Jokemon Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Ja, det står vel for det meste i topic. Jeg skal flytte pc, å kabelen er under lister å drit, så jeg lurer på, kan jeg kjøpe skjøteledning så jeg kan få kabelen lenger? Den jeg nå putter inn i nettverkskortet må jo da inn i en lignende "dings" med en slik som man putter i nettverkskortet på pc'en igjen....litt dårlig formulert, men dere skjønner vel.... Mvh Jon Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 ingen?? Det får du kjøpt, skjøtestykke for RJ45 eller noe slikt. Du finner det på komplett og i de fleste radio/telesjapper. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Dete er ingen problemer med å skjøte en nettverksledning. Du må bare passe på å skjøte slik at ledningsfarger fra den ledning du ønsker å skjøte, passer med fargen til den ledning du ønsker å skjøte med. Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Du kan f.eks. bruke denne: Skjøtekontakt For CAT-5 kabel UTP (uskjermet) med RJ45 jack . Hun til hun Biltema - varenummer 23604, koster 50 spenn Lenke til kommentar
Noname Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 du kan ha MAx 100m lang kabel... men tror ikke du skal ha det så langt Lenke til kommentar
Jokemon Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 kk, takk! jeg drar på elkjøp i morra da! Men hva er det jeg må ha samme av, slik at jeg kan fortelle han duden på elkjøp akkurat hva jeg vil hA! Hva skal jeg si at jeg skal ha? Lenke til kommentar
Noname Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 skal du koble PC til PC skal du ha krysset Kabel. Har du hub eller switch skal du ha vanlig(ikke krysset kabel) Det lureste du kan gjøre er å kjøpe en Vanlig(ikke krysset) skjøtehode og en vanlig(ikke krysset) nettverkskabel. da er det garentert at du ikke kjøpe feil.. Lykke til... Lenke til kommentar
Noname Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 tror det er billigere på Komplett.... Pris: ELkjøp: 10m kabel for kr. 276,- :o Komplett: 10m kabel for kr. 100,- (kat.5e) 10/100/1000 Mbit nettverk. OBS: Kat.5e kan du få max 1000Mbit(hvis nettesverkortet ditt støtter Gigabit(1000Mbit)) men kat.5 kan du bare få max 100Mbit(Standard) kjøper du Kat.5e da er du sikkert for det nye hastigheten på de nye nettverkskortene. Du kan bytte ut den kabel som du har hjemme når du vil ha raskere nettverk... Det er mye billiere hos komplett... PS: er ikke sikkert om det er mulig å koble Kat.5e og Kat.5 sammen siden de er liker dyre... Spør før du kjøper... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Husk at når du skal montere endestykket på jr45 kabelen så trenger man ei spesiell tang for å få montert den! Denne tanga koster 2-3 hundre men hvis du spør pent får du kanskje lånt hos en el-butikk. Lenke til kommentar
Noname Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Husk at når du skal montere endestykket på jr45 kabelen så trenger man ei spesiell tang for å få montert den! Denne tanga koster 2-3 hundre men hvis du spør pent får du kanskje lånt hos en el-butikk. hvorfor ikke kjøpe ferdig.... ? koster jo bare kr. 100 for 10m lang kabel med ferdig montert Plugg på begge ende.... :wink: Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Husk at når du skal montere endestykket på jr45 kabelen så trenger man ei spesiell tang for å få montert den! Denne tanga koster 2-3 hundre men hvis du spør pent får du kanskje lånt hos en el-butikk. hvorfor ikke kjøpe ferdig.... ? koster jo bare kr. 100 for 10m lang kabel med ferdig montert Plugg på begge ende.... :wink: joda men d var spørsmål om å skjøte på ikke sant Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 tror det er billigere på Komplett.... Pris: ELkjøp: 10m kabel for kr. 276,- :o Komplett: 10m kabel for kr. 100,- Hmm. merkelig. På Elkjøp ved meg fikk jeg opplyst at de lager en slik kabel i den lengden jeg velger til kr. 7 pr. lm.. Det synes jeg er billig. Edit: Forøvrig selges 10 lm. cat5 kabel til 79,90 på biltema Lenke til kommentar
Noname Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 tror det er billigere på Komplett.... Pris: ELkjøp: 10m kabel for kr. 276,- :o Komplett: 10m kabel for kr. 100,- Hmm. merkelig. På Elkjøp ved meg fikk jeg opplyst at de lager en slik kabel i den lengden jeg velger til kr. 7 pr. lm.. Det synes jeg er billig. Edit: Forøvrig selges 10 lm. cat5 kabel til 79,90 på biltema jeg kan ikke se at Biltema har Kat 5e... er ikke det nett pris? 79.90 for 10M nettverkskabel er billig... det er jo spørs hvor langt det er fra der man bor og da... vel, her er linken til el-kjøp.. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Lenke til kommentar
Jokemon Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 hmmm, Jeg har en vanlig nettverksledning ikke sant, med lik "duppedit" i begge ender, det jeg nå da må ha er en "duppedit" som er lik den som fins i nettverkskortet, og en "duppedit" som er vanlig.... Lenke til kommentar
Jokemon Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 eller som folka skriver, skal ha en han til hun kabel! Lenke til kommentar
Noname Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Du skal har UTP Kat.5e nettverkskabel med Rj-45( http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...32&GrpID=4&s=pl ) og en kjøte kontakt( http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...32&GrpID=4&s=pl )..... det er alt du trenger for å forlenge Kabel din..... Husk å Spør om det er mulig å bruker Kat.5 og Kat.5e sammen før du kjøper.... hvis det ikke går så kjøp Kat.5...Du har helt sikker Kat.5 klabel.... Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg har skjøtet nettkabelen min med ett ISDN hun/hun skjøtestykke, som kostet 20-30 Kr. og det funker helt fint på 100Mb. Lenke til kommentar
eugynon Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Ja, det står vel for det meste i topic. Jeg skal flytte pc, å kabelen er under lister å drit, så jeg lurer på, kan jeg kjøpe skjøteledning så jeg kan få kabelen lenger? Den jeg nå putter inn i nettverkskortet må jo da inn i en lignende "dings" med en slik som man putter i nettverkskortet på pc'en igjen....litt dårlig formulert, men dere skjønner vel.... Mvh Jon Du kan skjøte en cat.5 kabel, de har laget en skjøt som er godkjent og ikke lager noe videre tap i kabelen. Men det må være den spesial skjøten, og du bør ikke bruke mere enn en.. Ellers må jeg si at standaren sier 90m med kabel, da er 5meter i hver "bruker-ende" tillat... Alt over dette, vil du få feil på ett testinstrument, og de som har laget kabelen, garanterer ikke at du får GIGABIT ethernet, som den nye standaren fra 2002 omhandler... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå