RamGuy Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Vi har endelig fått bestilt oss fiberoptisk nettverk fra vår lokalleverandør Nittedalsnettet, tok fader meg en stund lengre enn jeg hadde trodd. Planla å gjøre det i februar. Men nå er altså bestillinga i boks, men det tar dessverre 2-3mnd med utbygging Vi blir da totalkunde, ergo får vi homebase-TV over fiber. Spørsmålet er da, hvordan skal vi overføre dette fra det fiberoptiske modemet til TV-tunerne vi vil ha plassert rundt om i huset? Ifølge Nittedalsnettet har vi to valg, 1: Bruke CAT-kabler / Ethernet eller via strømkablene vi alt har i huset. Men hva vil dere si er det "beste" valget? Er det best og mest stabil overføring via strømnettet eller en ethernet kabel? Endret 29. april 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Å bruke strømkablene blir selvfølgelig tregest og mest ustabilt, men den enkleste løsningen, med mindre allerede har trukket nettverkskablene. Så det "beste" valget vil nok være nettverkskabler Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Er over et år siden jeg prøvde ethernett over strøm. Fungerte greit da, men brukte det kun for overføring av enkle ADSL linjer fra et punkt i et hus til et annet. Når du får fiber inn og skal distrubuere dette til en eller flere tvdekodere og en eller flere datamaskiner ville jeg gått for å legge opp parkabel. Er mye mere arbeide enn å bruke ethernett over strøm, men man er da garantert hastighet og oppetid om det gjøres skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå