Gå til innhold

GTA IV - Førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, tror ingen skal legge skjul på at det er FPS drop her og der, men slik har det vært med alle GTA spillene, og det vil nok aldri bli perfekt. Har lagt merke til det, men det er overhode ikke noe som plager meg.

 

 

Okay.

 

Må si at jeg alltid har spillt GTA på PC.

 

Vice City runna jeg en gang på PS2 og, men husker ikke noe til FPS drop.

 

Men det er griselenge siden, så det kan godt ha vært det :)

 

 

 

 

Sykt god voice acting i dette spillet forresten.

 

Kjenner jeg blir irritert når jeg blir påkjørt og folk går ut av bilen å klager på at DE kunne blitt skada.

 

 

Glad jeg har pistol da ^^ (<-- I spillet altså :tease:)

Lenke til kommentar

Førsteinntrykket: Dette spillet er helt konge.

 

Det eneste som irriterer meg er dårlig "hand to hand combat", noe som har vært en svakhet i alle GTA spill siden GTA 3. Men samma d, jeg banker heller folk opp med balltre eller skyter de i hodet :D

 

Har spillt i 12 timer i dag, kun avbrutt av en middagspause, og må si at det er lenge siden jeg har kost meg såpass mye med et spill. All skryt og 6'ere i anmeldelser er definitivt fortjent!

Lenke til kommentar
Det må være noe alvorlig galt med enkelte ps3 konsoller...

Opplever samme som enkelte andre her, uklart eller blury bilde og dårlig aa.

PS3 er satt til å skalere alt til 720p, som er den native oppløsningen på skjermen. Endret instillingene på ps3 til 1080i...samme resultat.

Hos meg blir faktisk bildet best ved å skalere til 576p :no:

 

Hvilken konsoll er det dere andre sliter med?

 

Jeg har en 60GB launch

jeg har 40gb versionen, og har akkurat samme problem som deg.

kompisen min spiller GTA på sin xbox på samme tv, og det er en helt annen bildekvalitet og fps. nydelig å se på.

 

how to fix?

Lenke til kommentar
Det må være noe alvorlig galt med enkelte ps3 konsoller...

Opplever samme som enkelte andre her, uklart eller blury bilde og dårlig aa.

PS3 er satt til å skalere alt til 720p, som er den native oppløsningen på skjermen. Endret instillingene på ps3 til 1080i...samme resultat.

Hos meg blir faktisk bildet best ved å skalere til 576p :no:

 

Hvilken konsoll er det dere andre sliter med?

 

Jeg har en 60GB launch

jeg har 40gb versionen, og har akkurat samme problem som deg.

kompisen min spiller GTA på sin xbox på samme tv, og det er en helt annen bildekvalitet og fps. nydelig å se på.

 

how to fix?

 

Er ikke noe fix. 360 versjonen er native 720p. PS3 er bare 640p og har også litt dårligere framerate.

 

Derfor ser det bedre ut på 360.

Lenke til kommentar

Dette var definitivt den beste dagen å bli syk på. Stod i kø på elkjøp kl 10:00 i dag og skaffa meg spillet, og har stort sett spilt siden den tid. Det har vært helt fantistisk. Men nå trengte jeg en pause. Jeg synes definitivt at spillet bare blir bedre og bedre og mer og mer spennende. Det jeg synes er vanskelig er å si nei tiloppdrag når jeg allerede har ett, men det går stort sett skeis å blande de, for eg mister ogfte ett da. Eller ihvertfall blanding av dates og oppdrag.

 

Det er helt rått hvor mye de har klart å legge inni dette spillet. Lurer på om det blir noen flere dates her inne. Må nok sjekke sjekkestedet på nettet en gang til. Herregud, er det mulig å legge inn internettdating i et spill på den måten? Bare slike ting gjør at jeg blir veldig overraska og overvelda over alt som går an i dette spillet. Og det bare etter noen få timer :)

Lenke til kommentar

Vel, skulle egentlig ha lagt meg nå, men det var ikke lett å gi seg.

Fantastisk utrolig bra spill!

 

To ting som jeg synes var hysterisk morsomt.

 

1. Kjører ned en brannmann, så hans kollega prøver å åpne bildøren. Jeg gir gass og han blir hengende etter ca 50 meter. Hysterisk morsomt.

 

2. Jeg og "jamaican guy" skal gjøre et mission, så jeg tar en scooter. Begge tar på hjelmer før de setter deg på! Det er detaljer til fingerspissene i dette spillet.

Lenke til kommentar

Autoaimen var ganske skit, men uten var det genialt. Veldig bra coversystem og all ting.

 

Prøvde spillet i 2 timer isted og ble mektig imponert over så godt som alt.

 

Fysikken var helt sinnsyk. Kjøre båt, bil, helikopter, motorsykkel - alt var sinnsykt tøft og veldig realistisk.

 

Skytefølelsen var glimrende, grafikken var glimrende, lyd og musikk var glimrende, alt.... nesten alt var glimrende.

 

Rakk å prøve 6v6 team deathmatch og det var langt ifra glimrende. Det var null lag, finne spill gikk skitfort, det var rimelig artig, MEN fpsen må ha vært gjennomsnittlig 15 eller lavere. Helt kriminelt dårlig at man må leve med slik fps da man ikke kan stille ned noen innstillinger i spillet for å få det til å gå raskere. Hadde glatt gått med på halvparten så god grafikk i multiplayer bare fpsen holdt seg over 30.

 

Da vi (jeg og den andre xboxen på stua) spilte free mode sammen var fpsen mer enn god nok. Så er nok bare når man nærmer seg tosifret antall spillere at den går for det verre.

 

Den europhia animasjonsgreia imponerte også veldig, spesielt i skuddvekslingene når hver eneste fyr man skyter reagerer forskjellig.

 

En annen ting som skuffet litt var at det var litt få og generiske våpen i spillet.

 

Men utenom noen små irritasjonsmoment var det rett og slett en utrolig imponerende spillopplevelse. :)

 

Jeg vet ikke engang om jeg kommer til å spille singleplayeren da jeg synes det er så kjedelig å sitte alene og spille spill, men bare det å drepe purk eller kjøre bil i multiplayeren skal nok gik titalls timer morro. :p

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Så langt synes jeg spillet er konge, men er ikke imponert i det hele tatt med grafikken. Men som andre sier her så er det mulig noe rart for noen ps3 maskiner.

 

Hadde forventet et mye skarpere og detaljrikt bilde en det jeg har sett så langt. Men ser en bort ifra det så er spillet helt sykt...

Lenke til kommentar

Overasket posisitv på omtrent alle felt. Likte hvordan våpnene skader mer realistisk og fysikken gir enormt mange mosromme øyeblikk. Prøvde å bølle rundt i byen med en kammerat og å kjøre sammen i dette spillet er rett og slett hærlig. Forresten noen som har prøvd å stjele bilen til folk som holder i dørhåndtaket? Sykt komisk å se på.

Lenke til kommentar

Jeg er litt redd spillet er for kort, jeg.. :blush: ..hehe.. Er på 13 % eller noe, og synes jeg burde ha vært på 4 % ! :p hehe.. første gang i historien jeg synes at et spill er "for kort".. hehe, men det er sikkert ikke noe jeg synes etter en stund! Det er bare det at jeg vil ha mer! :)

 

Av negative ting, for meg, så synes jeg det er litt lite steder og butikker man kan gå inn i.. ønsker det fantes flere klesbutikker og sånn.. og barer / restauranter.. Trenger alternativer til damen! :p hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...