datafreak15 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 hvet ikke hvor jeg skal legge denne tråden men jeg har et lite prosjekt på gang dær jeg skal lage olabil med gressklippermotor, men jeg får ikke av bolten til knivbladet, hva jør jeg nå.. jeg skal sette på en forlenger på skrallen som jeg bruker for og få mer moment så det går lettere. Gressklipperen er en stiga med 4.5hk. Jeg hadde tengt og bygge en ramme av tre, tror dere dette går bra?? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Det kan hende du må skru omvend vei av det som er vanlig. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 da har jeg fått av motoren på gressklipperen, dette gikk enkelt da jeg endelig forsto hvordan den var skrudd fast.. så var det bare og få rammen bygd og drevet på hjulene. hvordan skal jeg få julene til og gå rundt? og hvor får jeg tak i styrekitt????? Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 nån som kain svare? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Kommer ann på hva slags deler du har de da. Kan vel gjør det samme som på en sykkel, eller sette tannhjulet rett på akslingen. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg hadde tengt og bygge en ramme av tre, tror dere dette går bra?? Jeg ville ikke laget treamme på et kjøretøy med motor, ihvertfall. Det store problemet ditt nå er å få tak i en girboks med vinkeldrev og en clutch så du får overført kraften til hjulene på en kontrollerbar måte. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg hadde tengt og bygge en ramme av tre, tror dere dette går bra?? Jeg ville ikke laget treamme på et kjøretøy med motor, ihvertfall. Det store problemet ditt nå er å få tak i en girboks med vinkeldrev og en clutch så du får overført kraften til hjulene på en kontrollerbar måte. ok ingen treramme altså, men hva med et badekar? hvor finner jeg det resterende? Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Er det noen som kan hjelpe meg, hær? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Bruk rustfjerner på bolten. Har ikke bygget noe slikt selv, men hvis du ikke skal ha differensial på drivakselen (regner med den skal være bak) må du være obs på at den bør være så smal som mulig, hvis ikke svinger ikke doningen. Og nei, jeg ville ikke laget treramme med mindre jeg hadde tilgang på ask eller en annen skikkelig beinhard tresort. Endret 10. mai 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Bruk rustfjerner på bolten. Har ikke bygget noe slikt selv, men hvis du ikke skal ha differensial på drivakselen (regner med den skal være bak) må du være obs på at den bør være så smal som mulig, hvis ikke svinger ikke doningen. Og nei, jeg ville ikke laget treramme med mindre jeg hadde tilgang på ask eller en annen skikkelig beinhard tresort. Jeg har fått av bolten, men så var det rammen. Går det ann med et badekar? Det hadde igrunn vert tøft og komme kjørende i et badekar:P med jul ifra biltema... Julene hadde jeg tengt og bårre eller sage hull til julakslingen framme og bak. og evt saget av noe av veggene for og kunne røre armene.. (jeg er ikke en pigme) . men hvordan blir det med styring??? Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Er det ingen hær på forumet som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg skulle jærne har hatt noen råd, for om ikke lenge må motoren ut av garagen.. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 For et gnelder da gutt! Du får ikke flere eller lengre svar av og skrive om noen kan hjelpe deg , og så bumpe tråden med samme spørsmål Du kan begynne med og søke på engelske ord Fks fant jeg denne siden etter at jeg søkte på lawnmower car Visit My Website Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 For et gnelder da gutt! Du får ikke flere eller lengre svar av og skrive om noen kan hjelpe deg , og så bumpe tråden med samme spørsmål Du kan begynne med og søke på engelske ord Fks fant jeg denne siden etter at jeg søkte på lawnmower car Visit My Website takk for svar, men hvordan bilir det med og få julene til og gå rundt? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 For et gnelder da gutt! Du får ikke flere eller lengre svar av og skrive om noen kan hjelpe deg , og så bumpe tråden med samme spørsmål Du kan begynne med og søke på engelske ord Fks fant jeg denne siden etter at jeg søkte på lawnmower car EAT SHIT takk for svar, men hvordan bilir det med og få julene til og gå rundt? Du får søke deg litt fram. er flere sider med info om bygging! Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Kanskje noen tips her: http://www.google.no/search?hl=no&q=by...3%B8k&meta= Eller her: http://www.google.no/search?hl=no&q=by...3%B8k&meta= Bruk www.google.com for alt det er vert er mitt råd, lær deg å søke etter informasjon. F.eks her: https://www.diskusjon.no/?search=olabil&...;autocom=search Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Takk for bra svar... jeg vet de selger styrekitt til olabil på www.olabil.no. men så var det denne rammen da, jeg har ikke sveiseapparat og jeg får nok ingen til og sveise for meg heller.. hva jør jeg nå? det hadde vert kult og satt motor på en trehjulssykkel av stål... Lenke til kommentar
rhofset Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Søk på google. Jeg fant disse forskjellig rammene ganske enkelt: - Tre - Metal - Rullator - GoCart ramme Jeg ville ha satset på en ramme i metal, men det går sikkert kjempebra med en treramme. Endret 12. mai 2008 av rhofset Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Søk på google.Jeg fant disse forskjellig rammene ganske enkelt: - Tre - Metal - Rullator - GoCart ramme Jeg ville ha satset på en ramme i metal, men det går sikkert kjempebra med en treramme. Takk for svar, men det kunne vert fint med noen linker.... Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Du kunne kanskje ha brukt en trimmet moped/lett sykkel motor? Der er jo girkasse og clutch i en og samme "boks".. Så kan du bare la kraftoverføringa til hjula gå via tannhjul og kjede Burde sjekke ut 125cc 4-takterne de er greit bunndrag i også er de lette å lage eksosanlegg til.. Eneste du trenger er et rør og en lyddemper (og sveiseferdigheter) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå