Gå til innhold

Generelle lan spm.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, det er som en trådløs router, bare at den er "dum". Altså den gjør ikke annet enn å sende data fra wlan inn til switchen og omvendt

 

Altså ingen routing, utdeling av ip, eller noe ekstra

 

 

Jeg er nybegynner i dette.. Så jeg spør videre :p Wlan ( en trådløs router?) skal den kobles i min pc? og ut fra trådløse routeren skal det være to ledning, et til hver switch?

 

Hva mener du med det modemet fra ISP?

 

Hvordan lager du bridge? KAN du lage en step by step forklaring?

Lenke til kommentar

Aksesspunktet (som trådløs router uten funksjonalitet) skal være tilkoblet switchen, evnt brannmuren (Dessverre ikke støttet i smoothwall, så kan like greit ha den på switchen).

 

Modemet fra ISP er den boksen som er mellom dataer og internett. f.eks telenor bruker thomson speedtouch modem

 

Bridge lages ved å koble en tp-kabel mellom switchene :)

Lenke til kommentar
Aksesspunktet (som trådløs router uten funksjonalitet) skal være tilkoblet switchen, evnt brannmuren (Dessverre ikke støttet i smoothwall, så kan like greit ha den på switchen).

 

Modemet fra ISP er den boksen som er mellom dataer og internett. f.eks telenor bruker thomson speedtouch modem

 

Bridge lages ved å koble en tp-kabel mellom switchene :)

 

TP-kabel. Er det en nettverkskabel?

Lenke til kommentar
Aksesspunktet (som trådløs router uten funksjonalitet) skal være tilkoblet switchen, evnt brannmuren (Dessverre ikke støttet i smoothwall, så kan like greit ha den på switchen).

 

Modemet fra ISP er den boksen som er mellom dataer og internett. f.eks telenor bruker thomson speedtouch modem

 

Bridge lages ved å koble en tp-kabel mellom switchene :)

 

TP-kabel. Er det en nettverkskabel?

ja det er en nettverkskabel

 

åherreh

hvorfor i all verden spør du om dette?

her har alle gitt deg en komplett løsning. FLERE GANGER!?

men skjønner du i det hele tatt av hva som står der?

og husk, hvis du forventer det antallet der. er jeg sikker på, at de kan hjelpe deg

Endret av ShortyMacG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...