Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor sitter starter til 92 nissan prarie

Anbefalte innlegg

Fikk stopp i dag. Lampene lyste men starteren dro ikke rundt.Da får jeg sjekke starteren tenkte jeg.Men kunne ikke finne den. Fant den etter hvert og greide å få en hånd inn till innslaget og dro litt i kabelen og bilen startet.(hadde han som fant på å plassere starteren der vært i nærheten i kveld hadde han fått jekken i hodet)Mitt spørsmål til de som har peiling er følgende. Hvordan i all verden kan jeg få skrudd ut denne uten å demontere motoren. Har lyst til å sjekke litt mer så jeg ikke får flere stopp. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå står det helt stille for meg om hvordan motorrommet så ut på de der. Det skal sikkert gå og bytte den fra undersiden som de fleste andre startere.. Klarer det sikkert fra oversiden også hvis du skrur deg fram og tar sinnsyk-pauser innimellom. Tror det sitter et støttestag til innsuget på baksiden der du må ta av for og få starteren ut.. Gjem jekken så du ikke ødlegger noe(n).

Koble av batteriet først!

Lenke til kommentar

Nå skriver du ingen ting om hvilken motor du har? Men jeg vil tro den sitter bak motorn, altså mot torpedoveggen.

Da kommer du vel greit til ovenifra hvis du tar vekk luftfitlerboksen og div slanger som hører til den. Men du må nok under også for å treffe på den ene bolten.

Lenke til kommentar
Nå skriver du ingen ting om hvilken motor du har? Men jeg vil tro den sitter bak motorn, altså mot torpedoveggen.

Da kommer du vel greit til ovenifra hvis du tar vekk luftfitlerboksen og div slanger som hører til den. Men du må nok under også for å treffe på den ene bolten.

Motoren er en 2l.bensin med innsprøyting. Jo den sitter inn mot torpedoveggen men kommer ikke til fra oversiden for der sitter innsprøtingsboksen (skal vel ikke fjerne den) og fra undersiden er det så trangt at det ikke går an å komme til. Lurer på om det er noe spesielt å tenke på hvis jeg fjerner innsprøytingsboksen. legger ved bilde :roll:

post-31314-1209559499_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Riv bort luftfilterboksen + slanger, batteriet og kanskje ta av fordelerlokket. Da kommer du til nedi der.

Boltene skal sitte inn fra siden(høyre når du står foran) så du trenger ikke rote rundt under innsuget eller demontere det. Ta ut starteren og dra den nærmere så du kommer til ledningene på baksiden.

Lenke til kommentar
Riv bort luftfilterboksen + slanger, batteriet og kanskje ta av fordelerlokket. Da kommer du til nedi der.

Boltene skal sitte inn fra siden(høyre når du står foran) så du trenger ikke rote rundt under innsuget eller demontere det. Ta ut starteren og dra den nærmere så du kommer til ledningene på baksiden.

Ok skal prøve i morra. Takk for tips. gir tilbakemelding om hvordan det har gått :yes:

Lenke til kommentar

Har endelig fått skrudd opp og fjernet batteri, luftslanger og kommer til men fortsatt er ikke starteren å se. Så enten er muligheten å fjerne innsprøyting (men har ikke lyst til det) eller prøve fra undersiden! Fant forøvrig en løs del hengende å slenge nede ved styrestaget. legger med bilder. Noen som hvet hva det er og hvor den skal festes :innocent:

post-31314-1209819527_thumb.jpg

post-31314-1209819569_thumb.jpg

post-31314-1209819595_thumb.jpg

post-31314-1209819620_thumb.jpg

post-31314-1209819661_thumb.jpg

post-31314-1209819687_thumb.jpg

post-31314-1209819727_thumb.jpg

post-31314-1209819753_thumb.jpg

post-31314-1209819779_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for det mekker`n, ser ut som eneste løsningen blir fra undersiden ja. Men kan du eller noen andre forklare meg hva den løse boksen jeg fant er for noe. Den hang løst og dinglet nede ved styrestaget. Hang i ledningen. Legger med bilde forfra og et bakfra. Finner ingen plass hvor den skal sitte. Kan det være noe til automatkassa? :whistle:

post-31314-1209897000_thumb.jpg

post-31314-1209897025_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg har ikke peilig.. Får du vridd på den krana eller hva det er som sitter på den?

Går det ledninger inn på den?

Ja det går ledninger inn og jeg kan vri på krana. Grunn til at jeg mistenker at den har noe med automaten å gjøre er at når jeg kjøpte denne for 4 år siden så var det akkurat byttet automatkasse på`n. Automaten har forsåvidt funket fint, men hvis jeg ligger i 80 i oppoverbakke og gir gass så sjalter den 2 hakk ned i stedet for 1 Virker som den hopper over ett trinn. Hvis jeg derimot kjører rolig og øker farten så går`n gjennom alle girene som normalt. :innocent:

Endret av billywillie
Lenke til kommentar
Jeg har ikke peilig.. Får du vridd på den krana eller hva det er som sitter på den?

Ja det går ledninger inn og jeg kan vri på krana. Grunn til at jeg mistenker at den har noe med automaten å gjøre er at når jeg kjøpte denne for 4 år siden så var det akkurat byttet automatkasse på`n. Automaten har forsåvidt funket fint, men hvis jeg ligger i 80 i oppoverbakke og gir gass så sjalter den 2 hakk ned i stedet for 1 Virker som den hopper over ett trinn. Hvis jeg derimot kjører rolig og øker farten så går`n gjennom alle girene som normalt. :innocent:

3 eller 4 trinns automat?

Lenke til kommentar

3 eller 4 trinns automat?

4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...