Arne Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Heu! Jeg vurderer å selge skjermkortet mitt, og kjøpe meg et 8800GT (det er vel det som er hippt for tiden?), eller vente til 9xxx-serien blir bedre/billigere. Derfor lurer jeg på hvor mye jeg kan få for skjermkortet mitt som har blitt pent brukt, har gode klokkeferdigheter (som jeg ikke har presset, men bare sjekket ut litt), og yter bra. Her er kortet: https://prisguiden.no/product.php?productId=56377 Her vil jeg kun ha serriøse svar, ikke noe ala "femti øre lolololol haha rofl...". PS: Dette er ikke en salgstråd, det eneste jeg ønsker her, er å finne ut hva jeg kan få for det, så må jeg ta stilling til om jeg skal selge det senere. Mvh Arne Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) femti øre lolololol haha rofl!! 1500-2000 bør du få for det ihvertfall. Bruktpris på komponenter er jo ikke akkurat skyhøy.. Ser du får det for 2500 nytt. På den andre side bør det jo ikke være noe fare å kjøpe et brukt slikt, så lenge det ikke er kjørt lenge med en "sokk" i vifta som vi kaller det (store støvmengder). Endret 29. april 2008 av »frodo Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Nå får du 8800GT 512MB til under 1300 kroner nytt. Det yter også bedre. Ca 1000 kroner er vel en rimelig fornuftig pris. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Takk for svar! Det er vel kanskje mulig å finne noen som vil kjøpe til 1200-1500 da? Lenke til kommentar
bjørn roger Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det tror jeg ikke med tanke på svaret fra "heisann80". Du får nytt til 1300 som yter bedre. Er det 640mb eller 320mb utgaven? Ville ikke gitt mer enn 7-800 for det. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Er vel heller liten vits å bytte til ett 8800gt om en har 8800gts 640mb. Blir dyrt hvertfall, 7-800kr får du nok for kortet, så må du betale 1300+frakt for nytt = utgift på rundt 600kr for si 5-10% mer ytelse. 9x00serien er jo ikke noe å rope hurra for iforhold til det du har så samme vil jo gjelde der. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Det er snakk om 640mb. Jeg synst jeg har sett folk som har fått over tusen for det, men jeg så kanskje feil? Det er dessuten en stund siden. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Er bare å legge det ut til den prisen du ønsker. Det er da ikke vi som svarer i denne tråden som bestemmer hva du får for det, men en evt kjøper. Gir deg bare info om hva som finnes og hva det koster, samt hva vi forholdsvis subjektivt mener er rimelig. Godt mulig noen sitter på akkurat det kortet og ønsker seg et til for å kjøre SLi.... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Å oppgradere til 8800GT er nok bortkastet penger i såfall. Ville vel minimum oppgradert til en 8800GTS eller 9800GTX, eller aller mest til et 9800GX2 om du først skal oppgradere. (så du faktisk merker en del forskjell) Kortet ditt er nok maksimalt verdt 1000kr, så det er jo en grei startpris på bruktmarkedet, for så å synke prisen litt etterhvert. Endret 30. april 2008 av andrull Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Absolutt enig med andrull! Du sitter på et meget bra kort! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Takk for svar! Er det en slags sperre i kortet? Når jeg har på vsync, så får jeg uansett hva jeg spiller ikke høyere enn 60fps, UANSETT! Hva er fordelen med vsync? Jeg synst det ble litt mindre smooth når jeg tok det av, men det er kanskje bare synsbedrag? Hvis dere ser på pcen min (i profilen), hvilken del bør jeg tenke på å bytte ut etter hvert? Vurderer å oppgradere til 4gb RAM og kjøpe en god 45nanometers prosessor nå til sommeren. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hehe, V-sync ER en sperre som låser til 60FPS. (eller rettere sagt, den låser FPSen til HZ'en) Fordelen er at du ikke opplever like store svingninger i FPS, noe som gjør at et spill kan virke hakkette. En FPS drop fra f. esk 150FPS til 100FPS kan merkes sterkere enn om man bare kjører på 60FPS konstant. (et eksempel) Det forhindrer også noe ghosting, som gjør at bildet ikke ser ut som det er helt synkronisert. (virker som det er flere bilder satt sammen som ikke passer helt sammen) Kort sagt så kan V-sync være positivt, men om P-en ikke klarer å produsere 60FPS som kreves av V-Sync, så vil ytelsen falle en del. Kort sagt: Nei, jeg tror nok ikke det er synsbedrag. Personlig så har jeg ikke på V-sync, men vet at flere liker å ha det aktivert. Den mister sin funksjon om ytelsen dropper under 60FPS. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Takk for det! Antialliasing, er det vits å ha på? Og sånn AA med Q forran eller noe sånt? Er ikke så godt inni det, men lurer litt på hva som er det lureste med mitt oppsett. Lurer og litt på hva som er evt. flaskehals i pcen min (se profil). Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) AA har mye å si for grafikken i et spill, og er på godt norsk: Kantutgjevning. Det gjør so mnavnet tilsier, jevner ut kanter og linjer slik at de ikke ser "hakkete" ut. Som regel så holder 4xAA for de fleste, og noe stort mer enn 2x og 4xAA er som regel unødvendig med tanke på at det krever mye av skjermkortet. Med andre ord: Det krever en del, men klarer skjermkortet å kjøre det i det aktuelle spillet så er det absolutt anbefalt å aktivere. 8xAA er ikke helt det dobblete av 4xAA, da det mangler litt på kvaliteten, og derfor har man 8xQAA som da er "ekte" 8xAA. Med andre ord er rekkefølgen: 2xAA, 4xAA, 8xQAA, 16xQAA. (8x AA og 16xAA er bare mellomting) Uansett så anbefaler jeg som regel å ikke kjøre på noe høyere enn 4xAA og det er da unødvnedig å tenke på Q eller ikke Q. Endret 30. april 2008 av andrull Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 du har et nokså bra oppsett, og jeg ser også at du har et SLI hovedkort. kanskje kjøpe et kort til makent til det du har, og investere i en bedre CPU? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Betre CPU, 45nm blir det til sommeren ja! Men jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe et 8800GTS til nå, siden det, selv om det er kraftig, ikke er high-end, og dermed blir litt dumt å bruke 2,5k til på et slikt kort når jeg kan få to GT litt dyrere, og da får jeg bedre ytelse. Så jeg tror faktisk jeg må legge skjermkortplanene på hylla inntillvidere, til det kommer et perfekt 9xxx-kort i prisklassen rundt 2k. Men RAM er jo en billig invistering! Tror dere jeg vil få en markant økelse i FPS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå