Are.......... Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 på ingen måte, men har vært på HØYT nivå i tennis sluttet dog for et år siden Så flott! Da har du vel opplevd kamper med og uten publikum!? Fikk du mer eller mindre energi når du spilte for et publikum? Venter til trådstarter kommer med et svar på dette spørsmålet. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Selvfølgelig har jeg opplevd det og selvfølgelig får du mere energi! har aldri sagt fans og supportere er teit og unødvendig, jeg har sagt at supportere ikke er en teknisk del av laget og derfor synes jeg det er teit at de sier VI om laget når de heller kan si de spilte drit bra! jeg er glad for at jeg kunne ta meg tid til og se på et fantastik lag og heie på dem. min mening Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hva som er teknisk riktig er vel flisespikkeri. Fansen tilfører laget energi. Hvis det er plagsomt at man snakker som om man er en del av helheten så kan du jo se på det som teambygging, hvis det blir mere fornuftig for deg. Min mening så klart. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg sier Vi når jeg snakker om favoritt lagene mine (ManUtd og Alta IF) når vi vinner og taper kamper... mest pågrunn av at jeg føler, som en hver supporter bør, at jeg er en del av laget Lenke til kommentar
RedPredator Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Når det gjelder United og meg ser jeg må meg selv som en av "vi". Jeg har støttet klubben i veldig mange år bl.a. ved kjøp av drakter, effekter, aksjer osv. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Forsket på fordelen- Publikum kan støtte hjemmelaget og sette bortelaget tilbake. Dommeren kan også påvirkes av et sterkt hjemmepublikum. Vi har i tillegg arenakjennskap. Småting som banestørrelse, gressets beskaffenhet, bakgrunnen - det visuelle - og avstand til publikum. Bortebanen er uvant. Spillerne på bortebane mister energi og blir slitne av å måtte forholde seg til nye perseptuelle mønstre, sier Geir Jordet til Sportsmagasinet. Han har doktorgrad i idrettspsykologi og har sammen med tre bachelorstudenter forsket på fordelen av på spille fotball på hjemmebane. I Norge og andre vestlige land er ikke fordelen av å spille hjemme så stor som andre steder i Europa. På Balkan vinner hjemmelaget nesten alltid. I Bosnia blir 79 prosent av poengene igjen på stadion hvor kampene spilles og i Albania er prosentandelen 77. I fjor ble 64,6 prosent av poengene igjen hos vertskapet i Tippeligaen. - Territorialitet, eller revirbeskyttelse, er en svært viktig faktor i mange land. Balkan er et område som har vært preget av konflikter, en boldig historie og store motsetninger. Prosenten er vanligvis høyere i land med store etniske og religionsmessige forskjeller, sier Jordet. PS! Terje Skjeldestad & Co. ville kanskje ikke løpe bort til Klanen før kvalikkampen i 2000, men de viste ingen respekt på banen. Kampen endte 2-2 og Sogndal rykket opp takket være flere scorede bortemål. Fant denne på dagbladet.no Tenkte den kunne passe. Lenke til kommentar
iks95 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 alle ekte supportere sier VI når man snakker om klubben. jeg har hvert på en 4-5 start kamper og har ikke sitti på rævva å spist i et minutt Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Er man Barçafan har man faktisk rett til å si "vi", for det er fansen som eier klubben. Å gråte når laget ditt taper er helt ok, har gjort det selv. Det er jo selvsagt individuelt hvor mye et lag betyr for en, men det betyr ikke for mye når man gråter over tap. Når jeg omtaler Barça bruker jeg alltid navnet. f. eks. "Barça spillte dritbra.", "Barça spillte sugent.". Pølser er godt, ferdig med det. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Ja, pølser er godt, skjønner ikke alle som sier at de ikke spiser de. Dumt. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/22/535934.html Der er grunnen til at supportere ikke burde ha lov og si vi til laget de heier på, hva får dem til og tro at på veiene av 11 men som tapte en kamp kan de gå ut og lage et helvette for alle andre? Fotballsupportere er noen rare dyr. det er ingen andre sporter folk oppfører seg sånn. vi har nå hørt fra mange fotball freaks i denne tråden som tydelivis mener at siden de sponser klubben på div måter (les ikke nødvendigvis på en solid måte, IE. OMG JEG KJØPTE EN DRAKT LOL) sier de burde få lov til og si vi. vil gjerne høre hva folk som stiller seg gennerelt likegyldig til fotball og kansje gennerell lagsport tenker. Endret 22. mai 2008 av digitalglenn Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Det er alltids tullinger her i verden, og disse fotballsupporterne. Det er dog ikke et argument for at man ikke skal få lov å si "vi" til laget man holder med. Ser ikke helt poenget med å bruke den artikkelen som et argument for det. De supporterne du nevnte bør ikke kalle seg en del av Chelsea, det er ingen klubber som er for sånt. Skjønner heller ikke helt problemstillingen med å kalle seg en del av laget selv om man strengt tatt ikke er det. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/22/535934.html Der er grunnen til at supportere ikke burde ha lov og si vi til laget de heier på, hva får dem til og tro at på veiene av 11 men som tapte en kamp kan de gå ut og lage et helvette for alle andre? Fotballsupportere er noen rare dyr. det er ingen andre sporter folk oppfører seg sånn. vi har nå hørt fra mange fotball freaks i denne tråden som tydelivis mener at siden de sponser klubben på div måter (les ikke nødvendigvis på en solid måte, IE. OMG JEG KJØPTE EN DRAKT LOL) sier de burde få lov til og si vi. vil gjerne høre hva folk som stiller seg gennerelt likegyldig til fotball og kansje gennerell lagsport tenker. Etter min mening blander du supportere med hooligans. Det blir helt feil! Supportere støtter laget, mens hooligans kjemper for sin egen syke sak. Her er en mer edruelig beskrivelse: Riot police fought running battles with football hooligans as violence erupted in London after Chelsea's Champions League Final defeat. Around 200 drunken fans clashed with police outside Fulham Broadway Tube station, close to the club's Stamford Bridge ground. The trouble started soon after Chelsea's defeat on penalties against Manchester United in Moscow. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå