Joney Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hei, når jeg ser på streams online som bruker windows media player kan jeg bare høre lyden mens bildet bare blir helt svart. Noen som vet hva dette kan komme av? Har lagt inn kodeken CCCP uten hell.... PS: Dette gjelder kun media som spilles av i wmp, ikke andre streams f. eks youtube. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Dah...! This is so anoying! Anyone! Endret 29. april 2008 av Joney Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Det er egentlig VELDIG MERKELIG siden YouTube saken bruker samme renderer for A/V som det Wmp gjør: DirectShow Selvom jeg tviler, så kan det faktisk være skjermkortdriveren. Skjermkortet støtter noe som kalles Video Overlay. Det denne gjør er å tegne videobildet på skjermen fra et buffer over på displaybufferet. (dette fører til at dersom du tar screenshot av en video kan hele videobildet bli se magenta ut, istedet for video) Dersom Youtube ikke bruker video overlay, men software visning av bildet, vil det fungere fint; men WMP bruker alltid Video overlay hvis det er mulig etter det jeg vet. edit: hvis det ikke hjelper å oppdatere skjermkortdriveren kan du tøyse litt med instillingene i Wmp ved å velge Tools->Options og bla frem til Performance. Prøv først å skru ned Video Acceleration, eller tøys med instillingene i Advanced. Endret 29. april 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå