Gå til innhold

Hvorfor er venstreekstreme holdinger sosialt akseptert, mens høyreekstreme ikke er det?


Hvilken politisk retning innehar du?  

163 stemmer

  1. 1. Hvilken politisk retning innehar du?

    • Høyre
      73
    • Venstre
      43
    • Semtrum
      19
    • Litt av alle
      28


Anbefalte innlegg

Om Norge har råd, eller ikke råd til å utbedre sin sosiale infrastruktur; det blir et politisk prioriteringsspørsmål.

 

Å si at Blitz ikke bidrar med noe til samfunnet, stemmer ikke. Selv om de definerer seg selv som på utsiden av samfunnet, så er de fremdeles en del av vårt samfunn. Alle som står for frihet og demokrati burde anerkjenne dette som prinsipp.

 

Som organisasjon har de faktisk en større påvirkningskraft og tilstedeværelse enn det mange andre selvstyrte ungdomsgrupper har. Såvidt meg bekjent, så har det vært mye aktivitet i Blitzhuset gjennom mange år. Aktivitet som ikke har vært populær blant deres politiske motakse, men skal man se objektivt på det, så er det allikevel unektelig bidrag.

 

Beskrivelse av aktiviteter og historikk fra Blitz

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ble ganske usakelig Ceburger.

 

Bortsett fra å bruke vold som virkemiddel, så ser jeg ikke helt hva som er så galt i å ønske bevilgninger til ungdomshus, boliger til boligløse og arbeid til de arbeidsløse.

 

Jeg har kansje satt det litt på spissen, men usaklig vil jeg ikke si jeg var. Det er så mye annet vi heller burde bevilge penger til enn boliger og ungdomshus.

 

Det er ikke bare å trylle frem boliger og arbeidsplasser. Her snakker vi også om en gruppe som krever og krever, men ikke bidrar med noe tilbake til samfunnet.

 

Helt enig, hvorfor kan de ikke finansiere sitt eget ungdoms hus, hviss alle hadde en jobb så kunne de kjøpt seg ett lite hippi-hus, droppet alle demostrasjonene og griningen i det offentlige og sotte der å slengt dritt om myndigheter, markede og samfunnet til de eneste som gidd å høre på, nemlig hverandre.

 

Om Norge har råd, eller ikke råd til å utbedre sin sosiale infrastruktur; det blir et politisk prioriteringsspørsmål.

 

Å si at Blitz ikke bidrar med noe til samfunnet, stemmer ikke. Selv om de definerer seg selv som på utsiden av samfunnet, så er de fremdeles en del av vårt samfunn. Alle som står for frihet og demokrati burde anerkjenne dette som prinsipp.

 

Som organisasjon har de faktisk en større påvirkningskraft og tilstedeværelse enn det mange andre selvstyrte ungdomsgrupper har. Såvidt meg bekjent, så har det vært mye aktivitet i Blitzhuset gjennom mange år. Aktivitet som ikke har vært populær blant deres politiske motakse, men skal man se objektivt på det, så er det allikevel unektelig bidrag.

 

Beskrivelse av aktiviteter og historikk fra Blitz

 

Jeg ser dessverre ikke hva de bidrar til samfunnet med. Tviler på at det er mange av de som har jobb og betaler skatt egentlig, uten å ha noe tall på det, men hvis de hadde jobb, hvorfor skulle de måtte mase om bevilgninger og ett sted å være da ? Tviler på at det er mange av Blitz som bidrar til sammfunnet med f eks førstegangs tjeneste.

 

Jeg har dessverre vanskelig for å se hvordan aktivitet i ett ungdomshus er konkret fysisk bidrag for velstanden her i landet. Jeg liker ikke tanken på å "leve utenfor systemet" Jeg tolker det som, "ikke en del av samfunnet" eller "en som friviligg ikke arbeider"

Lenke til kommentar
Husk på hva som er emnet her. Vi snakker ikke om å helgenforklare Blitz, men å forklare hvorfor f.eks. grupperinger som Blitz generellt er mer godtatt enn ekstreme høyregrupperinger som f.eks. Vigrid eller Boot Boys.

Takk for det. Fint at noen holder seg til saken :) Men så: Hadde feks. undertegnede som da er hardcore rasist og nazist i følge enkelte på forumet feks. gått in på et sted som Blitz (ikke at de noen gang hadde skjedd), ville undertegnede blitt kastet på hue og ræva ut.

 

De samme menneskene som da ikke ville godtatt mine politiske ytringer, heveder selv at de er åpne for andres kulturelle og politiske ytringer. Og det er da vi kommer til kjernen. Dette handler altså bare om de ytringer som er politisk korrekte og ikke de som går på siden av de akesepterte.

 

Dette viser da at vi ikke har talefirhet i Norge og at Blitz (og venstresiden), går mot ytringsfriheten! Dette er feigt!

Lenke til kommentar
Husk på hva som er emnet her. Vi snakker ikke om å helgenforklare Blitz, men å forklare hvorfor f.eks. grupperinger som Blitz generellt er mer godtatt enn ekstreme høyregrupperinger som f.eks. Vigrid eller Boot Boys.

Takk for det. Fint at noen holder seg til saken :) Men så: Hadde feks. undertegnede som da er hardcore rasist og nazist i følge enkelte på forumet feks. gått in på et sted som Blitz (ikke at de noen gang hadde skjedd), ville undertegnede blitt kastet på hue og ræva ut.

 

De samme menneskene som da ikke ville godtatt mine politiske ytringer, heveder selv at de er åpne for andres kulturelle og politiske ytringer. Og det er da vi kommer til kjernen. Dette handler altså bare om de ytringer som er politisk korrekte og ikke de som går på siden av de akesepterte.

 

Dette viser da at vi ikke har talefirhet i Norge og at Blitz (og venstresiden), går mot ytringsfriheten! Dette er feigt!

 

Og så kommer vi tilbake til dette: Har du gjort dette? Har du blitt kastet ut av blitz på basis av dine ytringer. Har du noensinne blitt hindret i å ytre deg i Norge, har noen kneblet talefriheten din?

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

 

Husk på hva som er emnet her. Vi snakker ikke om å helgenforklare Blitz, men å forklare hvorfor f.eks. grupperinger som Blitz generellt er mer godtatt enn ekstreme høyregrupperinger som f.eks. Vigrid eller Boot Boys.

Takk for det. Fint at noen holder seg til saken :) Men så: Hadde feks. undertegnede som da er hardcore rasist og nazist i følge enkelte på forumet feks. gått in på et sted som Blitz (ikke at de noen gang hadde skjedd), ville undertegnede blitt kastet på hue og ræva ut.

 

De samme menneskene som da ikke ville godtatt mine politiske ytringer, heveder selv at de er åpne for andres kulturelle og politiske ytringer. Og det er da vi kommer til kjernen. Dette handler altså bare om de ytringer som er politisk korrekte og ikke de som går på siden av de akesepterte.

 

Dette viser da at vi ikke har talefirhet i Norge og at Blitz (og venstresiden), går mot ytringsfriheten! Dette er feigt!

 

Og så kommer vi tilbake til dette: Har du gjort dette? Har du blitt kastet ut av blitz på basis av dine ytringer. Har du noensinne blitt hindret i å ytre deg i Norge, har noen kneblet talefriheten din?

 

 

Har svart deg på dette før også Rampage! Undertegnede har aldri blitt "egget", for sine ytringer, men så har han alrdi gått i gatene og skreket de så høyt heller, er bedre og jobbe i det skjulte og komme når motparten minst aner det! Blitz har kastet egg på høyre siden i Norge i lengere tid. Alle husker hvordan feks. Carl Ivar Hagen og Vidar Kleppe ble behandlet da de sa hva de mente.

