larsmartin1988 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har laget en DVD med 4 filer på ca 400mb hver inn på en DVD med menyer og det hele som skal inn på en plate. Men jeg får ikke til å brenne pga programmet sier at det tar for stor plass. Slik jeg kan forstå det kan ikke dette stemme siden dette ikke blir mer enn 1600mb tilsammen + litt diverse med bilder på meny o.l. Noen ideer? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Kor mange minutt video er det? For å brennast på video-DVD vert filene konvertert til MPEG2, so kva storleik dei har før konvertering har lite eller ingenting å seie. Lenke til kommentar
larsmartin1988 Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 De er på ca. 45min per. Altså 180 min tilsammen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Du kan prøve å gå inn i innstillingane å setje bitraten langt ned, men eg veit ikkje om det er godt nok, og det kan kanskje gå ut over kvaliteten. Eg ville heller fordelt det på to DVD-ar. Lenke til kommentar
larsmartin1988 Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 har prøvd det men gikk heller ikke. Ser nok ut som det er riktig det du sier. Jeg takker for svaret Lenke til kommentar
charge Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Heisann! Hvis du bruker Adobe Premiere til å brenne til DVD så er det ikke så relevant hvor mange megabytes filene er på. Det som er relevant er hvor lang tid sekvensen du skal brenne til DVD er på. I Premiere brenner man en sequence, man brenner ikke filer. Jeg er faktisk usikker på om det egentlig er mulig å brenne en så lang video som 180 minutter til standard DVD med Premiere fordi det er "galskap" å bruke Premiere til noe slikt - og jeg har derfor aldri prøvd. Premiere er et avansert redigeringsprogram for å produsere høykvalitetsvideo, ikke et "stappeprogram" for å presse 3 timer med low-quality video inn på en plate. Til det bør du nok heller bruke Nero Vision. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå