Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

røde merker på siden av magen!


ecko

Anbefalte innlegg

i dag så så jeg at ejg har 4 røde merker på siden av magen, de er litt like myggstikk bortsett fra at de er så røde. de klør litt, men bare når jeg klør på dem, da kjenner jeg det.

 

kan dette være noe som kan komme etter ubeskytett sex? hva kan jeg gjøre med dem?

 

post-134207-1209473496_thumb.jpg slik ser det ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet lignet veldig på elveblest. Kan komme av flere forskjellige ting. Allergi er vel den mest vanlige årsaken. Hvis du aldri har opplevd det før og det kom nylig er det nok bare å ikke klø på de, så burde det gå over av seg selv. Hvis de klør, press en hand mot de eller en bløt klut. Hvis det ikke gir seg etter noen dager kan du kontakte legen og få piller/kontakt med hudlege/allergitest. Ser hvertfall veldig ut som elveblest.

Lenke til kommentar

Dersom det fortsatt er like ille eller værre på fredag, så ville jeg nok tatt en tur til legen og sjekket.

 

En grei tommelfingerregel er at dersom man ikke vet hva det er, og det ikke blir bedre eller forsvinner i løpet av ca 3 dager, så er det på tide å oppsøke noen som kan litt mer :)

Lenke til kommentar
ja, da vet jeg nok hvor jeg har fått dem på meg fra. er de farlige på noe vis? vil de "bo" på meg eller i huset?

De er ikke farlige nei, det er bare litt plagsomt. De røde prikkene går bort etter noen dager, kanskje en uke, men et tips hvis du fortsetter å få sånne, rens/skift sengetøyet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...