Finzac Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Prøvde å installere Java gjennom Adept Installer (Kubuntu 8.04) her om dagen, men støtte på noen problemer. sun-java6-plugin står som BROKEN(installed) og jeg fikk beskjed om "could not commit changes". Etter dette har jeg fått denne feilmeldingen uansett hva jeg prøver å foreta meg i Adept Installer (enten via Add/Remove Programs eller Adept Manager). Har søkt litt rundt omkring på nettet, kom blant annet over dette tipset: "Try this: Close out of Adept and open Konsole. Enter the following commands in order: "sudo apt-get install -f", "sudo dpkg --configure -a", "sudo apt-get autoremove", "sudo apt-get clean && sudo apt-get autoclean", and finally, "sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade"." Kjørte den andre kommandoen uten at det gjorde noe godt - etter dette har jeg fått melding i terminalen at "sodu: command not found" når jeg forsøker å kjøre noen av de andre kommandoene... Noen tips om hva kan gjøre for å få Adept til å fungere igjen? Bare så dere veit hvor lista ligger; har kun brukt GNU/Linux i noen få dager så jeg er grønn på området... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 etter dette har jeg fått melding i terminalen at "sodu: command not found" når jeg forsøker å kjøre noen av de andre kommandoene... Det kan være en fordel å skrive sudo (korrekt) og ikke sodu? Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Ah, glup du! Kjørte første kommandoen, og det ser ut som om det gjorde biffen; Java fungerer og Adept funker igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå