Gå til innhold

iPhone - 8 eller 16 GB?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du er som meg, og vil erstatte mp3-spilleren og mobiltelefonen, er vel til og med 16 for lite?

Jeg har per i dag omtrent 50gb musikk jeg hører på, en del i apple lossless, men det meste i mp3-format. Gidder ikke kjøpe iPhone før det kommer en med minst 60gb lagring (bilder/video kan være intressant på en så stor skjerm). Har en gammel SE k750 + en iPod 5 gen. 60gb som jeg drar med meg hver dag. Ser ikke helt pointet med å erstatte dem før iPhone (eller annet merke så klart) greier å gi meg de samme funksjonene på en god måte.

Lenke til kommentar

Meh, synes det er greit å ha med seg hele musikksamlinga, har prøvd utallige ganger med mindre spillere med mindre plass. Ender hver gang opp med at jeg finner fram 60gigeren igjenn. Vet aldri når jeg drar hjemmefra om morran hvordan musikk jeg kommer til å høre senere på dagen.

Hører forresten skjeldent på enkelt sanger, går mest i hele album. Setter heller på pause for så å fortsette senere på albumet. En vanlig dag hører jeg nok i snitt 7-8 timer musikk, lett. (Mye av tiden bare delvis så klart - skoletimer, samtaler osv.)

Har kanskje litt mer ekstreme behov enn de fleste?

Lenke til kommentar

Hehe, hører jo såklart ikke i friminuttene da :)

Har bestandig musikk på i timene tho, om enn bare på ett øre. Eneste som får meg igjenom historietimene/nynorsktimene tbh. (Leser heller selv, enn å få historieboka lest opp av lærern)

Anngående album: Prøv deg på et konseptalbum (altså et gjennomgående tema) som feks. The Wall eller Animals. (Begge av Pink Floyd)

Men som du sa: har vel mye med smak å gjøre.

Lenke til kommentar

Vær klar over at man kan få en del mer ut av plassen, med riktig komprimering. Vær obs på hvor mange kbps dine MP3 filer har. Selv mener jeg 128k er pent, og komprimerer alt til dette. Mye man laster ned er 192k.

Men jeg er faktisk litt gammeldags her. For det finnes nok et bedre format enn MP3 nå. Mp3 er vel egentlig gått litt ut på dato. Har finnes et annet bedre format som ta 4-5 ganger så lite plass. Skal faktisk være bedre kvalitet også på dette formatet. Formatet er ikke nytt, har finnes 2-4 år nå. Kan ikke huske hva det heter dog. Orker heller ikke hente det frem. Er altså ikke ogg! Bare så det er sagt. Mener det er AAC, men er ikke sikker.

Men så klart, ikke konverter en MP3 fil, og tro den blir bedre i dette formatet. Formatet du formaterer fra, må være bra kvalitet. Men tror du vil få samme kvalitet om du formaterer fra MP3. Det vanlige øret vil nok ikke merke noe. Du får søke på det selv, har ikke hatt tid til å prøve meg på dette såkalte bedre formatet.

Men jeg tror virkelig det rett og slett er snakk om å få filer som tar 3-4 ganger så liten plass. Du får altså MYYYYEEE mer ut av dine 8GB eller 16GB!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...