Gå til innhold

GTA IV - Førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Elendig framerate. Ligger vel på bare rundt 20 i snitt. Omtrent som GTA på PS2 faktisk.

 

Og soms Gorthaur sier, bilene gynger altfor mye.

 

Grafikken var også ikke mye å skryte av. Meget skuffet over spillet.

 

Spiller mye heller Crackdown enn dette her.

 

Frameraten kan vel faktisk ha noe med TV-en din å gjøre. Om du spiller på en billig LCD e.l kan ofte ytelsen minke litt.

Er det 360 eller PS3-versjonen det er snakk om? Tror jeg leste et sted at PS3-versjonen skal ha litt høyere framerate enn 360-versjonen.

20 fps hørtes ihvertfall skremmende lite ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Elendig framerate. Ligger vel på bare rundt 20 i snitt. Omtrent som GTA på PS2 faktisk.

 

Og soms Gorthaur sier, bilene gynger altfor mye.

 

Grafikken var også ikke mye å skryte av. Meget skuffet over spillet.

 

Spiller mye heller Crackdown enn dette her.

 

Frameraten kan vel faktisk ha noe med TV-en din å gjøre. Om du spiller på en billig LCD e.l kan ofte ytelsen minke litt.

Er det 360 eller PS3-versjonen det er snakk om? Tror jeg leste et sted at PS3-versjonen skal ha litt høyere framerate enn 360-versjonen.

20 fps hørtes ihvertfall skremmende lite ut.

 

Det er bare tull. Alle dødelige som har testet begge versjonene sier det er likt, både på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Elendig framerate. Ligger vel på bare rundt 20 i snitt. Omtrent som GTA på PS2 faktisk.

 

Og soms Gorthaur sier, bilene gynger altfor mye.

 

Grafikken var også ikke mye å skryte av. Meget skuffet over spillet.

 

Spiller mye heller Crackdown enn dette her.

 

Frameraten kan vel faktisk ha noe med TV-en din å gjøre. Om du spiller på en billig LCD e.l kan ofte ytelsen minke litt.

Er det 360 eller PS3-versjonen det er snakk om? Tror jeg leste et sted at PS3-versjonen skal ha litt høyere framerate enn 360-versjonen.

20 fps hørtes ihvertfall skremmende lite ut.

 

360 versjonen. Tror ikke frameraten er dårligere på 360, heller litt bedre faktisk.

 

Problemet er vel heller at de aller fleste har ikke peiling eller bryr seg særlig om framerate så de legger ikke merke til det.

 

Sammenlignet mot Crackdown, som kjører 30fps 99% av tiden, sliter dette her mye mer.

Lenke til kommentar
jeg har akkurat spilt det i 30 min på ps3.

grafikken er heslig, bildet flimrer og hakker noe værre.

utrolig skuffet med tanke på at det fikk 10/10 på grafikken hos nesten alle anmeldelser.

 

håper bare gameplayet kan redde opplevelsen

 

Dessverre så virker det som alle PS3 eiere har dette problemet. Det er noe alvorlig galt en plass, Xbox360 versjonen er ikke slik. Har feilmeldt til Rockstar nå, håper på en enkel fix.

 

For all del det er flott å spill det, men grafikken er det noe galt med. Oppløsningen kjører på 10% av det egentlig skal eller noe.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
En venn av meg spiller PS3-versjonen på en 42" 1080p tv og han sier det ser veldig bra ut så er nok ikke alle som har problemer.

 

 

Det jeg har merket meg at bildet er blurry på en måte.

Noen andre som har sett det?

Identifiserer ikke grafikken i spillet med de screenshots og videoer jeg har sett heller.

Lenke til kommentar
En venn av meg spiller PS3-versjonen på en 42" 1080p tv og han sier det ser veldig bra ut så er nok ikke alle som har problemer.

 

 

Det jeg har merket meg at bildet er blurry på en måte.

Noen andre som har sett det?

Identifiserer ikke grafikken i spillet med de screenshots og videoer jeg har sett heller.

 

Fordi spillet er ikke 720p på PS3. Det er 630p og blir oppskalert. Derfor ser det blurry ut.

Lenke til kommentar
Elendig framerate. Ligger vel på bare rundt 20 i snitt. Omtrent som GTA på PS2 faktisk.

 

Og soms Gorthaur sier, bilene gynger altfor mye.

 

Grafikken var også ikke mye å skryte av. Meget skuffet over spillet.

 

Spiller mye heller Crackdown enn dette her.

 

 

Hørtes lite lovende ut, men nå synes jo jeg GTA leverte en ganske grei prestasjon på PS2, jeg da. Har ikke noen superduper vegg-til-vegg TV med ADHD selv, men en beskjeden 15" LCD skjerm. Det får duge for meg i denne omgang. :)

Lenke til kommentar
En venn av meg spiller PS3-versjonen på en 42" 1080p tv og han sier det ser veldig bra ut så er nok ikke alle som har problemer.

 

 

Det jeg har merket meg at bildet er blurry på en måte.

Noen andre som har sett det?

Identifiserer ikke grafikken i spillet med de screenshots og videoer jeg har sett heller.

 

Så vil spillet se bedre ut om jeg endrer til 720p på PS3'en?

Lenke til kommentar

Til de som klager på bilene: Slapp av, handlinga blir mye bedre når du får sprekere biler. Husker selv jeg syntes bilen slang usannsynlig mye med rompa når jeg brekka. Men etter å ha fått tak i noen sportsbiler så ser man at utviklerne rett og slett har gjort dette med vilje for å få frem forskjellen på et eldre vrak og en feit Bullet (Porschekopi)

Lenke til kommentar
Til de som klager på bilene: Slapp av, handlinga blir mye bedre når du får sprekere biler. Husker selv jeg syntes bilen slang usannsynlig mye med rompa når jeg brekka. Men etter å ha fått tak i noen sportsbiler så ser man at utviklerne rett og slett har gjort dette med vilje for å få frem forskjellen på et eldre vrak og en feit Bullet (Porschekopi)

 

Bra at dette bedres med kjappere biler, men jeg skjønner likevel ikke hvorfor det skal være en så ubrukelig handling på de i det lavere prissjiktet.

Når dette i tillegg gjelder den vanlige politibilen så er det en smule kjipt, da jeg har en ganske stor tendens til å kjøre rundt i disse.

Uansett skal jeg legge flisespikkeriet til side frem til i morgen, da jeg får en del timer sammen med spillet om en knapp time.

Lenke til kommentar
En venn av meg spiller PS3-versjonen på en 42" 1080p tv og han sier det ser veldig bra ut så er nok ikke alle som har problemer.

 

 

Det jeg har merket meg at bildet er blurry på en måte.

Noen andre som har sett det?

Identifiserer ikke grafikken i spillet med de screenshots og videoer jeg har sett heller.

 

Fordi spillet er ikke 720p på PS3. Det er 630p og blir oppskalert. Derfor ser det blurry ut.

Det skal ikke være blurry, da hadde sider som IGN og Gametrailers ikke sagt at PS3 ser faktisk bedre ut enn Xbox360.

Lenke til kommentar
Til de som klager på bilene: Slapp av, handlinga blir mye bedre når du får sprekere biler. Husker selv jeg syntes bilen slang usannsynlig mye med rompa når jeg brekka. Men etter å ha fått tak i noen sportsbiler så ser man at utviklerne rett og slett har gjort dette med vilje for å få frem forskjellen på et eldre vrak og en feit Bullet (Porschekopi)

 

Bra at dette bedres med kjappere biler, men jeg skjønner likevel ikke hvorfor det skal være en så ubrukelig handling på de i det lavere prissjiktet.

Når dette i tillegg gjelder den vanlige politibilen så er det en smule kjipt, da jeg har en ganske stor tendens til å kjøre rundt i disse.

Uansett skal jeg legge flisespikkeriet til side frem til i morgen, da jeg får en del timer sammen med spillet om en knapp time.

 

Hmmm, jeg mener og at det ikke skal være blurry...

Skal prøve å endre oppløsning fra 1080 til 720 når jeg kommer hjem fra jobb, men tviler på at gjør det bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...