Gå til innhold

E8400 uten kjøler?

brback

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hjelper ikke om du har bedre kjøling for den når max safe volten lenge før varmen blir et problem..

Vurderer om det er mulig å bruke en kjøleribbe som jeg hadde på den forrige PC-en min, som tilhørte en dell xps. Har ikke veldig mye peiling på dette feltet. Låses kjøleribben seg fast i hovedkortet, og skal man ha egen vifte til denne? På dell-maskinen min var det hengt opp to stk vifter over kjøleribben.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er det noen som har prøvd disse cpuene fra Amentio?

Jeg har testet en slik cpu fra amentio, og den klokket ganske greit: 4Ghz stabilt ved 1,280v. Trolig god for litt til også.

Cpuen jeg testet var uke 50.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Stock-køleren er ikke noe tess alikevell. Den har dårlig kjøleegensaper og bråker for mye i forhld til ytelsen også. Den er overkommelige for normal bruk, men bør ikke brukes av overklokkere.

Jeg kjøpte en Boxed E8400 med kjøler, men har aldri brukt den, den ligger urørt.

Lenke til kommentar
Er det pga av stor etterspørsel prisen er høyere?

Ja. Grunnen er nok at Amentio hadde 200stk av disse E8400 bulk (uten kjøler) på lager før noen andre hadde E8400 på lager. Dermed så de vel sitt snitt til å prise litt høyt.

Ut fra det jeg har sett tidligere pleier vel bulk å ligge 100-200kr lavere enn boxed dersom begge deler er inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...