brback Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Ser at Amentio selger E8400 prosessorer uten boxed kjøler. Hva innebærer dette? Spør siden de faktisk er dyrere enn E8400 med kjøler, skulle tro det var omvendt da. Er det pga av stor etterspørsel prisen er høyere? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Uten kjøler betyr uten kjøler. Ja, mest sannsynlig. Lenke til kommentar
brback Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Uten kjøler betyr uten kjøler. Ja, mest sannsynlig. Hehe, ikke verre nei Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Det er garantert uten kjøler, altså KUN cpu.. Men kva gjere dette da? Denne cpuen klokker mykje lenger med ein annen kjøler enn stock.. =) Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hjelper ikke om du har bedre kjøling for den når max safe volten lenge før varmen blir et problem.. Lenke til kommentar
brback Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Hjelper ikke om du har bedre kjøling for den når max safe volten lenge før varmen blir et problem.. Vurderer om det er mulig å bruke en kjøleribbe som jeg hadde på den forrige PC-en min, som tilhørte en dell xps. Har ikke veldig mye peiling på dette feltet. Låses kjøleribben seg fast i hovedkortet, og skal man ha egen vifte til denne? På dell-maskinen min var det hengt opp to stk vifter over kjøleribben. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Vel, tipper du kan øke v-core vist du har cpu.en i -C* da da blir det jo ikkje utviklet varme av v-coren omtrent.. så det brenner ikkje opp kontaktene... =) Eller er eg ute å kjører? Lenke til kommentar
magnetxx Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Er det noen som har prøvd disse cpuene fra Amentio? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Er det noen som har prøvd disse cpuene fra Amentio? Jeg har testet en slik cpu fra amentio, og den klokket ganske greit: 4Ghz stabilt ved 1,280v. Trolig god for litt til også. Cpuen jeg testet var uke 50. Endret 1. mai 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Stock-køleren er ikke noe tess alikevell. Den har dårlig kjøleegensaper og bråker for mye i forhld til ytelsen også. Den er overkommelige for normal bruk, men bør ikke brukes av overklokkere. Jeg kjøpte en Boxed E8400 med kjøler, men har aldri brukt den, den ligger urørt. Lenke til kommentar
Elvorn Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hvilken kjøler anbefaler dere til e8400? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Er det pga av stor etterspørsel prisen er høyere? Ja. Grunnen er nok at Amentio hadde 200stk av disse E8400 bulk (uten kjøler) på lager før noen andre hadde E8400 på lager. Dermed så de vel sitt snitt til å prise litt høyt. Ut fra det jeg har sett tidligere pleier vel bulk å ligge 100-200kr lavere enn boxed dersom begge deler er inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå