vannslangen Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hvordan kan jeg gjøre dette i XP? Har musikken min på en annen harddisk en windows, så vil at mappen med musikken min der skal åpnes når jeg klikker på min musikk på startmenyen. Anyone? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 No har eg Vista, men det kan godt hende det er likt i XP. Høgreklikk på mappa "Musikk", trykk "Egenskaper" og gå til "Plassering". Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Da er det ikke likt Ser plasseringen, men kan ikke forandre på den Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Det tryggeste er vel å laste ned windows power toys (gratis fra microsoft - Velg "Tweak UI"), der kan man stille inn sånne ting. Ellers kan du skrive følgende i en fil i notisblokk, og kalle den "ettellerannet.reg" [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders] "My Music"="C:\\Documents and Settings\\naguz\\Mine dokumenter\\Min musikk" Bytt ut C:\\Documents and.. osv med den mappen der du vil filen skal ligge. OBS: Husk doble "\\"! Dobbeltklikk på filen du nettopp laget, og velg ja når den spør om du vil legge til informasjonen i registeret. Alternativ løsning: start->kjør->skriv "regedit" og trykk enter. Bla deg frem til mappen [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders], og dobbeltklikk på "my music". Her kan du skrive inn hvor My music skal ligge. Da skal du _ikke_ ha doble \\. Du kan bruke "fil->eksporter" for å ta backup av registeret i regedit først. Endret 30. april 2008 av NgZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå