikker med Micron-chiper skal være gode overklokkere. Cell Shock bruker Micron. Søker du litt rundt vil du finne mange gode tester av Cell Shock. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Billigste alternativ uansett merke er hva jeg alltid anbefaler. Det aller meste av DDR2 klokker bra i dag, og så lenge en brikke passerer en minnetest i prime95 så spiller det liten rolle om du betalte 500 eller 1500. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå