MrVilla Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hei der. jeg fant en funksjon som jeg trenger på nettet, men jeg får den ikke til å virke og håpet noen kunne hjelpe meg med å finne ut hvha jeg gjør galt. I dette eksempelet så får jeg #VALUE error når jeg skal begynne med å finne rad nummerene. SMALL kommandoen vil ikke fungere. Jeg mener jeg har tastet det inn så riktig som mulig så det er derfor kjempefint dersom noen andre kan se om dem får den til. Tusen takk på forhånd. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Hei. Norsk office har noen flotte oversettelser i formlene (makan til åndssvakt opplegg). Eksempel: sum -> summer if -> hvis row -> rad Kanskje hvis du prøver =liten ? Latterlig opplegg. Edit: Prøv denne! =N.MINST(HVIS($A$1:$A$7=$A$10,RAD($A$1:$A$7)),RAD(1:1)) Endret 28. april 2008 av Melkekartong Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Hvordan får jeg min excel til å ta norske kommandoer? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hvis du har norsk officepakke så tar excel kun norske kommandoer, noe som ofte kan by på problemer. Vet ikke om det er noen innstilling for å endre på dette. Håper koden jeg postet virket? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har engelsk så den kjenner ikke norske kommandoer. Kunne derfor dessverre ikke benytte din formel:( En annen ting jeg kom til å tenke på. Hva er det med CTRL+SHIFT+ENTER? Det står at jeg skal trykke det men det skjer ingenting? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Oh. Da kan du se bort ifra formelen min. Jeg trodde problemet var at du hadde norsk office og at formlene på microsoftnettsiden i så fall ikke ville fungere med mindre de ble oversatt til norsk. Da vet jeg dessverre ikke hva som er problemet. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Ok. Takk for hjelpen uansett Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 28. april 2008 Forfatter Del Skrevet 28. april 2008 Okay. Nå skjønner jeg virkelig ingenting!? Når jeg trykker på den fx knappen foran ligningen slik at jeg får opp de stegene som er gjort så står riktig resultat nederst, men allikevel så står det #Value i feltet? Hva nå? Hvordan kan funksjonen vise riktig verdi mens jeg får en feilmelding når jeg trykker enter? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Det står at du ikke skal trykke Enter, men Ctrl Shift Enter. Det lager en Array formula (matriseformel). Les om disse her http://www.cpearson.com/excel/ArrayFormulas.aspx HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Så enkelt kan det sies altså. Jeg fikk ikke helt med meg når jeg skulle trykke CTRL SHIFT ENTER. Prøvde det før jeg tastet inn formelen og prøvde å merke formelen og så trykke det uten hell, men alt jeg trengte var å trykke det istedenfor å trykke enter. Hehe....man lærer så lenge man lever. Disse Array formlene er jo helt supre! Har også kjøpt meg en bok om VBA i excel så jeg håper å bli litt mer kjent med det etterhvert. Har sett litt i den og det er ikke helt innlysende, men med litt vilje og pågangsmot så burde det funke. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Så bra. Nå er du på vei inn i en verden det ikke er mulig å bli 100% utlært i. Heldigvis er det vanvittig gøy. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå