Gå til innhold

[LOTRO]Din mening om Book 13


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner tankegangen at du liker å gjøre deg "fortjent" til ting, og akkurat den biten er jeg helt enig i. Som et bra eksempel spilte jeg Diablo 2 på nettet med en ny karakter, og fem minutter senere hadde folk gitt meg et helt sett av bra rustning, våpen, ringer og så videre. Jeg takket nei da jeg heller ville gjøre meg fortjent til det. ;)

 

Men den tankegangen din med at det er bedre å spille en raid instance om og om og om igjen i seks måneder enn å gjøre vanlige quester i to måneder skjønner jeg ikke. Det er klart jeg vil gjøre meg fortjent til ting, men å grinde i en evighet blir for kjedelig for meg. Det var en av hovedgrunnene til at jeg droppet WoW etter en stund, da alt folk gjorde var å løpe rundt i skogen og denge løs på de samme fiendene i timesvis for å få bedre utstyr, litt xp og litt penger. LotRO er meget bra siden vi har en historie å forholde oss til, og mange av side-oppdragene er også meget bra laget. Det gjør i alle fall meg interesset i selve verdenen vi leker i og historien vi spiller gjennom. Hva så om en stor del av Epic-questene i Book 13 ikke handler om å sloss? Det er faktisk en av grunnene til at jeg liker The Shire som startområde. Det er mange quester der som ikke går ut på å drepe alt mulig, og jeg ble litt skuffet da det ble mer og mer tradisjonell hack 'n' slash etter at jeg dro til andre steder som Lone-land og North Downs. Jeg har vurdert å grinde litt for å få The Purifier eller Quencher of Flames titlene, men det har blitt med tanken så langt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner tankegangen at du liker å gjøre deg "fortjent" til ting, og akkurat den biten er jeg helt enig i. Som et bra eksempel spilte jeg Diablo 2 på nettet med en ny karakter, og fem minutter senere hadde folk gitt meg et helt sett av bra rustning, våpen, ringer og så videre. Jeg takket nei da jeg heller ville gjøre meg fortjent til det. ;)

 

Men den tankegangen din med at det er bedre å spille en raid instance om og om og om igjen i seks måneder enn å gjøre vanlige quester i to måneder skjønner jeg ikke. Det er klart jeg vil gjøre meg fortjent til ting, men å grinde i en evighet blir for kjedelig for meg. Det var en av hovedgrunnene til at jeg droppet WoW etter en stund, da alt folk gjorde var å løpe rundt i skogen og denge løs på de samme fiendene i timesvis for å få bedre utstyr, litt xp og litt penger. LotRO er meget bra siden vi har en historie å forholde oss til, og mange av side-oppdragene er også meget bra laget. Det gjør i alle fall meg interesset i selve verdenen vi leker i og historien vi spiller gjennom. Hva så om en stor del av Epic-questene i Book 13 ikke handler om å sloss? Det er faktisk en av grunnene til at jeg liker The Shire som startområde. Det er mange quester der som ikke går ut på å drepe alt mulig, og jeg ble litt skuffet da det ble mer og mer tradisjonell hack 'n' slash etter at jeg dro til andre steder som Lone-land og North Downs. Jeg har vurdert å grinde litt for å få The Purifier eller Quencher of Flames titlene, men det har blitt med tanken så langt. :)

 

At man gjør samma instance vær uke i 6 månder...det er jo fordi det kun er 2 raids i lotro som er hvert på nevne.

Jeg må ikke ha raids..men skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan gi oss noe vi kan bruke litt tid på, noe som gir mening.

f.eks. Det er et 6 man instace. Får å kunne gjøre noe inne her må du ha 6/6 forst mit armor. dette får du ved å skaffe deg reputation med disse snø folka og gjøre noen quest.

På denne måten variere du tingene du gjør og du får med deg spillet på en annen måte.

 

Det vi har fått er et sted for folk fra 42/50. Det hjelper ikke de som vil ha nye ting i spillet, som jeg tror er/var en del.

Lenke til kommentar
Nytt område, nye deeds og fisking er ikke nok? Får jeg lov å spørre hva du syntes om Evendim? ;)

 

Jeg er/var veldig glad i anuminas instacesene. De var iafeall litt utrforderene, og de var litt annerledes. Nå har de nerfa annuminas, noe jeg syntes er synd.

 

Ellers om evendim:

 

Landskapet er fint...men altfor mye vann.

 

Oh har du lagt merke til det at du plukker opp alle questene på en side, så må du svømmer over i 10 minnuter til andre siden får å gjøre questene. Virker som en løsning de har brukt for at ting ikke skal være vanskelige men skal ta tid.

 

Eller så er jeg ikk e så glad i området. Jeg husker så godt en gang jeg levla en burglar og var lvl 4o, så jeg gikk til evendim.

Så gikk jeg afk ute i skogen siden jeg ikke så noe farlige dyr.

men i evendim angriper alle de hjortene deg(noe de ikke gjør andre steder der er de lvl 1 og har 2 morale)

 

Så jeg kommer tilbake til skerjmen så ser jeg at en hjort hadde drept meg. Da ble jeg lei meg da :)

Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke noen stor fan av Book 13.

 

Fisking, død og plage... I en lang serie av kjedlige aktiviteter topper denne, hvorfor i alleste dager kunne de ikke puttet inn litt effort i gameplayet? Det kunne jo ha vært morsomt om det faktisk var en utfordring i å fange fisk.

 

Det å se Shire, Bree, Wethertop, Tom, Rivendell osv var ting som gav meg noe, husker enda den helt spesielle følelsen av finne Bilbo og det flotte rommet han er i (godt hjulpet av rollespillende alver).

 

Jeg har ikke noe forhold til Evendim og hva nå enn det nye område heter og strengt tatt tror jeg ikke mange andre har det heller. Det er tross alt ringen jeg er ute etter å følge...og den har vært i Rivendell leenge.

Lenke til kommentar

Fisking skal være utfordrene??

 

Er du gal:O Det betyr jo at folk FAKTISK må sette seg litt inn i det å øve på det.

 

Det betyr jo også at noen blir litt bedre en andre. Det er jo skandale og ha med i et spill :):)

Endret av AtleBer
Lenke til kommentar
Det er stor forskjell på drit vanskelig og litt utfordrene, selv om det er en hobby kan det jo for pokker meg være mer enn å trykke på en knapp for å kaste ut for så å trykke på samme knappen når det rykker i snøret.

 

Kunne ikke hvert mer ening.

 

Dessuten syntes jeg det blir litt for mye av disse små tingene i lotro.

Skjønner at det er er gøy for Rp-erne men..

Endret av AtleBer
Lenke til kommentar
hvordan kan det være for mye av dem? det er vel bare positivt at det er mye å gjøre, eller har du noen vise ord på hvorfor mangfold er dårlig?

 

 

Ja, men for oss som ikke er interesert i å fiske å bygge hus da?

Syntes lotro lager masse sånne ting, men ikke så mye av alle de andre tingene.

 

Og ja, jeg veit at wow er spillet for meg og bla bla. trenger ikke høre det :)

Lenke til kommentar

Om du ikke liker fisking trenger du ikke gjøre det. Så enkelt er det. ;)

 

Dessuten krever fisking mer enn bare å trykke en knapp to ganger når du blir flinkere. For å bli flink må du fange en spesiell type fisk som sannsynligvis bare finnes enkelte steder, og så videre. (er bare skill 32 så langt, men jeg gleder meg til jeg blir bedre.)

 

Men uansett er fisking en hobby. Liker du det ikke trenger du ikke gjøre det. Verre er det ikke. ;)

Lenke til kommentar
Om du ikke liker fisking trenger du ikke gjøre det. Så enkelt er det. ;)

 

Dessuten krever fisking mer enn bare å trykke en knapp to ganger når du blir flinkere. For å bli flink må du fange en spesiell type fisk som sannsynligvis bare finnes enkelte steder, og så videre. (er bare skill 32 så langt, men jeg gleder meg til jeg blir bedre.)

 

Men uansett er fisking en hobby. Liker du det ikke trenger du ikke gjøre det. Verre er det ikke. ;)

 

Joa sant det.

Men er ikke så mange andre nye ting å gjøre da, så da må det være lov å whine litt :)

Lenke til kommentar

Nå heter tråden: Din mening om Book 13, det skulle jo bare mangle om man ikke skulle kunne ytre negative meninger også.

 

Dette handler om prioritering av ressurser fra Turbine sin side. Det å implementere housing, outfits og fisking har en kost og enkelte av oss synes det kunne ha blitt prioritert anderledes.

Lenke til kommentar

Jeg har mitt eget hus i The Shire. Det første jeg gjorde var å male veggene og gulvet sort. (er jo goth-hobbit...) Neste jeg gjorde var å bruke opp pengene mine på diverse inventar og fylte kisten med alt mulig tull jeg ikke vil kaste, men egentlig ikke har bruk for. Noen uker senere har jeg knapt vært hjemme, bortsett fra å henge opp nye fisker på veggen. Det koster 50 sølv i uken for å ha et hus jeg ikke bruker, i tillegg til de 1,5 gull det kostet å kjøpe. Var ganske bortkastete penger i grunnen, men det er noe spesielt med å ha et eget hus. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...