 

Undertegnede har alldri oppsøkt Blitz av den enkte grunn at han ikke har noget det å gjøre. De mennesker som befinner seg der, er etter min oppfatning ikke noe som Oslo burde huse gratis, hadde det vært opp til meg (og FrP), ville Blitz ungdommen blit hevet ut av dette huset. De kan ikke oppføre seg som folk da de fortjener de heller ikke et slik tilbud.

Lenke til kommentar
Så hvorfor fortsetter du med bastante påstander rundt knebling av ytringsfriheten basert på en antakelse? Det er meningsløst.

Det er jo ikke antagelser, er jo faktiske hendelser! Du kan jo ikke være uenig i at venstre siden med Blitz i spissen har opptrådd, på denne måten mot politiske finender en rekke ganger. Bare for de ikke undertegnede har blitt usatt for dette betyr det jo ikke at vi ikke har en rekke beviser.

 

Jeg har også kommentert eggingen med en viss kake.

Ja, jeg har sette det. Men forskjellen her er at dette skjedde engang og ikke hvergang.

Lenke til kommentar
Så hvorfor fortsetter du med bastante påstander rundt knebling av ytringsfriheten basert på en antakelse? Det er meningsløst.

Det er jo ikke antagelser, er jo faktiske hendelser! Du kan jo ikke være uenig i at venstre siden med Blitz i spissen har opptrådd, på denne måten mot politiske finender en rekke ganger. Bare for de ikke undertegnede har blitt usatt for dette betyr det jo ikke at vi ikke har en rekke beviser.

 

Neida, Blitz er jo aktivister og radikalister. Men de bruker egg og demonstrasjoner. Kan du lage ett hypotetisk scenario for meg, der du går inn i Blitz-huset og presenterer dine meninger. Da vil jeg se faktisk dialog, slik at dine meninger kommer fram og hvordan responsen ville blitt.

 

Jeg har også kommentert eggingen med en viss kake.

Ja, jeg har sette det. Men forskjellen her er at dette skjedde engang og ikke hvergang.

 

Kakekastingen skjedde en gang, det var bare ett eksempel på at den type ikke nødvendigvis er hengt opp i slikt. Dessverre så er det denne typen aktiviteter motparten til Blitz står for:

 

Ifølge POT er saker der nynazister er innblandet, ofte preget av grov vold, og bare tilfeldigheter gjorde at ingen ble drept i fjor.

 

"

 

På rullebladene deres står blant annet knivstikking, legemsbeskadigelse, trusler, brannstiftelse, overfall, drapsforsøk og besittelse av våpen.

 

Boot Boys har nær tilknytning til det voldelig Blood and Honour i Sverige, der den utflyttede nordmannen Erik Blücher er en av frontfigurene. Blücher var tidligere leder for det nynazistiske Nasjonalt Folkeparti i Norge.

 

Erik Blücher skal være sentral i det nordiske nazinettverket. Han er asvarlig utgiver av rasistisk musikk på Ragnarock Records, et av verdens største nazistiske plateselskaper, ifølge Expo, en støtteorganisasjon for avhoppede nynazister.

 

Det svenske miljøet har vært regnet som et forbilde for norske Boot Boys. Blood and Honour har stått bak en lang rekke voldshandlinger og flere drap de siste årene.

 

http://www.nrk.no/nyheter/bakgrunn/754150.html

 

 

Da har vi allerede påvist den betydelige forskjellen i ideologiske verdier, samt handlinger og virkemidler. Stiller du fortsatt spørsmålstegn ved hvorfor venstreradikale holdninger er mer sosialt akseptert enn høyreradikale?

Lenke til kommentar

 

Så hvorfor fortsetter du med bastante påstander rundt knebling av ytringsfriheten basert på en antakelse? Det er meningsløst.

Det er jo ikke antagelser, er jo faktiske hendelser! Du kan jo ikke være uenig i at venstre siden med Blitz i spissen har opptrådd, på denne måten mot politiske finender en rekke ganger. Bare for de ikke undertegnede har blitt usatt for dette betyr det jo ikke at vi ikke har en rekke beviser.

 

Neida, Blitz er jo aktivister og radikalister. Men de bruker egg og demonstrasjoner. Kan du lage ett hypotetisk scenario for meg, der du går inn i Blitz-huset og presenterer dine meninger. Da vil jeg se faktisk dialog, slik at dine meninger kommer fram og hvordan responsen ville blitt.

 

Jeg har også kommentert eggingen med en viss kake.

Ja, jeg har sette det. Men forskjellen her er at dette skjedde engang og ikke hvergang.

 

Kakekastingen skjedde en gang, det var bare ett eksempel på at den type ikke nødvendigvis er hengt opp i slikt. Dessverre så er det denne typen aktiviteter motparten til Blitz står for:

 

Ifølge POT er saker der nynazister er innblandet, ofte preget av grov vold, og bare tilfeldigheter gjorde at ingen ble drept i fjor.

 

"

 

På rullebladene deres står blant annet knivstikking, legemsbeskadigelse, trusler, brannstiftelse, overfall, drapsforsøk og besittelse av våpen.

 

Boot Boys har nær tilknytning til det voldelig Blood and Honour i Sverige, der den utflyttede nordmannen Erik Blücher er en av frontfigurene. Blücher var tidligere leder for det nynazistiske Nasjonalt Folkeparti i Norge.

 

Erik Blücher skal være sentral i det nordiske nazinettverket. Han er asvarlig utgiver av rasistisk musikk på Ragnarock Records, et av verdens største nazistiske plateselskaper, ifølge Expo, en støtteorganisasjon for avhoppede nynazister.

 

Det svenske miljøet har vært regnet som et forbilde for norske Boot Boys. Blood and Honour har stått bak en lang rekke voldshandlinger og flere drap de siste årene.

 

http://www.nrk.no/nyheter/bakgrunn/754150.html

 

 

Da har vi allerede påvist den betydelige forskjellen i ideologiske verdier, samt handlinger og virkemidler. Stiller du fortsatt spørsmålstegn ved hvorfor venstreradikale holdninger er mer sosialt akseptert enn høyreradikale?

 

 

Ja jeg gjør det Rampage! Dette "beviser" bare at noen i det høyre ekstremne miljøet er voldlige og mulig her en trang til å bruke vold, er ikke dermed sakt at alle har denne trangen og et langt rulleblad. Denne kilden sier heller ikke noe om hvor mange som faktisk er dømt. Det står også i dine kilder at: Ifølge POT er saker der nynazister er innblandet, ofte preget av grov vold, at dette ofte inntreffer betyr ikke at det alltid gjør det. Alle som er en del av de høyre ekstremne miljøet i Norge er ikke voldsmenn!

 

Dessuten hadde det vært interessant og sjekke noen av Biltzerne for det samme, mange de har sikkert ikke noget kortere rulleblad en de høyre ekstreme. Mange i Blitz har jo feks. blitt arresert en rekke ganger.

 

Dessuten blir man stemplet som nazist og rasist bare man er uenig i feks. innvandringspolitikken og det faktum at noen vil at Norge skal forbli hvitt og at vi skal bevare våre egne interesser før aller andres, gjør ikke en menneske til en nazist, men i dagens samfunn blir man dette.

 

EDIT: Skrivelagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Ja jeg gjør det Rampage! Dette "beviser" bare at noen i det høyre ekstremne miljøet er voldlige og mulig her en trang til å bruke vold, er ikke dermed sakt at alle har denne trangen og et langt rulleblad. Denne kilden sier heller ikke noe om hvor mange som faktisk er dømt. Det står også i dine kilder at: Ifølge POT er saker der nynazister er innblandet, ofte preget av grov vold, at dette ofte inntreffer betyr ikke at det alltid gjør det. Alle som er en del av de høyre ekstremne miljøet i Norge er ikke voldsmenn!

 

Dessuten hadde det vært interessant og sjekke noen av Biltzerne for det samme, mange de har sikkert ikke noget kortere rulleblad en de høyre ekstreme. Mange i Blitz har jo feks. blitt arresert en rekke ganger.

 

Dessuten blir man stemplet som nazist og rasist bare man er uenig i feks. innvandringspolitikken og det faktum at noen vil at Norge skal forbli hvitt og at vi skal bevare våre egne interesser før aller andres, gjør ikke en menneske til en nazist, men i dagens samfunn blir man dette.

 

EDIT: Skrivelagg

 

Det det viser er at det er en utbredt tendens til å bruke voldelige virkemidler for å få gjennom sine meninger. Ikke nødvendigvis at alle er voldsmenn, men når de promoterer saken sin gjennom slike virkemidler. Så blir det synonymt med hva de står for.

 

Tviler ikke på at blitzerne ikke har noe kortere rulleblad. Men noe sier meg at det er litt snillere enn grov legemsbeskadigelse, ildpåsetting og besittelse av våpen.

 

Man blir stemplet som nazist og rasist? Hva hvis du klarer faktisk å argumentere rasjonellt for hvorfor Norge skal forbli hvitt og "bevare våre egne interesser", så kanskje du blir mottatt annerledes? Når du kort oppsummerer at gode hvite kristne mennesker er flotte, mens alle andre er av natur dårlig mennesker vi ikke har behov for, og som er dømt til å ødelegge samfunnet vårt. Så er det ikke mye rasjonell tankegang.

Lenke til kommentar
Man blir stemplet som nazist og rasist? Hva hvis du klarer faktisk å argumentere rasjonellt for hvorfor Norge skal forbli hvitt og "bevare våre egne interesser", så kanskje du blir mottatt annerledes? Når du kort oppsummerer at gode hvite kristne mennesker er flotte, mens alle andre er av natur dårlig mennesker vi ikke har behov for, og som er dømt til å ødelegge samfunnet vårt. Så er det ikke mye rasjonell tankegang.

Man trenger ikke strengt tatt ikke å argumentere for hvorfor man vil at Norge skal forbli hvitt, det sier seg selv, man vil bevare våre egne Norske intresser og verdier. Jeg vil ikke ha sharia i Norge og det håper jeg ikke du vil heller. Men dette er det altså ikke "lov" å hevde!?

 

Arbeidsinnvandring er en flott ting for Norge, men trygdeinnvadring og lykkejegere er ikke bra for Norge, så enkelt er det. Så kan man diskutere hvilke hvirkemiddler man skal i verksette for å hindre dette og det beste virkemiddelet er (som FrP har foreslått), en full ikke vestlig innvadrings stopp.

Anbefaler deg at du leser litt i denne Rampage (som også brukeren: groenn postet i en annen post)! Så ser du hva Islam vil gjøre med Norge!

 

EDIT: Skrivelagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Man blir stemplet som nazist og rasist? Hva hvis du klarer faktisk å argumentere rasjonellt for hvorfor Norge skal forbli hvitt og "bevare våre egne interesser", så kanskje du blir mottatt annerledes? Når du kort oppsummerer at gode hvite kristne mennesker er flotte, mens alle andre er av natur dårlig mennesker vi ikke har behov for, og som er dømt til å ødelegge samfunnet vårt. Så er det ikke mye rasjonell tankegang.

Man trenger ikke strengt tatt ikke å argumenter for hvorfor man vil at Norge skal forbli hvitt, det sier seg selv, man vil bevare våre egne Norske intresser og verdier. Jeg vil ikke har sharia i Norge og det håper jeg ikke du vil heller. Arbeidsinnvandring er en flott ting for Norge, men trygdeinnvadring og lykkejegere er ikke bra for Norge, så enkelt er det. Så kan man diskutere hvilke hvirkemiddler man skal i verksette for å hindre dette og det beste virkemiddelet er (som FrP har foreslått), en full ikke vestlig innvadrings stopp.

