snik1 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Kan noen gi meg tilbakemelding på hvordan kortet oppfører seg?God på klokking? Det kom idag! Nå er jeg dessverre på jobben, så jeg får ikke gjort så mye enda:P hardware:Club 3D 9800 GTX, q6600, OCZ TECH OCZ NvidiaSLI XTC 2048MB x2, spinpoint 500GB Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 nForce sier du? Tja du kan få en god del problemer med det kortet der og i allefall med Quad CPU. Dessverre er nForce til Intel svak på pålitelighet og kan spise minnebrikker om du ikke vet hva du gjør (Kan feilvolte RAM, sende mer spenning enn hva som egentlig står i BIOS) Kortet er dessuten ikke bygd på Nvidia referanse design så ASUS har måttet jobbe hardt og uten hjelp fra Nvidia sin side så de problemene de har er oftest vanskelige å finne løsninger på. Ett bra sted å begynne om systemet krasjer, feiler boot eller oppfører seg merkelig er i BIOS'n, du må nok regne med å bruke en god del tid på å studere BIOS innstillinger også eksperimentere. Mange har hatt problemer med ASUS sine nForce kort så oddsene for at alt funker er dessverre imot deg. Funker det derimot med en gang så spring ned på den lokale kiosken / butikken og bestill deg en lotto kupong med en gang, da har du nok flaks til å vinne en pen slump med penger Lenke til kommentar
fflex Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) NÅ må ikke du overdrive 007CD. Du har ingen grunn til panikk snik1, og 780i klokker faktisk rimelig bra med din CPU som regel. Men sant som han sier at Asus har mer problemer enn de som er bygd på referansedesign (feks XFX). Endret 29. april 2008 av fflex Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Godt å høre fflex =) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Godt å høre fflex =) Bare husk på at om du får problemer så er det neppe annen hardware det hele beror på. Da ligger det som oftest i BIOS, vet mange sliter med disse kortene dessverre, var en her på forumet som i frustrasjon over hovedkortet endte opp med å tenne på det... Burn in av hovedkort var nytt Kortet har sine problemer men kan klokkes, bare at det er ikke så enkelt å presse som for eksempel Intel sine P35 og X38/48 baserte kort. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Pass på så du ikke får versjon 1.0 av P5N-T i alle fall, den støttet ikke Intel Quads, ikke den gamle Q6xxx serien engang. Nforce er noe man kjøper hvis man MÅ kjøre SLI - et nødvendig onde med andre ord, ikke alle har problemer, men ganske så mange. Nforce 790i ser ut til å bli bedre, men det sliter med korrupsjon av harddisk, særlig ved overklokking, det vil nok bli fikset med en bios etterhvert. EDIT: 1.0 støtter Q6xxx med en biosoppdatering, men ikke så veldig bra ;-) Men regner med og håper du har fått versjon 1.02G. Ellers anbefaler jeg EVGA til de som skal kjøre SLI, Intel til alle andre. Endret 30. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
snik1 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Mange takk!Oki. Dette kortet kom jo ut for 4 mnd siden tror jeg. Jeg håper da inderlig det ligger en oppdateringen med i bildet her^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå