Gå til innhold

GTA IV - Førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Drittunger og deres evige gneldring om hva som er best.

 

Hold dere til tema, eller ta det på PM, eller bare hold kjeft. Det er så evig kjedelig å få HVER ENESTE tråd ødelagt av det samme gnålet om bpi og HD.

 

GTA:IVs førsteintrykk er hensynsløst deilig. Jeg kan sitte her hele dagen og ramse opp negative ting om jeg vil, men det vil uansett ikke stå i veien for at jeg ikke greide å legge meg i går kveld, og at søvnen i natt var heller laber - og at jeg har lest igjennom seksti tusen millioner tråder om GTA:IV på internett mens jeg har jobba i dag.

 

Jeg kjøpte meg spillet på xbox 360 i går.

 

 

Grafikken er upåklagelig lekker, og de som mener noe annet har hatt hodet sitt litt for langt oppi rompa til epic litt for lenge. Tviler ekstremt sterkt på at det går an å lage noe så stort og free-roaming, med noe særlig bedre grafikk om man vil at frameraten skal være akseptabel.

 

Jeg merket ikke noe til at det var for mørkt, ikke at det var for lyst heller, og det med drop i frameraten fikk jeg heller ikke med meg. Noen av oss er kanskje mer opptatt av å ha det moro og spille, i stedet for å kritisere ihjel ting fordi man er glad i å høre sin egen kjeftsmelle suse avgårde.

 

Jeg syns evinnelig synd på PS3 eiere fra amerika med 60gb launch edition, der spillet fryser etter kort tid. Håper virkelig Rockstar eller Sony klarer å få rotet seg til å gi disse uheldige sjelene ett slags plaster på såret frem til de finner en løsning. Såpass etablerte og selverklærte dominanter som de er, bør de nok finne på noe for å beholde litt av sin gunst hos kundene sine.

 

Førsteintrykket mitt er at dette er det beste spillet i den nyere generasjon konsoller, og at det endelig kom ett spill som ikke driter ut hele generasjonen ved å være en påpyntet versjon av det gamle skrammelet. Det er såpass nytt at jeg nødig vil sammenlikne det med noen av de andre GTA spillene, og dersom jeg absolutt må så er det stort sett bare gameplayet som er likt - presentasjonen, gjennomføringen og innpakningen er radikalt forbedret.

 

Jeg sier som noen andre her sa: jeg er glad jeg har fri i morra.

 

*bite negler og vente i spenning til klokka runder 16:00 og arbeidsdagen er ferdig*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Hva er ditt førsteinntrykk og lever spillet opp til dine forventninger?

- Hva liker du og hva liker du ikke?

- Er det noe spillet ikke har, men som du ønsker?

 

Les førsteinnlegget. Det er ingen tvil om at GTA4 er et knakende godt spill, men noe skurrer grafikkmessig og om det finnes en eller annen teknisk kur for det må vel det kunne nevnes uten å såre noen.

Lenke til kommentar

Har fortsatt bare spilt spillet multiplayer og bare i underkant av 3 timer, men sitter nestne og rister når jeg er borte fra det. :p Må få spilt det mer. Begynner faktisk å føle meg rimelig dårlig (første gang på leeeenge) og vet ikke om det er kroppen som prøver å få meg hjem fra jobb for å spille. :D

 

Synes skytesystemet, skytelyder, skyteeffekter og alt det der er helt ypperlig i spillet. Man får HEAT(filmen)-følelsen med en gang man går i cover med M4 og blir omringet av purk. :p

 

Ser det er et par coop-modes i multiplayeren, men jeg har ikke hørt noe om en som omhandler det å rane en bank. Ser for meg at det hadde vært helt fatalt genialt i spillet her.

Lenke til kommentar
Jeg merket ikke noe til at det var for mørkt, ikke at det var for lyst heller

Ikke jeg heller. Kanskje det har noe med innstillingene på skjermen å gjøre. Hvis brightness og kontrast er stillt feil vil man ikke kunne se stort av detaljer i et mørkt bilde. Mens er de stillt nogenlunde ok, så ser man greit. Natta er mørk, men jeg ser likevel godt det som skjer.

Lenke til kommentar

Det har vært så veldig mye diskusjoner angående "blur" på GTA4 og hvordan få det vekk, og om det er et problem, eller ikke, og på hvilken konsoll det er verst..

 

Selv synes jeg grafikken er kjempeherlig! Og jeg synes veldig godt om "blur -effekten", da jeg mener det ikke er en feil, men at den SKAL være der! Den gjør at det du ser i horisonten føles lengre unna enn det det kanskje egentlig er (siden det er litt uklart), og dermed føles området mye større..

 

Mitt førsteinntrykk er at spillet er knall! Synes grafikken er knall! Synes gameplayet er knall! Eneste jeg ønsker er at man kunne ha muligheten til å gå inn i flere butikker / barer, osv.. men, det er sikkert grenser for hvor mye man får plass til i et spill også..

 

Jeg koser meg! Er på en 13 - 15 % ..

Lenke til kommentar

blur greiene er knall.. spillte nettopp gjennom en mårning med skikkelig tykk dis, da va blur-effekten helt RÅ! sykt bra hvordan lys og biler ble "blurret".. Slet litt med å se når det var natt i spillet tidligere i dag, men så fort det begynte å bli mørkt ute kom både tven og spillet til sin rett :)

Lenke til kommentar

Quote FlaSch: "Grafikken er upåklagelig lekker, og de som mener noe annet har hatt hodet sitt litt for langt oppi rompa til epic litt for lenge. Tviler ekstremt sterkt på at det går an å lage noe så stort og free-roaming, med noe særlig bedre grafikk om man vil at frameraten skal være akseptabel. " Skriv eller CryEngine 2 ;), det er dem som syter og klager på att GTA IV sin grafikk er møkk. Men så kjære grafikkåte menn/14isser, grafikk er ikke alt ;). Dere ser hva spill som eier mest pr.idag..!!

 

Skaff dere ett par briller fra Brilleland til dere som klager på grafikken!!

Den er ypperlig da du befinner deg på store områder med biler, hus, folk som lever sine liv!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Dårlig grafikk? Han som sa det må være halvblind! :ohmy: Grafikken er jo helt rå, og faktisk på visse scener kan det søren i meg se nesten ekte ut!

 

Mitt førsteinntrykk er at spillet er knall! Synes grafikken er knall! Synes gameplayet er knall! Eneste jeg ønsker er at man kunne ha muligheten til å gå inn i flere butikker / barer, osv.. men, det er sikkert grenser for hvor mye man får plass til i et spill også..

 

Der er jeg litt enig med deg, synes det var veldig få barer og butikker/restauranter. Nå er jeg riktig nok kun i første delen av byen enda, men alikevel synes jeg det er litt tynt der. Men men, spillet er sinnsykt rått uansett og jeg storkoser meg de timene jeg spiller! :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Drittunger og deres evige gneldring om hva som er best.

 

Hold dere til tema, eller ta det på PM, eller bare hold kjeft. Det er så evig kjedelig å få HVER ENESTE tråd ødelagt av det samme gnålet om bpi og HD.

 

GTA:IVs førsteintrykk er hensynsløst deilig. Jeg kan sitte her hele dagen og ramse opp negative ting om jeg vil, men det vil uansett ikke stå i veien for at jeg ikke greide å legge meg i går kveld, og at søvnen i natt var heller laber - og at jeg har lest igjennom seksti tusen millioner tråder om GTA:IV på internett mens jeg har jobba i dag.

 

Helt enig. Jeg har en 40 GB PS3, og synes flisespikkeriet til de andre grenser til det sytende. Spillet dekker et enormt område, og som noen påpekte tidligere, selv om GTA:SA var større geografisk var det mye mer ørken og skog der. Dette er en kopi av New York City, og jeg som har bodd der et halvt år, må si at de har klart og skape en svært realistisk kopi av byen :)

 

Har spilt opp mot 12 prosent nå, storyen blir mer og mer engasjerende. De første missions er og regne som tutorials; etterhvert tar det virkelig av. Bilkjøringa mestrer du etter noen timer, samme med slåsskamper og skytevåpen. Skademodellene til biler er ikke langt unna Burnout Paradise, og ja kan ramse opp masse men spillet har lag på lag på lag med detaljer som gjør det til en oppdagelseferd bare og gå gjennom byen.

Grafikken er veldig imponerende, dette er jo en PS3 og ikke WETA sin rendrepark så all kudos til Rockstar som tyner PS3/XBOXen til maks. Har ikke opplevd frysing eller kræsj, alt går svært smooth uten noen. dessverre (min feil dog) spilles det på en 28 tommers CRT på SD oppløsning, men neste måned kjøper jeg en flatskjerm og da skal jeg spille spillet på nytt.

 

ANBEFALES!!! :)

 

SLS,

Lenke til kommentar

Spillet er genialt. Geniale karakterer, fantastisk by og fantastisk gameplay. Elsker det nye coversystemet. Det føles herlig å gli bak cover med en AK i armene. Eneste problemet jeg har er å leste tekstmeldinger. Sitter et stykke fra skjermen, og har bare en 32" HDTV, så må ofte krype litt nærmere for å se hva som står.

Lenke til kommentar
Spillet er genialt. Geniale karakterer, fantastisk by og fantastisk gameplay. Elsker det nye coversystemet. Det føles herlig å gli bak cover med en AK i armene. Eneste problemet jeg har er å leste tekstmeldinger. Sitter et stykke fra skjermen, og har bare en 32" HDTV, så må ofte krype litt nærmere for å se hva som står.

Vurdert "Large Text" i options?

Lenke til kommentar
Spillet er genialt. Geniale karakterer, fantastisk by og fantastisk gameplay. Elsker det nye coversystemet. Det føles herlig å gli bak cover med en AK i armene. Eneste problemet jeg har er å leste tekstmeldinger. Sitter et stykke fra skjermen, og har bare en 32" HDTV, så må ofte krype litt nærmere for å se hva som står.

Vurdert "Large Text" i options?

 

Takk for den! :D

 

Tenkte aldri på å det, jeg måtte hele tiden nærme meg TV-en for å se tekst meldingene...

Lenke til kommentar
Spillet er genialt. Geniale karakterer, fantastisk by og fantastisk gameplay. Elsker det nye coversystemet. Det føles herlig å gli bak cover med en AK i armene. Eneste problemet jeg har er å leste tekstmeldinger. Sitter et stykke fra skjermen, og har bare en 32" HDTV, så må ofte krype litt nærmere for å se hva som står.

Vurdert "Large Text" i options?

 

 

Sweet!

 

 

Har ikke hatt sjangs til å lese de meldingene på min gamle billedrørssjerm :p

Lenke til kommentar
Spillet er genialt. Geniale karakterer, fantastisk by og fantastisk gameplay. Elsker det nye coversystemet. Det føles herlig å gli bak cover med en AK i armene. Eneste problemet jeg har er å leste tekstmeldinger. Sitter et stykke fra skjermen, og har bare en 32" HDTV, så må ofte krype litt nærmere for å se hva som står.

Vurdert "Large Text" i options?

slik options er det ikke på xbox verjosnen:P?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...