Jan-E. Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Prøver å installere Ubuntu 8.04 i Windows XP. Installeringen starter, men etter en stund stopper det opp med beskjeden "Could not access CD, please make sure other application are not using it and try again". Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Prøver å installere Ubuntu 8.04 i Windows XP. Installeringen starter, men etter en stund stopper det opp med beskjeden "Could not access CD, please make sure other application are not using it and try again". Er vel ikke uten grunn at du vil installere Ubuntu? Boot fra ubuntu-cden, drit i windows. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Prøver å installere Ubuntu 8.04 i Windows XP. Installeringen starter, men etter en stund stopper det opp med beskjeden "Could not access CD, please make sure other application are not using it and try again". Er vel ikke uten grunn at du vil installere Ubuntu? Boot fra ubuntu-cden, drit i windows. Njaa, sist jeg prøvde Ubuntu så støttet det ikke Option 3G-kortet mitt så jeg kom meg ikke på nettet. Lenke til kommentar
walsh Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 fikk samme meldingen. tok heller å åpna isoen i en fake cdrom (daemon tools), da funka det. men har problemer etter installasjonen. kan ikke kjøre normal mode da er det abre farger og firkanter på skjermen, og når den starter kommer jeg bare i busybox eller va det heter. må skrive exit for at kubuntu skal loade.... noen tips? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Ingen som kan hjelpe? Har brennt nye plater, men det blir ikke bedre. Har testet platen og Ubuntu sier at den er i orden. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Pussig problem. Jeg installerte selv fra windows i går og fikk ikke denne meldingen. Kanskje sjekke i taskmanager og lukke absolutt alt du ikke trenger og prøve igjen? Stole på feilmeldingen Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hva med å prøve daemon tools slik som foreslått allerede? Da slipper du problemer med CD og CD-spiller som lager krøll. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Hva med å prøve daemon tools slik som foreslått allerede? Da slipper du problemer med CD og CD-spiller som lager krøll. Ser at han som har prøvd det fikk problemer etter installasjonen, men jeg kan jo prøve. Har aldri hatt noe tull med de optiske drevene så dette skjønner jeg lite av. CDen starter som normalt, men når den er ferdig med "venligst vent mens nødvendige filer gjøres klar" så stopper det opp. Når jeg booter CDen så funker det som det skal. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Fikk installert med daemon tools, men hvordan i all verden startes ubuntu? Finner bare en uninstall-knapp...... Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) jeg prøvde å installere samme ubuntu på en acer 5720zg og fikk akkurat samme feilmeldingen... Prøvde nå og installere på den stasjonære men fikk bare opp en feilmelding Endret 30. april 2008 av .::BaNdiT::. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Du rebooter og velger Ubuntu i oppstarten? Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Du rebooter og velger Ubuntu i oppstarten? Jeg skjønte det etter hvert. Trodde man startet fra Windows siden det installeres der.... men hvis man bruker hodet litt så skjønner man at det hadde vel blitt noe sånn som"ubuntuXP" :!: Nå funker det i hvertfall som det skal, men lurer på om det er så enkelt som å pakke ut iso-fila og installere? Jeg gjorde det med winrar etterpå og det så ut som det ble samme resultatet. Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) *slettet* Endret 30. april 2008 av .::BaNdiT::. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå