Gå til innhold

GTA IV - Førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe som er veldig morsomt er å skirfte kameravinkelen til veldig nærme når du er ute å går, og velge sånn at du ser bak Niko. Deretter går man ut i en trafikert veien og håper at noen kommer å kjører på deg. Lyden og fysikken brilierer når du da blir truffet. Har hatt mange morsome opplevlser ved å gjør dette.

 

Noen ganger er det ikke planlagt. F.eks skal jeg over veien for å kjøp meg pølse eller no og tenker ikke på at jeg kan bli meid ned. Så blir jeg det og blir like overrasket hver gang

Lenke til kommentar
For mørkt? Hører jeg billig hdtv?

Eller feil satt kontrast/lysstyrke...

 

Jeg ville sagt at spillet er litt mørkt om kvelden/natten. Dette er jeg veldig sikker på, da jeg har kalibrert utstyr(Projector - BenQ W10000) og aldri slitt med dette fra før.

 

En ting i hvertfall sikkert - dere som kjøpte LCD med 1000:1 kontrast - kjøp dere ny. Dette vil aldri bli pent sammen med GTA IV

Lenke til kommentar
En ting i hvertfall sikkert - dere som kjøpte LCD med 1000:1 kontrast - kjøp dere ny. Dette vil aldri bli pent sammen med GTA IV

Det var jo litt av en "løsning"/konklusjon. Jeg syns GTA ser meget bra ut på min billige HD TV. Men noen er vel aldri fornøyd uansett.

Lenke til kommentar
Glad jeg holder meg til vanlig CRT. LCD er noe dritt uansett. Fullt av etterslep enda selv på de dyreste modellene. Kun plasma som er noenlunde ok, men man må ha så store for å få ok resolusjon.

 

Hehehe! Du minner meg litt om fattern med det utsagnet der.

Ikke vondt ment altså, men "det gamle er alltid best"-filosofien klarer jeg ikke ta seriøst lengre.

Spesielt ikke etter å ha gått fra en 28" CRT til en 46" Full HD-skjerm.

Lenke til kommentar
Glad jeg holder meg til vanlig CRT. LCD er noe dritt uansett. Fullt av etterslep enda selv på de dyreste modellene. Kun plasma som er noenlunde ok, men man må ha så store for å få ok resolusjon.

 

Hehehe! Du minner meg litt om fattern med det utsagnet der.

Ikke vondt ment altså, men "det gamle er alltid best"-filosofien klarer jeg ikke ta seriøst lengre.

Spesielt ikke etter å ha gått fra en 28" CRT til en 46" Full HD-skjerm.

 

Så lenge lcd fremdeles har det helsikes etterslepet så kjøper jeg ikke. Særlig 60fps spill ser helt grusomt ut på det.

 

For ikke snakke om vanlige tv sendinger, usj.

Lenke til kommentar
Glad jeg holder meg til vanlig CRT. LCD er noe dritt uansett. Fullt av etterslep enda selv på de dyreste modellene. Kun plasma som er noenlunde ok, men man må ha så store for å få ok resolusjon.

 

Hehehe! Du minner meg litt om fattern med det utsagnet der.

Ikke vondt ment altså, men "det gamle er alltid best"-filosofien klarer jeg ikke ta seriøst lengre.

Spesielt ikke etter å ha gått fra en 28" CRT til en 46" Full HD-skjerm.

 

Så lenge lcd fremdeles har det helsikes etterslepet så kjøper jeg ikke. Særlig 60fps spill ser helt grusomt ut på det.

 

For ikke snakke om vanlige tv sendinger, usj.

Kanskje fordi vanlige tv-sendinger blir sendt i ELENDIG kvaltiet? altså SD? Standard Defininiton? Sier seg selv at det ikke blir noe pent bilde på en HD skjerm som har så til de grader mye høyere oppløsning enn hva de sender til dags dato på tv...

 

Personlig så syns jeg bilde på den HD-ready tven vi har hjemme i stua er perfekt, et meget bra bilde som ikke sliter av det dærre "etterslepet" du prater om. Og ja, jeg har fyrt opp spill som gears, halo og oblivion på den. Og det i 60Hz, er wunderbart!!! mye bedre bilde enn den 32"" bilderørs skjermen jeg bruker vanlighvis!!

 

PS: Tven er en LG (et eller annet) 37", og tv signaler får vi via parabol (canal digital) som er koblet bak på tven vi scart!

 

Men før vi fikk tak i parabol så var bilde elendig, da kjørte vi via vanlig antenne og da ble det dobbelt bilde, skygger og all den driten dær. Men det var ikke tven sin feil, for mye demping i coax kabelen tenker jeg vi sier.

Lenke til kommentar
Kanskje fordi vanlige tv-sendinger blir sendt i ELENDIG kvaltiet? altså SD? Standard Defininiton? Sier seg selv at det ikke blir noe pent bilde på en HD skjerm som har så til de grader mye høyere oppløsning enn hva de sender til dags dato på tv...

 

Personlig så syns jeg bilde på den HD-ready tven vi har hjemme i stua er perfekt, et meget bra bilde som ikke sliter av det dærre "etterslepet" du prater om. Og ja, jeg har fyrt opp spill som gears, halo og oblivion på den. Og det i 60Hz, er wunderbart!!! mye bedre bilde enn den 32"" bilderørs skjermen jeg bruker vanlighvis!!

 

PS: Tven er en LG (et eller annet) 37", og tv signaler får vi via parabol (canal digital) som er koblet bak på tven vi scart!

 

Men før vi fikk tak i parabol så var bilde elendig, da kjørte vi via vanlig antenne og da ble det dobbelt bilde, skygger og all den driten dær. Men det var ikke tven sin feil, for mye demping i coax kabelen tenker jeg vi sier.

 

At 99.9% av tv sendingene er i SD PAL er jo bare en god grunn til ikke kjøpe HDTV enda.

ALT ser bedre ut på en vanlig tv fortsatt. Også digitale sendinger.

 

Spillene du nevner er ikke 60fps, de er 30fps og lavere. Grunnen til at de selvsagt ser bedre ut på din hdtv er pga høyere oppløsning. Men etterslep er det, du legger sikkert bare ikke særlig merke til det fordi du har vendt deg til det.

 

CRT er fremdeles det klart beste, får man tak i en CRT HDTV vil man se hvor mye bedre det er enn LCD. Problemet er bare at de er nesten umulig å få tak i fordi alle vil ha "flatskjerm".

Endret av TCi
Lenke til kommentar
noen snakker om at hvis du disabler "flicker fliter" på ps3, blir bildet en del skarpere. er det "kryssfarge reduksjons filter"? =/

 

Hvordan gjør man det?

 

vet ikke, driver litt research her. har testa spillet i hele dag.

 

4 timer uten at det klikka.

så hengte det seg, reboota ps3, så har det funka i 1 time nå, skurdde den av nå (av fri vilje, ikke fordi den klikka), skal skru den på nå, hvis alt funker er i alle fall en forbedring fra i går.

 

btw: hos meg er skyggene i spillet noe "kornete", hvis noen her vet hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Kanskje fordi vanlige tv-sendinger blir sendt i ELENDIG kvaltiet? altså SD? Standard Defininiton? Sier seg selv at det ikke blir noe pent bilde på en HD skjerm som har så til de grader mye høyere oppløsning enn hva de sender til dags dato på tv...

 

Personlig så syns jeg bilde på den HD-ready tven vi har hjemme i stua er perfekt, et meget bra bilde som ikke sliter av det dærre "etterslepet" du prater om. Og ja, jeg har fyrt opp spill som gears, halo og oblivion på den. Og det i 60Hz, er wunderbart!!! mye bedre bilde enn den 32"" bilderørs skjermen jeg bruker vanlighvis!!

 

PS: Tven er en LG (et eller annet) 37", og tv signaler får vi via parabol (canal digital) som er koblet bak på tven vi scart!

 

Men før vi fikk tak i parabol så var bilde elendig, da kjørte vi via vanlig antenne og da ble det dobbelt bilde, skygger og all den driten dær. Men det var ikke tven sin feil, for mye demping i coax kabelen tenker jeg vi sier.

 

At 99.9% av tv sendingene er i SD PAL er jo bare en god grunn til ikke kjøpe HDTV enda.

ALT ser bedre ut på en vanlig tv fortsatt. Også digitale sendinger.

 

Spillene du nevner er ikke 60fps, de er 30fps og lavere. Grunnen til at de selvsagt ser bedre ut på din hdtv er pga høyere oppløsning. Men etterslep er det, du legger sikkert bare ikke særlig merke til det fordi du har vendt deg til det.

 

CRT er fremdeles det klart beste, får man tak i en CRT HDTV vil man se hvor mye bedre det er enn LCD. Problemet er bare at de er nesten umulig å få tak i fordi alle vil ha "flatskjerm".

 

 

Stakkars deg.. har du ikke råd til en skikkelig tv?

LCD/Plasma har virkelig kommet mange hakk videre fra den tiden der lcd var plaget med etterslep osv osv. Kan ikke si jeg plages veldig med dette på min W3000 46". Nydelig bilde!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...