Prnkstr Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hei Da det min onkels hus nå får bredbånd, har jeg fått i oppdrag å sette opp et trådløst nettverk som kan gå bort til vårt hus som ligger rundt 45-50ish meter unna. Jeg tenkte å gå for noe ala: Antenne/er: 1-2 stk CNet Outdoor Directional Antenna 14 dBi 2.4 GHz, N-jack kontakt # Varenummer: 307815 # Produsentens varenr.: CDA-14O eller 1-2 stk CNet Outdoor Directional Antenna 9 dBi 2.4 GHz, N-jack kontakt # Varenummer: 307814 # Produsentens varenr.: CDA-09O Router: 1 stk CNet Wireless-G Router 54 Mbps 802.11g, WPA, WDS, 4P switch (avtagbare antenner) # Varenummer: 301836 # Produsentens varenr.: CWR-854 eller 1 stk Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g, WPA, QoS, 4P switch # Varenummer: 306148 # Produsentens varenr.: WRT54G EU Samt da ledninger... Det er +/- totalt fri sikt som vil si at dette burde funke gangske greit over en lengde på 50 meter? Det store spørsmålet er egentlig...trenger jeg kun 1 router med en trådløs antenne, eller er det en ide å ha 2 stk routere med 2 antenner? Det skal kunne gå ann å bruke trådløst på begge lokasjoner...grave ledning er ikke aktuelt grunnet nye fliser osv... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Foreslår to stk Buffalo WHR-HP-G54 flashet med DD-WRT firmware. (dette kan du gjøre selv, eller kjøpe ferdig flashet). Sett disse opp i vinduer hvor de ser hverandre. Sett den ene opp som vanlig router og skru opp effekten til 70mW. Sett den andre opp som client-bridge med samme SSID og kryptering. Skru opp effekten til 70mW. Skal du ha god trådløsdekning i hus 2 så kan du enten bruke WDS eller koble på en ekstra router. Ulempen med WDS er at du får halv hastighet eller mindre på trådløsforbindelsen. Du behøver ikke high-gain antenner på 50M. Orginalantennen gir bra signal på den avstanden. Endret 29. april 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå