Sinilio Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Skrudde på min bærebare pc idag, men oppdaget da et problem. Skjermen var helt svart, og alt var umulig å se. Når jeg holder den under en lampa klarer jeg såvidt å se hva som er på skjermen. Har prøvd alt mulig, både "FN" tasten og høyre piltast, og prøvd å¨justere lysstyren inne på kontrollpaneelet, men ingenting funker. Har prøvd både med og uten strømledningen i. Noen som har et tips på hvordan jeg kan få fikset det? Btw, så sitter jeg i England nå. Startet pcen opp med strømledningen i. Det engelske strømsystemet er annerledes fra det norske, så kanskje det kan være problemet? Jeg selv tror ikke det, for har hatt pcen her før og det har funket helt fint. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hvilken pc er det snakk om? Det høres ut som om skjermen kan være defekt, men jeg er ikke sikker. Hvis du ikke har gjort det ennå bør du sikkert sende en mail til dem du kjøpte den av og høre om de har noen tips. Sjekk også på google om andre har hatt lignende problemer. Angående det engelske strømnettet så skal strømforsyningen din takle det uten problemer. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Høres ut som om det er baklyset på LCD-skjermen som har gått. Jeg tror ikke det er det vanskeligste å fikse, men det er nok en ide å la et verksted gjøre det. Lenke til kommentar
B0P Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Når du får bilde som synes under lampe men er altfor mörkt så er det nesten garantert et problem med baklyset/inverteren på skjermen. Som regel byttes LCD-panelet for dette, men det spörs vel både hvilken garanti som gjelder på maskinen og hvilken leverandör du har. En grei sak når en har skjermproblemer er å sjekke med en ekstern skjerm også, for å utelukke skjermkortet (selv om det i denne saken ikke nödvendigvis er spesielt relevant). I visse tilfeller kan det väre så enkelt at skjermkabelen har lösnet eller at det er dårlig kontakt i skjermkabelen, men hvordan man sjekker dette (og hvorvidt det er praktisk for en vanlig hjemmebruker) varierer også fra produsent til produsent.. Lenke til kommentar
Sinilio Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Longboard: Har en Fujitsu Siemes Amilo Pro V2030. Takk for alle svar. Skal prøve å søke på google og her inne etter lingende problem. Blir nok uansettt å sende den på verksted. Er over to år gammel, men tror jeg har garanti på den enda. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Har opplevd det samme på en laptop jeg hadde før. Det er som sies over her baklyset som har gått. Hos meg trengte de bare å bytte "lyset" og så var alt fint igjen. Min maskin var tett opp under 2 år da dette skjedde og jeg fikk det gjort gratis. Noe det burde være også siden elektronisk utstyr av den typen har forventet levetid på minst 5 år. Spm er om den er kjøpt i Norge og du er i england...da kan du slite litt. AKIRA Lenke til kommentar
Sinilio Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Er tilbake i Norge igjen neste uke, så det skal gå fint. Får slite med mørk skjerm fram til da. Når jeg er på sider som er hvite så går det sånn helt passe, er verre med sider som har sort bakgrunn. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Da det skjedde meg plugget jeg i en ekstra skjerm og jobbet på den. Det er jo bare å klone skrivebordet over på den andre skjermen. AKIRA Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Maskinen til dama gikk plutselig i sort her for noen uker siden. Sjekket aldri om det hjalp med fn-tasten eller å holde den opp i lyset, men fikk ordnet det på andre måter. Slik jeg gjorde det (og som jeg fant på ett forum en eller annen plass) var at jeg tok ut batteriet og strømmen på maskinen. Holdt så inne på-knappen i 15 sekunder. Plugga inn batteri og strøm, og skjermen våknet til liv igjen. Fikk riktignok ikke opp noe på skjermen før den hadde kommet helt inn på skrivebordet. Dette var en HP maskin og jeg så som sagt ingenting på skjermen, men kan kanskje være verdt ett forsøk... Lenke til kommentar
Sinilio Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Prøvde det du skrev her, men det funket ikke. Takk for alle svar her. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Typisk problem med baklys/inverter hvis du kan lyse på skjermen med lommelykt og ser hva som skjer der. Har skiftet baklys og inverter på mange bærbare, bruker å skifte både inverter og baklys da dette er billige deler. Dette er ikke en jobb for ukyndige, inverteren leverer en ekstrem høy spenning, flere 1000v og i noen tilfeller må man dele Lcd skjermen litt opp for å komme til baklyset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå