Gå til innhold

Ny svart, stille SATA-DVD-brenner

Arne

Anbefalte innlegg

Hei!

Siden den brenneren/leseren jeg har nå bråker som et jet-fly (det er ikke kødd, det er serriøst vanskelig å snakke når den går for fullt), og at den har IDE-ledning, har jeg bestemt meg for å kjøpe meg en ny SATA-brenner. Siden jeg har svært dårlige erfaringer med støy, så vil jeg ha en brenner som lager lite støy, bruker SATA-kabel, og er svart.

Hilsen

Arne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er støyen lik på alle brennerene? Min støyer uansett hele tiden, så det er nok en feil med han.

Er det berre å ta den billigaste 20x-brennaren eg finn, så er det fint?

Alle 20x drev støyer bra, liten forskjell mellom de.

Hvilken brenner har du fra før? 20x drev støyer mer enn de fleste 16x drev...

Hvorfor prøver du ikke et av programmene jeg annbefalte?

Den er ok, men jeg annbefaler deg å kjøpe en Pioneer DVR-215D som jeg mener er en del bedre.
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg finne ut hvilken hastighet jeg har nå?

Vil du ikke tro det er en feil med brenneren når den begynner å kjøre helt på fullt til alle tider, eller dvs. når jeg starter opp, så spinner den gjerne i 2 min før den roer seg.

Også litt når jeg f.eks. spiller Oblivion.

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg finne ut hvilken hastighet jeg har nå?
Du kan bruke Nero DiscSpeed til å kjøre en "Transfer rate" test på en plate, legg gjerne ut resultatet her(trykk på disketten ved siden av brenner navnet for å lagre bilde)
Vil du ikke tro det er en feil med brenneren når den begynner å kjøre helt på fullt til alle tider, eller dvs. når jeg starter opp, så spinner den gjerne i 2 min før den roer seg.

Også litt når jeg f.eks. spiller Oblivion.

Dette er helt normalt.

Lenke til kommentar

Samsung SM-348B som du har, er et combo drev(Skriver/leser cd, men kan kun lese Dvd).

Dette drevet skal kunne lese Dvd plater på 16x og cd plater på 48x.

Ditt drev leste en Dvd på maksimalt 11x ?? Sjekk om DMA er aktivert...

Ser også at du bruker ganske gammel firmware(T503), det kan være greit og oppdatere til T512.

Siden du kun har et combo drev, kan det kanskje være like greit og investere i en Dvd-brenner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...