spareku Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Kritikerne mener at kjøp/salg av sex er menneskehandel, og at det dermed ikke bør være tillatt. Jeg mener derimot at man selger en tjeneste akkurat som når man går til en massør. Kvinnene gjør det frivillig og mannen betaler prisen hun skal ha. Ingenting galt i det. Hvorvidt hver enkelt finner det umoralsk eller ei spiller ingen rolle så lenge det er enighet mellom kunde og selger. Politiet bør bruke ressursene på helt andre ting enn å jakte på sexkunder, folk i besittelse av hasj til eget bruk og andre victimless crimes. Endret 29. april 2008 av spareku Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Pokker så aktiv du er om natta, da! Jeg tror ikke prositusjon i seg selv er problemet men at prostitusjon fører med seg så mange problemer (menneskehandel, trafficking, narkotika, mindreårige som prostituerer seg, smitte av kjønnssykdommer, "offentlig sjenanse") at politikerne tror det kan være like greit å forby hele greia. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg mener at så lenge en kvinne gjør det FRIVILLIG uten at det er involvert dop, menneskehandel/smugling, voldtekt osvosv så bør det vel ikke slås så hardt ned på? . Men hvem kan vite hvem som er med på det frivillig eller ikke? De får jo juling langt oppover ørene og vil ikke si imot sin 'pimp'. Jeg syns det er tragisk at folk i det hele tatt kjøper seg sex. Vet om flere som har kjøpt horer. Mange har gjort det på såkalte gutteturer med en uvitende samboer som venter hjemme. Du får et forklaringsproblem når du kommer hjem fra tur og ikke kan ha sex på noen mnd Lenke til kommentar
spareku Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Mange har gjort det på såkalte gutteturer med en uvitende samboer som venter hjemme. Huffda. Håper de ikke er altfor mange. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 selv så ser jeg ikke noe problem at folk kan kjøpe seg sex, det er bare fint det, men så kommer ulempene, dop, menneskehandel, mindreårige selger seg selv, eller selges av andre osv... det er sykt det.. så min mening er at enn skal forby kjøp OG salg av sex eller enn kan få horehus, som er organisert slik at dette ikke skjer, det er vel ganske så umulig, men ikke helt umulig... ser for meg at det ville vært mye bedre, stats eide horehus , det hadde vært noe... skjer en minste ting galt som dop, salg av mindreårige osv, så havner det på forrsida på VG, så de måtte ha organisert dette skikkelig... men det er vel bare en ønske tenkning.. Lenke til kommentar
spareku Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Organiserte horehus er veien å gå. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 ja.. ser ikke noe problem i det, slipper vi disse undergrundsverden folka med dop , penger, og masse andre ulovligheter Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Mange har gjort det på såkalte gutteturer med en uvitende samboer som venter hjemme. Huffda. Håper de ikke er altfor mange. Dessverre. Det er nok et par stykker. Vet om en som fikk en veldig alvorlig kjønnssykdom! Ekkelt. Lenke til kommentar
spareku Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Ville aldri betalt for sex. Om jeg så var 40 år og jomfru. Jaja, lett å si nå... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 hvorfor ikke? betalt for å få deg en opplevelse for livet... , ikke det at jeg har betalt for sex noen gang, men hadde nok gjort om jeg var singel og det hadde vært lovlig.. Lenke til kommentar
spareku Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Prinsipp. Da kunne like godt dama betalt. Sex er ikke noe dama gir og mannen får. Det er jo dessuten akkurat som å ta seg en ronk, med mindre man har sex med noen man er glad i, da. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 det er jo damer som betaler for sex også... , et runk i dag husker du ikke om 10 år, jeg ser sikker på at du husker den gang du kjøpte sex.... så vil si at det er ikke så mye å betale for et livlangt godt minne ( tviler på at sex kjøp er vondt ) Lenke til kommentar
spareku Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Selvfølgelig vil jeg huske det, men vil ikke huske det som noe positivt. Faktisk ville jeg følt meg som en stor taper i ettertid. Jaja, smaken er som baken. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Så lenge det er frivillig fra begge parter så ser jeg ikke noe galt i det. Men skjønner tanken til de som vil ha totalforbud mot kjøp og salg av sex, siden verden er som den er med mye tvilsomme miljøer og mange som tvinges til det. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 men staten kan ikke drive noe som har noe med tvilsomme mennesker inn i bildet, så organiser det slik at vi får bort avskummet og inn med lovlig kjøp og salg av sex, hvis det er mulig, hvis det ikke er mulig så totalforby heile driten.. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg kan ikke skjønne at man tror at et forbud vil mot kjøp av sex vil fungere. Når det er lovlig, vil det være et mye mere åpent marked, og folk må være synlige. Når det blir ulovlig, så trekker disse menneskesmuglerne seg under bakken, og driver hemmelige bordeller. Uansett så vil folk kjøpe sex, om det er ulovlig eller ikke. Dette kunne også vert organisert på en helt annen måte. Regjeringen kunne lagt opp til en kontrollert ordning/bordell eller noe, som horene måtte være tilknyttet til. evt kun lovlig salg av sex på godkjent bordell. Uansett om det er lovlig, eller ulovlig vil det være noen som driver med menneskehandel, Det er nok noe vi aldri vil greie å bli kvitt, men vi kan velge den metoden som reduserer det mest. Og hva er egentlig så galt med å kjøpe sex? Jeg har aldri, og har ingen planer om å kjøpe sex selv, da jeg ikke gidder å betale for sex, så desperat er jeg ikke. Men har venner som har betalt for sex, og jeg ser ingenting galt i det. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Litt off topic. Jeg fikk høre om ei jente som dro med seg en fyr hjem fra byen. Etter sex slengte han en hundrings på henne og gikk Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Ditto det v-by sa. Bortsett fra at jeg ikke vet om noen av mine venner har kjøpt eller ikke. Det er bedre at sex-salg skjer åpenlyst i kontrollerte former av staten enn skjult i undergrunnen kontrollert av kriminelle krefter. Så får heller moralistene bli sinna. Det nytter uansett ikke å forby "verdens eldste yrke". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå