Gjest Gutt20 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hei. Jeg ønsker og være annonym av åpenbare grunner. Det har seg slik at min tidligere kjæreste nå kommer og annklager meg for voldtekt. Meg og min ex-kjæreste slo opp for ca 2 måneder siden, men vi hadde et seksuelt forhold i ca 3 uker etter dette (hun sa aldri at dette forholdet var slutt). 2 uker etter dette var jeg akkuratt kommet hjem fra England, jeg var stup trøtt ettersom jeg hadde brukt den siste natten på en engelsk pub, og gikk til sengs tidlig. Klokken 3 den natten kom exen inn på rommet mitt(vi bor på internat) lettere beruset, hun bare satt seg ned på senga mi og begynte og snakke. Før jeg viste orde av det lå hun under dyna mi, og skulle absolutt ligge i armkroken min. etter en stund begynte hun og glippe med øynene og jeg ga klar beskjed om at hun måtte gå tilbake til sitt eget rom, hele 3 ganger gjorde jeg dette over ca. halvtime. Hun svarte ved og presse rompa mot kroppen min. Det skal siest at tidligere i vårt forhold innledet vi alltid sexen ved at hun lå og halvsåv/lot som hun såv, mens jeg arbeidet meg mot de seksuelle sonene langsomt, og rompa mot kroppen i en sje posisjon var et klar signal for alt dette. Jeg viste jo ikke om hun sov på ordentlig, der hun lå lettere brisen i sengen min, så jeg fulgte vårt vanlige opplegg, og fikk bare noen fornøyde stønne lyder til svar. Jeg trengte meg dereter inn i henne og holdt på i få minutter, da jeg inså at hun ikke våknet fikk jeg panikk, og trakk meg ut. Jeg la meg deretter til og såve, jeg turde ikke vekke henne. Jeg ungikk henne i uka som fulgte. Da vi under et faglig møte begynte og krangle om en annen sak, og helt ut av det blå skiftet hun tema til den lange natten vi hadde sammen for over en uke siden. Hun sa hun hadde våknet, og viste jeg hadde hatt sex med henne. jeg skjønte ingenting, hun våknet, men sa ingenting, og lot det gå over en uke før jeg fikk høre noe mer. Jeg prøvde så godt jeg kunne og forklare situvasjonen, og ba oppriktig om unskyldning. I dag proveserte jeg på meg exens beste venninne, og hun skrek ut: Jeg vet at du pulte "exen" mens hun sov, vi skal annmelde deg for voldtekt. Mitt spørsmål er som følger: Er jeg en voldtektsmann? Takker for alle svar. (klar over at teksten inneholder masse skrivefeil) Gutt20 Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Går det ikke ann å sette seg ned, stille og rolig, med x'en din for så å forklare hva som skjedde? Ville det fungert tror du? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Nei, så lenge hun ikke protesterer der og da, og dere i tillegg har hatt et seksuelt forhold til hverandre før så skal det vel vanskelig sies at du er det. Videre er voldtekt påtvungen seksuell omgang og innebærer normalt ting som vold, trusler og/eller medikamenter e.l. Ut fra det du sier har du ikke gjort noen av delene. Med mindre noen beviser at du har fått henne til å drikke med det mål å ha sex med henne fordi hun ellers ikke vil, så er det vel rimelig dødfødt å anmelde noe slikt. Det blir veldig fort ord-mot-ord ut av det uten noen vitner og/eller fysiske bevis. Endret 29. april 2008 av Ernie Lenke til kommentar
Gjest gutt20 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg har forsøkt dette, samtidig som jeg har beklaget meg på alle mulige måter, men jeg får bare ikke noe respons, verken god eller dårlig. Hun virker likegjyldig, men jeg er redd for at hennes venninner setter griller i hode på henne. Gutt20 Lenke til kommentar
spissmusa Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 hvis det skjedde slik du har skrevet over, så ville jeg ha kontaktet politi eller advokat før hun får mulighet til å gjøre det, bare forklare hva som skjedde og hvorfor hun nå annklager deg, spurt om vink og råd. dette virker som en av de altfor ofte hevntokter som utspekulerte kvinnemennesker kan finne på... ja, er kvinne selv, men slike ting provoserer meg. det er nesten så jeg unner dem å bli voldtatt slik at de vet hvordan det faktisk føles! nå var det jo faktisk hun som kom inn til deg og nektet å forsvinne, hvis det er slik du sier. i tillegg skulle hun absolutt ligge ved siden av deg.... hallo? spør du meg, så er det jo en ganske klar invitasjon så sant hun ikke var halvt bevisstløs av fyll! er det noe kvinner kan så er det å bruke sex for det det er værdt, dessverre. gjelder selvfølgelig ikke alle, men altfor mange... slikt gjør meg kynisk overfor egen kjønn! Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 La saken ligge. Det er ingen spor etter voldtekt noen plass, og det faktum at dere har vært tidligere sammen og har hatt et seksuelt forhold som innledes på dette viset styrker bare saken din. La oss si at hun går til politiet og sier hun har blitt voldtatt? - Det er ingen spor etter voldtekt, det blir bare hennes ord mot ditt. Og når politiet finner ut at dere har vært sammen/seksuelt forhold blir saken henlagt. Lenke til kommentar
spissmusa Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 La saken ligge. Det er ingen spor etter voldtekt noen plass, og det faktum at dere har vært tidligere sammen og har hatt et seksuelt forhold som innledes på dette viset styrker bare saken din. La oss si at hun går til politiet og sier hun har blitt voldtatt? - Det er ingen spor etter voldtekt, det blir bare hennes ord mot ditt. Og når politiet finner ut at dere har vært sammen/seksuelt forhold blir saken henlagt. ja, saken blir henlagt, men tvilen vil ligge over hodet på ham i ettertid... derfor jeg rådet ham til å ta affære selv, før exen og veninnen får koklet mer sammen. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Herregud, HVIS du blir anmeldt, bare si det som det er. Ditt ord mot hennes. Ingen ting kan bevises. Du går nokk ganske så ustraffet fra dette. Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hva så om tvilen henger over han? Han skal aldri mer møte denne jenta eller hennes venninner eller ha kontakt med politiet på denne måten. Lenke til kommentar
spissmusa Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hva så om tvilen henger over han? Han skal aldri mer møte denne jenta eller hennes venninner eller ha kontakt med politiet på denne måten. hva vet vi om det egentlig? jeg kan ikke spå fremtiden i allefall, derfor syns jeg stort sett det er greit å gjøre det jeg annser som mest risikofritt selv. la oss si at hun annmelder ham for voldtekt, rent hypotetisk, og la oss si at saken blir henlagt, som jo er mest sannsynlig. så, om et år eller to blir han, selv om man skal være uheldig, igjen annklaget falskt for voldtekt. sjansen er da ganske stor for at saken ikke blir like raskt henlagt... selv om en sak er henlagt kan det få konsekvenser. det kan være disse jentene skravler om dette til andre, også slarver disse videre, så er det igang. det kan gå utover hans troverdighet blandt andre venner, både jenter og gutter. noe en tur til politiet før dem kan virke preventivt mot, ved at hans troverdighet er styrket. dette var bare noen eksempler på hva som kan hende, hvem vet, jeg kan i alle fall ikke spå, men jeg vet at jeg ville ha tatt hans historie mer seriøst i ettertid i forhold til deres versjon hvis jeg visste at han faktisk hadde forsøkt å ta tak i dette før det ble en sak av det. det viser at han faktisk ikke hadde til hensikt å voldta noen, i motsetning til hva man har lett for å tro om noen stikker halen mellom bena og flykter... det virker ikke like troverdig bare. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Voldteksparagrafen anseer også det å ha sex med " bevistløse, sovende, eller overstadigberuset personer" også som voldtekt... Dersom det kan bevises at hun sov, så kan det vel være du er litt i knipe! Men....eventuelle rettsaker vil også legge til grunn den måten dere har opptrått på sexuelt før. Er det slik du beskrives, vil du nok sikkert bli ansett som å ha handlet i " god tro", dvs...det samme som å handle aktsomt. Da skal det mye til for at du dømmes. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg ville aldri kalt det der voldtekt, og det tror jeg ikke noen juryer ville gjort heller. var vel ikke som om at hun våknet og skreik og grein, nei hun bare sov videre. ikke tål å bli kalt for voldtektsmann, anmeld de som kaller deg det. hvis du takler påkjenning det sikkert vil bli da. Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Nei, du er ikke en voldtektsmann og dersom den historien der er sann så kan du sove godt om natta. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Støtter innlegget ovenfor. Blir det et problem med trakassering fra eks/venninner, er det forhold som VIL kunne være straffbart. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 det er ingen voldtekt overhodet, sånt kan skje når dere har uklare grenser og blablablabla. det går heller ikke an å bli anmeldt for et slikt forhold herregud det er latterlig. det som har skjedd er jo at exen din sikkert syntes det var en litt småmerkelig situasjon, og hu fortalte det til venninnene sine som selvsagt tar dette mye alvorligere siden de tenker "han hadde sex med deg når du sov = voldtekt" ikkesant. jeg syns det er jævla merkelig at de er såppass hostile mot deg, har de noe mot deg eller? er da rart exen din ikke sier noe? Lenke til kommentar
StineMariell Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Nei ikke se på deg selv som en overgriper..... Det er ofte den som anklager som er synderen selv...... i en del tilfeller ...... Så ikke ta dette innover deg selv..... Foreks. blir en person anmeldt så kan det være den som anmelder som til syvende og sist er synderen.... Høres rart ut , men sant... For hvem er det som roper høyest i en buikk.... det er luringene selv...... mens de som aldri klager er de gode snille....... Så ikke ta dette innpå deg..... Var hun ikke kjæresten din også ? Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Unnskyld meg men, for en jævla fitte. Er det mulig. Hun er tydeligvis rimelig hevngjerrig og bitter. Kontroll. Har en kompis som driver frem og tilbake med en jente som kunne funnet på akkurat det samme. Han sier NEI, NEI OG ATTER NEI. Hun nekter å høre etter og så når han gir etter så beskylder hun ham for både det ene og det andre som han gjør galt i forhold til henne. Når hun legger så utrolig opp til det som hun gjorde her, så ville jeg sagt at det var egentlig ikke så rart hvis du hadde voldtatt henne. Men det er jo ikke tilfelle, hun gav alle signalene som hun har gjort tidligere, du fulgte og fikk respons (klynkende stønn eller hva du kalte det), så når du merket at hun ikke våknet så skjønte du at dette kunne du ikke fortsette med og så trakk du deg ut. Det viser jo bare at du har gjort alt det som er riktig for å UNNGÅ voldtekt det. Skulle ikke forundre meg om hun var våken, men latet som hun sov og så når du trakk deg ut blei hun sur og tenkte at "Haha, dette skal jeg bruke for det det er verdt". Du er ihvertfall ingen overgriper, det er helt bombesikkert. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Bare å gi blanke faen i om hun anmelder deg. Er liksom 50% sjanse for å få en person dømt HVIS du går til et voldtektsmottak samme dag, noe hun sikkert ikke gjorde Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Bare å gi blanke faen i om hun anmelder deg. Er liksom 50% sjanse for å få en person dømt HVIS du går til et voldtektsmottak samme dag, noe hun sikkert ikke gjorde 50% sjanse? Er ikke andelen henleggelser av voldtekssaker på 83-84% eller noe slikt da? Så kommer jo også frifinnelse oppi alt det her. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Voldteksparagrafen anseer også det å ha sex med " bevistløse, sovende, eller overstadigberuset personer" også som voldtekt... Dersom det kan bevises at hun sov, så kan det vel være du er litt i knipe! Men....eventuelle rettsaker vil også legge til grunn den måten dere har opptrått på sexuelt før. Er det slik du beskrives, vil du nok sikkert bli ansett som å ha handlet i " god tro", dvs...det samme som å handle aktsomt. Da skal det mye til for at du dømmes. Hun har allerede motbevist at hun sov, for ellers ville hun ikke vist at de hadde sex, hun våknet men sa/gjorde ingenting der og da, et tegn på at det ikke var mot hennes vilje. Forøvrig så har sikkert ikke politiet opplevd så mange tilfeller der voldtekts offeret legger seg intill voldtektsmannen og presser rumpen mot han, tror det vil gi de ett overblikk over hva som skjedde. men siden det blir dit ord mot hennes trådstarter og hun har en sjalu/bitchete veninne som sikkert står bak det som du sier, så støtter jeg forslaget om å gå til politiet eller myndighter med historien selv. Hvis tilfelle er historien du fortalte så anser vertfall ikke jeg (og forsåvidt resten av de som har svart ser det ut til) deg om en overgriper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg