Gå til innhold

Feil med nettverkskortet?

Gjest Slettet-EIV2CS

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS

Hei

Igår mens jeg surfa så klikka noe i det trådløset. Plutselig så fant ikke ruteren lenger. Kommer meg fortsatt inn med nettverkskabel både via ruteren og direkte i modemet. Ikke lyser knappen på den dingsen hvor du kan skru av og på trådløst nettverkskort forran på maskinen. Har Windows Vista Home Premium og sjønner fint lite av det. Kan være noe med nettverkskortet siden jeg ikke finner ikonet noen plass (nettverk/og delingssenter). Noen som har råd? Vurderer nå og ringe til Elkjøp, men er ikke den helt store til og ringe så jeg spørr her først.

btw så har jeg en toshiba equium p200.

MVH TomHel ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk i BIOS om trådløsenheten er aktivert der, evt om det fins en hurtigtast for å aktivere/deaktivere trådløs radio foruten den bryterknappen du har. Ses den i BIOS og ikke står som deaktivert, kan du sjekke i enhetsbehandleren (kontrollpanel - klassisk visning - enhetsbehandling) under nettverkskontrollere eller nettverksadapter om trådløskortet gjenkjennes og er lastet inn uten rødt kryss eller gult utropstegn eller noe annet.

I visse tilfeller kan det være tilstrekkelig å avinstallere driveren og restarte maskinen for å få ting opp å gå igjen, spesielt dersom problemet er relatert til konfigurasjonen av driveren/kortet eller en krasj i driveren. Merk at gjør du dette vil du typisk måtte legge til nettverksnøkkel igjen og eventuelle andre konfigurasjonsinnstillinger du har satt på nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...