Gå til innhold

Musicmatch jukebox VS winamp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig foretrekker jeg Musicmatch, men ser noen fordeler med Winamp;

1)Musicmatch er et tyngre program, kjenner folk som har avinstalert det bare fordi de ble så irritert på oppstartstiden.

2)Lages en masse plugins til Winamp

3)Tar vel også litt film o.l?

Er vel også slikt at har man først fått en favoritt er det vanskelig å snu, sikkert en del som bruker winamp av gammal vane. Har lite erfaring med winamp, men den bruker vel ikke id taggene til å sette sammen et "music libary" i samme grad som Musicmatch? Jeg liker måten Musicmatch holder orden på hele samlingen.

Jippi post nr 700

Lenke til kommentar

Betyr vel ikke så mye lenger, men MusicMatch bruker ganske mye mindre resurser enn WinAmp.

Om ikke det har skjedd noe i det siste bruker MusicMatch x-audio til dekoding av mp3. X-audio ligger omtrent på nivå med Fraunhofer hva gjelder resursbruk.

Men det skulle vært noen flere stilige skins til MusicMatch. Også skulle de ha droppa "introen".

Lenke til kommentar
Betyr vel ikke så mye lenger, men MusicMatch bruker ganske mye mindre resurser enn WinAmp.

Om ikke det har skjedd noe i det siste bruker MusicMatch x-audio til dekoding av mp3. X-audio ligger omtrent på nivå med Fraunhofer hva gjelder resursbruk.

Men det skulle vært noen flere stilige skins til MusicMatch. Også skulle de ha droppa "introen".

 

Winamp bruker da fraunhofer gjør det ikke?

 

AtW

Lenke til kommentar
De droppa Fraunhofer pga noe lisenstull så WinAmp pussa opp Nitrane.

Mulig de har begynt å bruke Fraunhofer igjen.

 

Jaja, 2.666 og nyere av winamp (ihvertfall 2.x) bruker fraunhofer såvidt meg bekjent ihvertfall, og det er vel disse versjonene folk flest bruker (jeg synes ihvertfall ikke noe om winamp 3.x foreløpig).

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...