Anbefaler deg at du leser litt i denne Rampage! Så ser du hva Islam vil gjøre med Norge!

 

EDIT: Skrivelagg

 

Og det er nettopp slik gjennomført idioti som gjør at høyresiden og dens argumenter ikke blir tatt seriøst. Ettersom at det er så langt ifra virkeligheten at andre mennesker bare himler med øynene.

 

Vi har jo en hel egen tråd her som river i stykker samtlige påstander i den artikkelen.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
roberteh: Synes du det er ok med trygdeinnvandring og lykkejegere vestlige land?

Denne type innvadring er relativt skjelden for vestlige land. Vi har ikke en like stor jobb med en Svenske eller en Danske som med en Somalier eller en Iraker! Så lenge de deltar i sammfunet og betaler sin skatt må de gjerne for komme til norge. De må bidra. Ingen ytelser før man yter noe tilbake.

 

EDIT: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Og det er nettopp slik gjennomført idioti som gjør at høyresiden og dens argumenter ikke blir tatt seriøst. Ettersom at det er så langt ifra virkeligheten at andre mennesker bare himler med øynene.

Det er din mening! Hva er forresten idioti med å hevde at man ikke vil har Sharia lover i Norge?

Lenke til kommentar
roberteh: Synes du det er ok med trygdeinnvandring og lykkejegere vestlige land?

Denne type innvadring er relativt skjelden for vestlige land. Vi har ikke en like stor jobb med en Svenske eller en Danske som med en Somalier eller en Iraker! Så lenge de deltar i sammfunet og betaler sin skatt må de gjerne for komme til norge. De må bidra. Ingen ytelser før man yter noe tilbake.

 

Er det greit med lykkejegere fra vestlige land - ja eller nei?

 

At det finnes flere ikkevestlige lykkejegere får være en annen sak.

Lenke til kommentar
roberteh: Synes du det er ok med trygdeinnvandring og lykkejegere vestlige land?

Denne type innvadring er relativt skjelden for vestlige land. Vi har ikke en like stor jobb med en Svenske eller en Danske som med en Somalier eller en Iraker! Så lenge de deltar i sammfunet og betaler sin skatt må de gjerne for komme til norge. De må bidra. Ingen ytelser før man yter noe tilbake.

Er det greit med lykkejegere fra vestlige land - ja eller nei?

At det finnes flere ikkevestlige lykkejegere får være en annen sak.

Skal man holde fast på prinsippene her, så er det ikke greit med trygdeinnvandring og lykkejegere fra noen land, selvom dette forekommer relativt skjelden fra vestlige land, som er en viktig faktor. Så spørmålet ditt blir noe søkt, da det faktisk ikke er en problemstilling.

 

EDIT: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Og det er nettopp slik gjennomført idioti som gjør at høyresiden og dens argumenter ikke blir tatt seriøst. Ettersom at det er så langt ifra virkeligheten at andre mennesker bare himler med øynene.

Det er din mening! Hva er forresten idioti med å hevde at man ikke vil har Sharia lover i Norge?

 

 

Sharialover? Her snakker man om Islam generellt, artikkelen hevder at jo mer utbredt religionen blir, jo mer konflikt, krig og utrydning blir det. Tar ikke hensyn til noen andre faktorer enn Islam. Det er jo nettopp som å si at grunnen til at nazi-Tyskland ekspanderte. Er fordi de begynte å produsere fanta. Og ettersom det ble mer og mer fanta, så angrep de i alle retninger.

 

Det går helt greit å hevde at man ikke vil ha Sharialover i Norge, men hvis du samtidig sier at muslimer er blodtørstige og vil ta over landet, så kommer du ingen vei. For da mister du all kredibilitet, ettersom du utviser null rasjonell tankegang.

 

Ja, det er min mening. Det er også majoritetens mening, det er også dette forumets mening (du får liten støtte i nevnte tråd).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...