LordjOX Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Hei, Jeg har satt opp en Apache server med xampp. Jeg har to maskiner koblet med en svitsj i nettverk. Den ene heter xp (kjører apache 2.2, OS: Windows XP SP2) og den andre heter vista (OS: Windows Vista). Det jeg vil er at jeg kan utvikle og vedlikeholde webapplikasjoner med Eclipse på Vista pcen men bruke apache serveren på xp maskinen uten å måtte installere xampp på begge maskiner. xp kan logge inn på vista med vista sitt admin brukernavn og passord (konto: Joakim). Jeg har følgende i alias_module (apache\httpd.conf): Alias /dev \\vista/Users/Joakim/Development/workspace <Directory \\vista/Users/Joakim/Development/workspace> Order allow,deny Allow from all </Directory> Sånn at jeg kan bruke http://localhost/dev for å nå mappen over nettverket som jeg da skal ha full lese og skriverett på. Men jeg får fremdeles Access forbidden! You don't have permission to access the requested object. It is either read-protected or not readable by the server. Siden jeg ikke fikk Object Not Found! betyr det at mappingen fungerte ihvertfall. Men det er tydeligvis ikke tilfelle. Kanskje det har noe med at apache kjører som en service, men hvordan fungerer det isåfall? Vil apache autentisere med vista hvis jeg får servicen til å kjøre på en annen konto? Eller er det på vista jeg må konfigurere noe? Noen som har peil? Endret 28. april 2008 av LordjOX Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Kanskje enklere hvis du bare "mapper" opp disken på xampp serveren, altså som Z:\ eller tilsvarende? Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Kanskje enklere hvis du bare "mapper" opp disken på xampp serveren, altså som Z:\ eller tilsvarende? Nope. Det har jeg prøvd. Av en eller annen grunn skjønner ikke apache det. F.eks "J:/Development/workspace" Dessuten vil ikke apache skjønne det siden den kjører som en service etter reboot da network drives ikke er mappet enda.... ? Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Fant det ut. Alias /dev \\\\vista/Users/Joakim/Development/workspace <Directory \\\\vista/Users/Joakim/Development/workspace> Order allow,deny Allow from all </Directory> Bakslasker må escapes. I tillegg har ikke Local System tilgang til nettverksressurser så jeg kjører bare apache som en service på en annen konstruert bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå