Gå til innhold

gressklippermotor på olabil, Hjelp

datafreak15

Anbefalte innlegg

Du kunne kanskje ha brukt en trimmet moped/lett sykkel motor? Der er jo girkasse og clutch i en og samme "boks".. Så kan du bare la kraftoverføringa til hjula gå via tannhjul og kjede :)

Burde sjekke ut 125cc 4-takterne de er greit bunndrag i også er de lette å lage eksosanlegg til.. Eneste du trenger er et rør og en lyddemper (og sveiseferdigheter) :)

[/quote

hvor skal jeg hente pengene ifra?? Jeg er 16år og lite penger... Men gårdet ikke ann og ta den lille boksen og et drev fra et huggeri og feste på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du har så lite peiling som det virker som du har ville jeg bare latt være alt sammen. Har vært med på å lage noe liknende selv og det er utrolig mye arbeid og en må tenke ut løsninger på nesten alt mulig (hjuloppheng, styring, motorfester osv...)

Lenke til kommentar
hvis du har så lite peiling som det virker som du har ville jeg bare latt være alt sammen. Har vært med på å lage noe liknende selv og det er utrolig mye arbeid og en må tenke ut løsninger på nesten alt mulig (hjuloppheng, styring, motorfester osv...)

La nå gutten få prøve seg. Han må muligens lære å være litt kreativ. Stå på!

Har laget en med plenklipper en gang i tiden. Vi fikk deler fra en skraphandler og var i kontakt med et lastebilfirma hvor vi lånte sveiseapparat. Vi laget kjededrift mellom motor og aksling. Men, plenklippermotor var ikke det beste. Det gikk ikke så fort fremover. Derfor hoppet vi over til en folkevogn (boble), fikk den for 400 kr. hos en skraphandler, tok av karoseriet og kjørte den. Det var saker det...... (men det er lenge siden og folk syntes det bare var kjekt at ungdommene på bygda var kreative - var 15 år).

Lenke til kommentar
Derfor hoppet vi over til en folkevogn (boble), fikk den for 400 kr. hos en skraphandler, tok av karoseriet og kjørte den. Det var saker det...... (men det er lenge siden og folk syntes det bare var kjekt at ungdommene på bygda var kreative - var 15 år).

Skulle vært sånn enda :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...