Datasmurfen Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Hvor mange er ventet? Ca 20-30. mn trenger bare noen porter, og helst trådløs i tillegg.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Tja, 2 16port switcher og et aksesspunkt høres fornuftig ut Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Har du et å anbefale meg? Med 2 16port switcher og et aksesspunkt høres fornuftig ut (med trådløs tilkobling?) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Regner med noen har noen forslag til switch. Har hørt positivt om CNet og asus GigaX, men har ingen erfaringer med det selv Mekka et topologiskjema til deg, du kan jo vurdere det Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Regner med noen har noen forslag til switch. Har hørt positivt om CNet og asus GigaX, men har ingen erfaringer med det selv Mekka et topologiskjema til deg, du kan jo vurdere det Takker. Men kan du forklare meg navnene aksesspunkt osv? (aksesspunk den du plugger i veggen)? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Tja, det er som en trådløs router, bare at den er "dum". Altså den gjør ikke annet enn å sende data fra wlan inn til switchen og omvendt Altså ingen routing, utdeling av ip, eller noe ekstra Endret 30. april 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Tja, det er som en trådløs router, bare at den er "dum". Altså den gjør ikke annet enn å sende data fra wlan inn til switchen og omvendt Altså ingen routing, utdeling av ip, eller noe ekstra Jeg er nybegynner i dette.. Så jeg spør videre Wlan ( en trådløs router?) skal den kobles i min pc? og ut fra trådløse routeren skal det være to ledning, et til hver switch? Hva mener du med det modemet fra ISP? Hvordan lager du bridge? KAN du lage en step by step forklaring? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Aksesspunktet (som trådløs router uten funksjonalitet) skal være tilkoblet switchen, evnt brannmuren (Dessverre ikke støttet i smoothwall, så kan like greit ha den på switchen). Modemet fra ISP er den boksen som er mellom dataer og internett. f.eks telenor bruker thomson speedtouch modem Bridge lages ved å koble en tp-kabel mellom switchene Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Aksesspunktet (som trådløs router uten funksjonalitet) skal være tilkoblet switchen, evnt brannmuren (Dessverre ikke støttet i smoothwall, så kan like greit ha den på switchen). Modemet fra ISP er den boksen som er mellom dataer og internett. f.eks telenor bruker thomson speedtouch modem Bridge lages ved å koble en tp-kabel mellom switchene TP-kabel. Er det en nettverkskabel? Lenke til kommentar
ShortyMacG Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Aksesspunktet (som trådløs router uten funksjonalitet) skal være tilkoblet switchen, evnt brannmuren (Dessverre ikke støttet i smoothwall, så kan like greit ha den på switchen). Modemet fra ISP er den boksen som er mellom dataer og internett. f.eks telenor bruker thomson speedtouch modem Bridge lages ved å koble en tp-kabel mellom switchene TP-kabel. Er det en nettverkskabel? ja det er en nettverkskabel åherreh hvorfor i all verden spør du om dette? her har alle gitt deg en komplett løsning. FLERE GANGER!? men skjønner du i det hele tatt av hva som står der? og husk, hvis du forventer det antallet der. er jeg sikker på, at de kan hjelpe deg Endret 1. mai 2008 av ShortyMacG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå