BoarderXtrem Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 må se å få klokket mine kort mere også, Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 må se å få klokket mine kort mere også, Fin liten score det der Min nye: Sliter fortsatt med cpu'en. Denne har max multi på 54, men trenger lattlige 1.65v for og kjøre benching med 4C/8T @ 5.2Ghz. Har et par 2600k til på vei så håper at en av de kommer opp mot 5.5Ghz. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 må se å få klokket mine kort mere også, Fin liten score det der Min nye: Sliter fortsatt med cpu'en. Denne har max multi på 54, men trenger lattlige 1.65v for og kjøre benching med 4C/8T @ 5.2Ghz. Har et par 2600k til på vei så håper at en av de kommer opp mot 5.5Ghz. Jo takk for det. Ser ikke galt ut det der heller. Lurer på hvor langt man kan presse 2600k før den takker for seg. Uansett alt over 5ghz er jo sweet hehe Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 må se å få klokket mine kort mere også, Fin liten score det der Min nye: Sliter fortsatt med cpu'en. Denne har max multi på 54, men trenger lattlige 1.65v for og kjøre benching med 4C/8T @ 5.2Ghz. Har et par 2600k til på vei så håper at en av de kommer opp mot 5.5Ghz. Jo takk for det. Ser ikke galt ut det der heller. Lurer på hvor langt man kan presse 2600k før den takker for seg. Uansett alt over 5ghz er jo sweet hehe Jeg presser mine opp mot 1.65v men da med lav LLC. Ser at de fleste anbefaler og ikke gå noe særlig høyere enn 1.6v ved 3d benching og litt høyere ved 2d. Nå bencher jeg også ute i garasjen så er temp ned mot 0c, vannet ligger som regel på 5-10c under load og cpu'en bikker skjelden 50 på det varmeste. Venter på et par nye 2600k så håper inderlig at jeg får enn som lar seg benche på over 5.5Ghz, hadde pyntet fint på scorene med 400-500Mhz ekstra på cpu'en. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 jupp! Ja funker det der hehe. Vurder å kjøpe en 3960x nå får å teste litt.. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 jupp! Ja funker det der hehe. Vurder å kjøpe en 3960x nå får å teste litt.. vil nok ikke gi deg så mange flere Mhz under vann/luft er jeg redd, kanskje til og med færre..? litt mer ytelse per Mhz selvfølgelig 5.1Ghz er under LN2, og er totalt stopp for min mindre gode 3930K. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 jupp! Ja funker det der hehe. Vurder å kjøpe en 3960x nå får å teste litt.. vil nok ikke gi deg så mange flere Mhz under vann/luft er jeg redd, kanskje til og med færre..? litt mer ytelse per Mhz selvfølgelig 5.1Ghz er under LN2, og er totalt stopp for min mindre gode 3930K. Ja det er jo alltid det lille extra som man vil ha da. hehe. Har hørt noen ryker om at det kommer en 8 kjerne fra intel rundt des i år? eller er det bare tull? Da blir det nok en sånn på meg, men må tenke litt på ett oppsett med rampage IV extreme & 3960x også. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 jupp! Ja funker det der hehe. Vurder å kjøpe en 3960x nå får å teste litt.. vil nok ikke gi deg så mange flere Mhz under vann/luft er jeg redd, kanskje til og med færre..? litt mer ytelse per Mhz selvfølgelig 5.1Ghz er under LN2, og er totalt stopp for min mindre gode 3930K. Skulle til å spørre hva slags kjøling det var! Min ser heller ikke ut til å være så bra, møter veggen totalt på 4.8 Ghz, sliter med å kjøre gjennom Vantage uten sinnsyk spenning på core. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 jupp! Ja funker det der hehe. Vurder å kjøpe en 3960x nå får å teste litt.. vil nok ikke gi deg så mange flere Mhz under vann/luft er jeg redd, kanskje til og med færre..? litt mer ytelse per Mhz selvfølgelig 5.1Ghz er under LN2, og er totalt stopp for min mindre gode 3930K. Ja det er jo alltid det lille extra som man vil ha da. hehe. Har hørt noen ryker om at det kommer en 8 kjerne fra intel rundt des i år? eller er det bare tull? Da blir det nok en sånn på meg, men må tenke litt på ett oppsett med rampage IV extreme & 3960x også. Er bekreftet av ganske sikre kilder at IB-E kommer ut med både 8 og 10 kjerner, når det vet jeg ikke noe om, men mtp at IB-E slipper til 2011 i Q4 av 2012 så er det mye mulig at det blir i Des som du sier. Skal bli rått med 10 kjerner med HT. Om de da klokker opp til midten av 5 tallet med LN2 så blir det en god del ekstra poeng og hente der. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 jupp! Ja funker det der hehe. Vurder å kjøpe en 3960x nå får å teste litt.. vil nok ikke gi deg så mange flere Mhz under vann/luft er jeg redd, kanskje til og med færre..? litt mer ytelse per Mhz selvfølgelig 5.1Ghz er under LN2, og er totalt stopp for min mindre gode 3930K. Ja det er jo alltid det lille extra som man vil ha da. hehe. Har hørt noen ryker om at det kommer en 8 kjerne fra intel rundt des i år? eller er det bare tull? Da blir det nok en sånn på meg, men må tenke litt på ett oppsett med rampage IV extreme & 3960x også. Er bekreftet av ganske sikre kilder at IB-E kommer ut med både 8 og 10 kjerner, når det vet jeg ikke noe om, men mtp at IB-E slipper til 2011 i Q4 av 2012 så er det mye mulig at det blir i Des som du sier. Skal bli rått med 10 kjerner med HT. Om de da klokker opp til midten av 5 tallet med LN2 så blir det en god del ekstra poeng og hente der. vi får håpe IB-E er som Gulftown var med nehalem.. gikk fra 4/8 cores 5.3Ghz Vantage til 6/12 6.2Ghz Vantage 10/20 6Ghz vantage.. HAHA, DET er ytelse det! 80k cputest? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 vi får håpe IB-E er som Gulftown var med nehalem.. gikk fra 4/8 cores 5.3Ghz Vantage til 6/12 6.2Ghz Vantage 10/20 6Ghz vantage.. HAHA, DET er ytelse det! 80k cputest? Er nok ikke umulig, så vidt jeg har lest så har folk som allerede har testet IB sagt at de klokker en del bedre enn SB. En god SB chip i dag får du vell opp i 5.3-5,5Ghz med GOD vannkjøling, så høye 5Ghz er nok ikke umulig med en god vannkjøling på IB, blir da spennende og se hvordan de gjør det med LN2 og SS. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) vi får håpe IB-E er som Gulftown var med nehalem.. gikk fra 4/8 cores 5.3Ghz Vantage til 6/12 6.2Ghz Vantage 10/20 6Ghz vantage.. HAHA, DET er ytelse det! 80k cputest? Er nok ikke umulig, så vidt jeg har lest så har folk som allerede har testet IB sagt at de klokker en del bedre enn SB. En god SB chip i dag får du vell opp i 5.3-5,5Ghz med GOD vannkjøling, så høye 5Ghz er nok ikke umulig med en god vannkjøling på IB, blir da spennende og se hvordan de gjør det med LN2 og SS. 5.3 til benching med SB mulig, men ikke SB-E. (jeg snakker fully loaded med alle trådene aka Vantage cpu test) IB-E 8/16 holder for meg, men jeg vil kunne kjøre 5Ghz stabilt 24/7. på 22nm burde dette være mulig. Endret 3. februar 2012 av **dp** Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 vi får håpe IB-E er som Gulftown var med nehalem.. gikk fra 4/8 cores 5.3Ghz Vantage til 6/12 6.2Ghz Vantage 10/20 6Ghz vantage.. HAHA, DET er ytelse det! 80k cputest? Er nok ikke umulig, så vidt jeg har lest så har folk som allerede har testet IB sagt at de klokker en del bedre enn SB. En god SB chip i dag får du vell opp i 5.3-5,5Ghz med GOD vannkjøling, så høye 5Ghz er nok ikke umulig med en god vannkjøling på IB, blir da spennende og se hvordan de gjør det med LN2 og SS. 5.3 til benching med SB mulig, men ikke SB-E. (jeg snakker fully loaded med alle trådene aka Vantage cpu test) IB-E 8/16 holder for meg, men jeg vil kunne kjøre 5Ghz stabilt 24/7. på 22nm burde dette være mulig. Er flere på HWbot som bencher 3DMark Vantage/2011 med SB-E på 5.1-5.3Ghz med vann, og ja jeg snakker fully loaded med 6C/12T: 5.22Ghz 5.28Ghz 5.31Ghz Dette var bare et raskt søk, har sett en hæv andre med 5.1-5.2Ghz Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 jupp! Ja funker det der hehe. Vurder å kjøpe en 3960x nå får å teste litt.. vil nok ikke gi deg så mange flere Mhz under vann/luft er jeg redd, kanskje til og med færre..? litt mer ytelse per Mhz selvfølgelig 5.1Ghz er under LN2, og er totalt stopp for min mindre gode 3930K. Skulle til å spørre hva slags kjøling det var! Min ser heller ikke ut til å være så bra, møter veggen totalt på 4.8 Ghz, sliter med å kjøre gjennom Vantage uten sinnsyk spenning på core. Mr. Duran! takk for sist. Hvor høy spenning trenger du for prime på 4.8Ghz? ASUS P9X79 Deluxe trenger å gi 1.504v for å holde min 3930K stabil på 4800Mhz, temp er da 69-75C på kjernene under load. Heatkiller 3 kobber med EK140MM radiator. det må nevnes at kortet throttler ned etter 10min i prime pga overoppheting på PWM når man bruker vannkjøling. løsning: vifte. GB UD5 kortet klarer jeg ikke samme frekvensene med, og kortet throttler endel fortere. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 vi får håpe IB-E er som Gulftown var med nehalem.. gikk fra 4/8 cores 5.3Ghz Vantage til 6/12 6.2Ghz Vantage 10/20 6Ghz vantage.. HAHA, DET er ytelse det! 80k cputest? Er nok ikke umulig, så vidt jeg har lest så har folk som allerede har testet IB sagt at de klokker en del bedre enn SB. En god SB chip i dag får du vell opp i 5.3-5,5Ghz med GOD vannkjøling, så høye 5Ghz er nok ikke umulig med en god vannkjøling på IB, blir da spennende og se hvordan de gjør det med LN2 og SS. 5.3 til benching med SB mulig, men ikke SB-E. (jeg snakker fully loaded med alle trådene aka Vantage cpu test) IB-E 8/16 holder for meg, men jeg vil kunne kjøre 5Ghz stabilt 24/7. på 22nm burde dette være mulig. Er flere på HWbot som bencher 3DMark Vantage/2011 med SB-E på 5.1-5.3Ghz med vann, og ja jeg snakker fully loaded med 6C/12T: 5.22Ghz 5.28Ghz 5.31Ghz Dette var bare et raskt søk, har sett en hæv andre med 5.1-5.2Ghz sett, men jeg har en anmerkning eller to. jeg kverulerer ikke, bare påpeker.. score nr3; temp på skjermkort 12C idle, vanlig vannkjøling? nei! score nr2; vanlig vann ja, dør oppe som sikkert gir romtemp på 5C: JA. score nr1: gud vet. poenget mitt er at noe særlig over 5Ghz har vært vanskelig med disse chippene ved normal romtemp. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) vi får håpe IB-E er som Gulftown var med nehalem.. gikk fra 4/8 cores 5.3Ghz Vantage til 6/12 6.2Ghz Vantage 10/20 6Ghz vantage.. HAHA, DET er ytelse det! 80k cputest? Er nok ikke umulig, så vidt jeg har lest så har folk som allerede har testet IB sagt at de klokker en del bedre enn SB. En god SB chip i dag får du vell opp i 5.3-5,5Ghz med GOD vannkjøling, så høye 5Ghz er nok ikke umulig med en god vannkjøling på IB, blir da spennende og se hvordan de gjør det med LN2 og SS. 5.3 til benching med SB mulig, men ikke SB-E. (jeg snakker fully loaded med alle trådene aka Vantage cpu test) IB-E 8/16 holder for meg, men jeg vil kunne kjøre 5Ghz stabilt 24/7. på 22nm burde dette være mulig. Er flere på HWbot som bencher 3DMark Vantage/2011 med SB-E på 5.1-5.3Ghz med vann, og ja jeg snakker fully loaded med 6C/12T: 5.22Ghz 5.28Ghz 5.31Ghz Dette var bare et raskt søk, har sett en hæv andre med 5.1-5.2Ghz sett, men jeg har en anmerkning eller to. jeg kverulerer ikke, bare påpeker.. score nr3; temp på skjermkort 12C idle, vanlig vannkjøling? nei! score nr2; vanlig vann ja, dør oppe som sikkert gir romtemp på 5C: JA. score nr1: gud vet. poenget mitt er at noe særlig over 5Ghz har vært vanskelig med disse chippene ved normal romtemp. Joda, men hvem av oss som er litt mer enn litt opptatt av benchmarking bencher med vanlig romtemp, vet ihvertfall at med en gang jeg skal benche så åpnes enten vinduet med pc'en rett under, eller så flyttes riggen ut i garasjen med ca 0c ambient BTW: Check this out:D Endret 4. februar 2012 av EggMan88 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 jupp! Ja funker det der hehe. Vurder å kjøpe en 3960x nå får å teste litt.. vil nok ikke gi deg så mange flere Mhz under vann/luft er jeg redd, kanskje til og med færre..? litt mer ytelse per Mhz selvfølgelig 5.1Ghz er under LN2, og er totalt stopp for min mindre gode 3930K. Skulle til å spørre hva slags kjøling det var! Min ser heller ikke ut til å være så bra, møter veggen totalt på 4.8 Ghz, sliter med å kjøre gjennom Vantage uten sinnsyk spenning på core. Mr. Duran! takk for sist. Hvor høy spenning trenger du for prime på 4.8Ghz? ASUS P9X79 Deluxe trenger å gi 1.504v for å holde min 3930K stabil på 4800Mhz, temp er da 69-75C på kjernene under load. Heatkiller 3 kobber med EK140MM radiator. det må nevnes at kortet throttler ned etter 10min i prime pga overoppheting på PWM når man bruker vannkjøling. løsning: vifte. GB UD5 kortet klarer jeg ikke samme frekvensene med, og kortet throttler endel fortere. Prime i en time på 1.52v, men da sliter H100 med å holde temps nede, 78 grader blir det fort. Vi snakker 10 grader romtemp også. Trenger skikkelig vannkjøling! Det som er kjipt er at jeg har kjørt på 4.7 Ghz 1.475v, 2133mhz på minnet siden første dagen uten problemer. Har en 120mm 110 CFM Schythevifte som peker mot PWM så det området er dekka Skal nevnes at chippen har nekta å kjøre 2400 mhz på minnet selv med 1.75v på minnet, 1.35v VTT og IMC. Skulle forresten hatt et bedre HD6950, med rundt 1070 mhz core skulle jeg klart topp 3 i Vantage på hwbot-ranken. Knuser alle på CPU score Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 jeg kan ellers nevne at det virker som X79 har litt mer ytelse per mhz i vantage ved bruk av Crossfire 7970. kan virke som 2 x 16X pci express porter gir meg rundt 1000 poeng mer i gpuscore. P67: 58890 vs 60100 på X79 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 jeg kan ellers nevne at det virker som X79 har litt mer ytelse per mhz i vantage ved bruk av Crossfire 7970. kan virke som 2 x 16X pci express porter gir meg rundt 1000 poeng mer i gpuscore. P67: 58890 vs 60100 på X79 Er det GPU eller total score du snakker om der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå