Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ventelo - nok en spøk?


Anbefalte innlegg

Etter å ha foretatt et lite søk i forumene forstår jeg nå at jeg burde ha gjort dette før jeg gjorde meg selv til Ventelo-kunde. For en stund siden startet jeg eget firma, og trengte i den forbindelse et ADSL-abonnement. Jeg valgte Ventelo Bedrift, og har angret helt siden jeg bestemte meg for å si opp abonnementet...

 

Jeg skulle flytte, og ettersom mitt nye bosted allerede hadde internettilkobling sa jeg opp Ventelo-abonnementet mitt. Jeg hadde også fått en faktura pålydende kr. 752,- +mva, til tross for at det på svart på hvitt står kr. 459,- +mva. i abonnementsavtalen. Dette påpekte jeg også i mailen min. Jeg fikk svar av en hyggelig mann som spurte om jeg var sikker på at jeg ville si opp, det var jo tross alt seks måneders oppsigelsestid? Seks måneder? SEKS MÅNEDER? Helt korrekt, en kjapp sjekk av abonnementsvillkårene bekreftet den mildt sagt lange oppsigelsestiden. Selvsagt min egen feil når jeg ikke leser det med liten tekst, men jeg hadde virkelig ikke drømt om dette.

Fakturabeløpet kunne ikke han ikke hjelpe meg med, men han skulle oversende saken til fakturaavdelingen. Jeg takket for hjelpen, og sa jeg ville vente på svar fra fakturaavdelingen. Dagen etter fikk jeg en mail fra fakturaavdelingen, med bekreftelse av oppsigelse. Ingenting ang. fakturabeløpet. Jeg lot det gå noen dager i håp om at de kanskje ville ta for seg dette i en egen mail, men uten resultat.

 

Så fikk jeg en konvolutt i posten, fra Payex. Konvolutten inneholdt et brev som kunne informere meg om at jeg ikke hadde betalt siste faktura fra Ventelo pålydende kr. 752,- +mva, og at saken ville bli sendt til inkasso dersom ikke jeg betalte så snart som mulig. Dagen etter (torsdag i forrige uke) sendte jeg en ny mail til Ventelo med forklaring av saken, fortalte at jeg hadde vært i kontakt med dem ang. feil fakturabeløp og at jeg håpte de ordnet opp så snart som overhodet mulig. Ikke lenge etter fikk jeg et auto-svar tilbake hvor det ble forklart at mailen hadde ankommet Ventelos innbokser og ville bli behandlet i løpet av maksimalt to dager.

 

Med andre ord på mandag, i dag (eller i går, alt ettersom hvordan man velger å se det). Har så langt ikke hørt noen ting. I morgen er det tirsdag, og én dags slingringsmonn kan jeg nok tillate meg. Så får vi se da... Skal holde dere oppdatert underveis.

 

Og om noen skulle vurdere et bedriftsabonnement fra Ventelo; aldri si det opp. Med mindre du har endel ledig tid, liker å skrive mail og sitte i telefon og er i besittelse av en unormalt stor tålmodighet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hurra, i dag (onsdag) fikk jeg svar! (Ventelos selvpålagte 2-dagers svarfrist bør muligens revurderes?)

 

Men jeg ble informert om at en krediteringsanmodning var sendt til deres krediteringsansvarlig, og når/om denne ble godkjent ville jeg motta en mail. Når/om denne krediteringen blir godkjent vil jeg motta et bilag på dette, denne kan da føres mot utestående og rest utbetales til konto. Åpne poster har blitt stoppet til saken er løst.

 

So far so good, med andre ord :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...