Gå til innhold

problemer med Q-tec 400w psu og sounbeam cold cathoder

Anbefalte innlegg

halla..

Har nettop kjøpt meg et nytt psu, et Q-tec 400w, fordi det gamle "klikket". Har kjøpt 2stk. sounbeam cold cathoder. Når jeg starter opp pc`en og bare surfer eller noe sånt, så skrur jeg på cathodene. Plutselig skrur hele maskinen seg av. Vet ikke hvorfor. Hvis jeg starter maskinen med cathodeen på, fungere alt helt fint.

Er det noen som vet hva som kan være feil?? :-? har sjekket og det er ikke noen kortslutning noe sted.

mvh

Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vel vært x-antall slike topics oppe den siste tiden.

Flytt katodene litt unna HK ditt. Det bruker å fuke :)

Hvis du ikke allerede er moderator, burde du jo søke om å få bli, Croyfer. Du virker å ha god oversikt over overklokkingsforumet, og virker å ha et par år mer på nakken enn gjennomsnittsposteren.

Lenke til kommentar

Hmm Det er meget godt mulig at svaret til Croyfer er det som skal til for å løse problemet, men jeg har opplevd lignende med mine katoder uten at det var pga. det Croyfer sier..

Det jeg hadde gjort "feil" var å koble katodene på samme ledning som disken min fra PSU, og dette resulterte sansynlig vis i et spenningsfall til disken akkurat idet jeg slo på katodene. Slik som wazza sier, at det funker fint når han booter med katodene på var også tilfellet hos meg.

Sånn, da har du 2 løsninger på problemet :)

Lykke til!

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar
Hmm Det er meget godt mulig at svaret til Croyfer er det som skal til for å løse problemet, men jeg har opplevd lignende med mine katoder uten at det var pga. det Croyfer sier..

Det jeg hadde gjort "feil" var å koble katodene på samme ledning som disken min fra PSU, og dette resulterte sansynlig vis i et spenningsfall til disken akkurat idet jeg slo på katodene. Slik som wazza sier, at det funker fint når han booter med katodene på var også tilfellet hos meg.

Sånn, da har du 2 løsninger på problemet :)

Lykke til!

Mvh.

Dings

heizann

Må bare si tusen takk for tipset.

Har også koblet cathodene på samme kabel som disken. Det kan jo være det. Pappa sa at det kunne være at cathodeen sto for nært hovedkortet så de strålte og ødela hardwaren min. har feil med skjermkortet nå, men det er en annen sak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...