Basusjernet Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hei jeg har aldri møtt en scientologist før og har ført i det siste begynt å høre om denne organisasjonen. Det virker interessant å jeg vil gjerne vite mer. Er det noen her? Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Det er absolutt ikke like mange scientologer som det hevdes, og religionen er ikke den raskest voksende. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Det er absolutt ikke like mange scientologer som det hevdes, og religionen er ikke den raskest voksende. det kan være så, jeg vil fortsatt finne ut mer via en scientologist isteden for fra andre kilder Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Vel, du kan jo begynne med Church of Scientology på wikipedia. Deretter kan du flytte deg over til Scientology på wikipedia, som handler om selve troen til Church of Scientology. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Vel, du kan jo begynne med Church of Scientology på wikipedia. Deretter kan du flytte deg over til Scientology på wikipedia, som handler om selve troen til Church of Scientology. Nei nei du forstår ikke, jeg vil prate med en. Det er så mye mer givende enn å lese om det. Skal jeg bli medlem av noe så vil jeg først prate litt med medlemmer og høre hva de har og si Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Jeg er ganske sterk motstander av denne organisasjonen, men jeg kan ikke nekte deg å gjøre som du vil, så her: Cos Oslo Du kan vel enten møte opp hos Cos-oslo, eller sende dem en mail. Du finner emailen deres på Kontakt på siden deres. Endret 29. april 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Brukeren Galacticus sier han selv er scientolog og har skrevet en del i denne tråden - https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=703548 Men det er en stund siden han har postet nå. Uansett vil han bare gi den falske og kjekke versjonen av kulten. Ikke sannheten. Endret 29. april 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Upanishade Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Kan jeg spørre hvorfor du ønsker å bli medlem av denne organisasjonen? Kun nysgjerrig. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Han har vel aldri sagt noe om å faktisk bli medlem, har han? Lenke til kommentar
spareku Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Bare bullshit, som all annen religion. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Husk at dette er et pyramidespill ikke en religion. Det kreves skyhøye pengesummer for å være med i denne sekten. Jason Bighe er en kjent skuespiller og har vært medlem av denne sekten i mange år. Han har laget et langt intervju hvor han forklarer hvordan det var innen Scientologikirken som du kan se her. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Han har vel aldri sagt noe om å faktisk bli medlem, har han? inlegg #5 "Skal jeg bli medlem av noe så vil jeg først prate litt med medlemmer og høre hva de har og si" Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Ikke skyhøye honorarer vel, men om du skal komme langt opp har jeg forstått at det går med en del penger... men som i MLM så får du jo muligheten å tjene tilbake de pengene man bruker på vei opp ved å kurse andre oppover. Det som er spørsmålet er: når alle er på toppen, hva skal man gjøre da? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Han har vel aldri sagt noe om å faktisk bli medlem, har han? inlegg #5 "Skal jeg bli medlem av noe så vil jeg først prate litt med medlemmer og høre hva de har og si" Det der er da virkelig ikke en tilståelse på at han SKAL bli eller ER medlem. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 www.xenu.net - The magic behind OT III... Lykke til.. 0_o Les også litt om SeaOrg, om du føler for det! Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Ikke skyhøye honorarer vel, men om du skal komme langt opp har jeg forstått at det går med en del penger... men som i MLM så får du jo muligheten å tjene tilbake de pengene man bruker på vei opp ved å kurse andre oppover. Det som er spørsmålet er: når alle er på toppen, hva skal man gjøre da? For å komme til toppen må man ut med over 1 million kr. Temmelig skyhøyt. Spesielt med tanke på hvor mange som blir psykologisk skadet av å drive med dette. For ikke å snakke om at alt bare er hokus pokus bullshit. På toppen skal man kunne flytte ting med hjernen, kontrollere været, aldri blir syk, aldri bli skadet osv. Men akkurat hva som er planen videre vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hmm... høres ut som ett kjent data spill nesten, er det noen cheats for å komme dit? Alt+F9 God_mode_on Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hmm... høres ut som ett kjent data spill nesten, er det noen cheats for å komme dit? Alt+F9 God_mode_on Nei, men du kan fint wallhacke og leke sniperhore Lenke til kommentar
jonka22 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hei jeg har aldri møtt en scientologist før og har ført i det siste begynt å høre om denne organisasjonen. Det virker interessant å jeg vil gjerne vite mer. Er det noen her? Jeg var en tid i kirka for noen år siden, men det var ikke noe for meg. For det første så må du betale flere tusen kroner bare for å få litt auditering eller ta noen av de større kursene, også vil de i tillegg at du skal gjøre masse gratisarbeid for dem. De ringer deg hjemme for å mase på deg om å bli med på det ene eller det andre, kjøpe flere kurs eller å hjelpe dem med noe. Noen av dem var skikkelig ok, særlig han som hadde ansvaret for undervisningen. En litt eldre kar. Han var roligheten selv. Men generellt syns jeg det handlet altfor mye om penger. Bøkene jeg leste var bra på mange måter, ga meg noen aha-opplevelser. Jeg tror du kan få tak i noen av bøkene og lese dem uten å gå kurs eller bli scientolog. Kanskje det finnes på biblioteket også. Jeg vil ikke advare mot å prøve det, det virker jo bra for noen. Men jeg gidder i alle fall ikke å betale hundretusenvis av kroner og være inne i kirka i flere år bare for å bli sånn som flere av dem som var der. Noen virka jo direkte virkelighetsfjerne, kjedelige og livstrøtte, selv om de liksom skulle ha kommet så langt på brua. Da er det bedre å grave seg ned i bibern og bli gla'kristen. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 (endret) Scientologen Galacticus siste reelle post i tråden om scientologi kom etter jeg stilte dette spørsmålet: Link Fikk aldri noe svar på dette spørsmålet, og han og "nina" forsvant fort fra tråden. Nesten synd dem plutselig forsvant. de tapte jo den ene diskusjonen etter den andre. Endret 3. mai 2008 av O.J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå