Gå til innhold

Katter & Grevlinger?

Anbefalte innlegg

Hei, I går kveld våknet jeg av et fryktelig spetakkel ute på boligfeltet vårt, så jeg kledde på meg og løp ut.

Jeg så at det var flere på verandaene sine i andre etasje rundt omkring, mens jeg sto alene på bakken. Jeg spurte hva spetakkelet var, for det hørtes ut som et katte slagsmål (og jeg er vel litt beskyttende for mine katter).

Svaret jeg fikk var at det var 2 grevlinger som hadde sloss, og en av den passerte forbi meg i forholdsvis kjapp hastighet når jeg løp inn igjen.

Det er andre året på rad at vi har grevlinger på boligfeltet, og det jeg lurer på er om de utgjør noen fare for kattene mine? Jeg har 3 stykk, og en av dem har gått inn i et hi for å fange en røyskatt unge før, så de er ikke helt gode i hodene sine. Annen har mistet et øye pga slosskamp også.

Jeg vet at det bare er myte at grevlingen biter til det knekker, men de ser skumle ut uansett :p

En av dem løp vraltende over plenen etter at jeg kom inn i går.

PS: Kan de angripe mennesker? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heheheh. Biter en grevling så BITER den!! De slipper ikke :!:

Så de kan godt finne på å 'angripe' deg dersom de føler seg truet.

Ikke poke den med fingeren med andre ord :p

Takk, nå ble jeg mindre skeptisk :p

Lenke til kommentar

Har du store hannkatter er sjangsen større for at kattene jager vekk grevlingen enn omvendt. Men er grevlingen sulten eller får unger i hiet sitt, kan det godt være den tar livet av kattene. Kattene dine kan også bli hardt skadet etter en slosskamp, for grevlinger har klør og tenner i massevis.

Kan gå begge veier, og det kan også skje ingenting. Jeg hadde tatt en tlf til viltnemda. Kanskje de kan hente grevlingen og sette den ut ett annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...