stian-hg Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Hei! Jeg skal kjøpe en del brennbare DVD-plater nå og er i tvil om jeg skal kjøpe DVD+R eller DVD-R. Platene skal brukes til DVD-filmer. Jeg sverger til Verbatim (av en eller annen grunn), men fint å bli tipset om andre, bedre, merker. EDIT: de benyttes sammen med en NEC 3500A DVD-brenner, så jeg ønsker da 16x plater. Endret 29. april 2008 av stian-hg Lenke til kommentar
jd10 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Les det her så får du svar på det meste av det du lurer på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=416960 Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Les det her så får du svar på det meste av det du lurer på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=416960 Den leste jeg før jeg postet, men fant ikke noe informasjon om hvilket format som er best til avspilling på DVD-spillere beregnet for TV. Sto heller ikke noe om kompatibilitet med Blu-ray-spillere. Er det slik at dette støttes av alle DVD-plater? Lenke til kommentar
Psh Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Du gjør helt riktig i å sverge til Verbatim plater, da dette er et meget trygt valg. Skal platene spilles av i en nyere dvd-spiller/blu-ray spiller? Hvis dette er tilfelle, spiller det liten rolle om du velger DVD+R eller DVD-R. Om du skal brenne film til tolags plater er det kun DVD+R Double Layer som funker, DVD-R Dual Layer har meget dårlig støtte. I eldre avspillere kan valget spille en større rolle, rangert slik: 1. DVD+R plater bitsatt til DVD-ROM gir best støtte, din brenner støtter ikke dette orginalt, men dette kan fikses med uorginal firmware som denne. 2. DVD-R 3. DVD+R Lenke til kommentar
Doski Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Du bruge jo PS2 så då må det vel bli DVD-R din knall hehehe. Hilsen døski og lien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå