Lurkern Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hei. Jeg har tele2 internet 2mbit ca. Jeg skal kjøpe meg en trådløs ruter og et trådløst nettverks kort til min PC. Planen er å oppgradere internettet til Tele2 MAX. Der stod det følgende: "Max (Inntil 16 000 kbps) Produktet er det raskeste som Tele2 leverer. Max stiller store krav til kvaliteten på din telefonlinje, og på grunn av dette leveres kan hastigheten variere mellom ulike kunder. Dette abonnementet koster kr. 539 + 60 (Telenor vedlikeholdsavgift) per mnd. Hastigheten på Max kan variere mellom 8 Mb - 16 Mb avhenging av bl.a. hvor langt unna telefonsentralen du bor. NB: Produktet krever at du har et ADSL2+ kompatibelt modem. Modemet du får med i Tele2 Startpakke er ADSL2+ kompatibelt." jeg merket meg ADSL2+ kompatibelt, og lurer på om ruteren er kompatibel med det? Jeg tenkte jeg skulle kjøpe ruteren med navn "D-Link DIR-655", samt jeg trenger å kjøpe et trådløst nettverkskort til min stasjonære PC. er det noen som kan anbefale meg noe bra kort for meg samt om alle disse delene/nettlinjene går bra sammen. På forhånd takk. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Ruteren du har tenkt å kjøpa, D-Link DIR655, er nok ein av dei beste ruterene på markedet for tida. Har sjølv forgjengaren til den, DIR 635, og er svært fornøyd med den. Vil absolutt anbefala deg å kjøpa DIR 655. Det skal passa fint i hop med ADSL2+ modemet ditt. Du kan nok bruka kva som helst trådløst ruter på eit ADSL2+ modem, fordi det er signala inn til modemet som er forskjellig frå vanlig adsl modem, mens ruteren vil få dei same signala enten det er adsl2 eller adsl2+ modem. Kva trådløst kort du kan kjøpa spørs litt kva kort du vil ha. Vil du ha USB-kort, PCMCIA eller PCI kort ? USB-kort puttar du rett inn i USB-porten på datamaskina, installerer driverane til USB-kortet og vips så er det oppe å går. PCMIA er mest vanlig på bærbare og vert putta inn i PCMIA porten på bærbaren. Så er det berre installere drivera og vips.. PCI går kun til stasjonære pcar og må monterast inne i maskina. USB-kort1: Med denne får du utnytta det trådløse nettverket på D-Linken din maks og du vil få den raskaste,trådløse overføringa mellom server (ruter) og klient (pc). Anbefalast dersom du skal ha fleire maskiner på nettverket og skal overføra filer mellom pcane. USB-kort2: Her får du kun 54 Mbps overføringshastighet, mot 300 Mbps på den andre USB-kortet. ADSL Linja di har maks 16Mbit, så du vil ikkje merka forskjell på hastigheten på internetten din dersom du har USB-kort1 eller USB-kort2. Men dersom du skal overføra filer mellom pcar vil du merka ein vesentlig forskjell. PCMCIA1: Lik overføringshastighet som USB-kort1, berre at dette er PCMCIA versjon. Brukast normalt i bærbare datamaskiner. PCMCIA2: Lik overføringshastighet som USB-kort2, berre at dette er PCMCIA versjon. Brukast normalt i bærbare datamaskiner. PCI1: Lik hastighet som USB-kort1 og PCMCIA1. Til bruk i stasjonære pcar. PCI2: Lik overføringshastighet som USB-kort2, men denne er til bruk i stasjonære pcar og må monterast inne i maskina. Håpar dette var til hjelp og lykke til! Satsar på at du har bra telefonlinje inn til huset ditt og får maks hastighet ut av linja di! Endret 29. april 2008 av avRack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå