Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Selvangivelse! Spørsmål om fradrag på arbeidsreiser

Archeron

Anbefalte innlegg

Jeg driver og pusler med selvangivelsen, helt på tampen selvsagt.

I fjor sommer hadde jeg vikariat i ca to måneder i Trondheim mens jeg er folkeregistrert og skatter til Bodø. Er dette fradragsberettiget på noe vis, som jeg mener å ha hørt noe om, eller er det bare sprøyt? Dette regnes kanskje som "pendler"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg driver og pusler med selvangivelsen, helt på tampen selvsagt.

I fjor sommer hadde jeg vikariat i ca to måneder i Trondheim mens jeg er folkeregistrert og skatter til Bodø. Er dette fradragsberettiget på noe vis, som jeg mener å ha hørt noe om, eller er det bare sprøyt? Dette regnes kanskje som "pendler"?

Yes det er det! Gjort det selv. du kan trekke fra tur retur reiser du har hatt til jobben, samt du kan utgiftsføre bokostnader du har(husleie i trondheim).

Lenke til kommentar

takk for kjapt svar. det visste seg at jeg falt under minstefradraget på 12800 på reise. men jeg kan skrive av kost-penger, det ser jeg mange av "ekspertene" på nettavisene anbefaler. 169kr dagen er jo greit.

jeg jobbet 89% stilling i 8 uker. det er 4,5 arbeidsdag i uka, 36dager. regner jeg bare arbeidsdagene her eller?

Lenke til kommentar

La oss si at du dro hjem til bodø hver helg. Da får du 700 km * 2 = 1400 km t/r. så ganger du dette opp med antall hjemreiser du har. Da har du fort endel 1000 kr du kan trekke fra.

I tillegg kan du føre km eller busspenger til og fra arbeidsplassen.

Hvis du leide hybel eller leilighet mens du jobbet der nede så fører du også dette opp som "ekstrautgifter i arbeidet"

Har ikke giddet sjekket faktiske post du skal sette dette på men med litt leting finner du det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...