RiFkinD Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Har en Golf II, 1,8L 98hk 90modell syncro. Har merket det at spesielt i 2. giret ved mye turtall for å få opp farten, så nykker (nøkker/jukser osv.. kjennes ut som en bil med turbo, bare at turboen funker på en negativ måte...) kjenner nykkingen og det ugjevne draget i 3 giret også, spesielt hvis jeg passerer 4000 rpm, og helt opp til rødstreken. Meget irriterende Lurer på hva dette kan komme av, noen slitedeler jeg burde bytte? evt noe jeg burde gjør for å finne ut hva det kommer av....? tennpluggene og tennpluggledningene er 1 år gammelt. luftfilter, oljefilter og bensinfilter akkurat skiftet. Endret 29. april 2008 av RiFkinD Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hva med fordeleren, har du kikket noe på den? Jeg regner med at dette er bensinmotor. Det med turbo skjønte jeg ikke, men tror ikke det viktig heller. Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 har bestilt nytt fordelerlokk og rotor, så håper ting fikser seg når jeg får den på. ja, bensinmotor. hvis du har kjørt en bil med turbo, så opplever du ujevnt drag (i positiv retning, at turboen gir ett ekstra kick) i dette tilfelle kjennes det ut som en turbo som gir ujenvt drag i negativ retning.... kanskje dårli sammenligning. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Kan være dårlig tenning, hvis det er når du presser gassen inn? Opplevde det spesielt med min 84 mod da jeg kjørte den i vrak deler. Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 jepp, er når jeg trår gassen langt inn. har byttet fordelerlokk og rotor nå, så vi får se hvor det går... skal ut å prøvekjør nå snart. tips på slitedeler jeg burde/kan bytte, som verken krever store summer penger, eller mye arbeid? har byttet: fordelerlokk, rotor, luftfilter, bensinfilter og oljefilter. samt 1 år gamle tennplugger, og tennpluggledninger. Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 det blei bedre, men ble enda ikkje heilt bra. skal prøve å skifte tennpluggene. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Bedring? Har samme problem med min G II `86. Har vært plaget av høy tomgang tidligere, men etter å ha stilt ned denne er ikke draget over 3000 rpm særlig stort (og over 3500 er det ikke noe drag å snakke om. Får den ikke opp til rødstreken en gang). Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Har vært plaget av høy tomgang tidligere, men etter å ha stilt ned denne er ikke draget over 3000 rpm særlig stort (og over 3500 er det ikke noe drag å snakke om. Får den ikke opp til rødstreken en gang). Tror bilen har den nye Kristin Halvorsen-sperra. Maks 4000 rpm på bensinmotorer og maks 3000 rpm på dieselmotorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå